עיריית הרצליה פיתחה מערכת שו"ב לפיקוח על ניקיון העיר

המערכת, שפותחה על ידי אנשי העירייה באופן עצמאי, מאפשרת להם לדעת האם הניקיון בעיר מבוצע כמו שצריך והיכן יש צורך לשפר ● כמו כן, העירייה פיתחה אפליקציית חירום ויישום המאפשר לתושבים לתת משוב על פעילותה

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: דוברות העירייה

עיריית הרצליה פיתחה ומטמיעה בימים אלה מערכת שו"ב, מבוססת אפליקציה, שמנטרת ומפקחת בצורה חכמה ויעילה יותר על מערך ניקוי העיר. המערכת פותחה באופן עצמאי על ידי אנשי אגף ה-GIS בעירייה, בהובלתו של אמיר זיו, מנמ"ר העירייה, ובראשה של סיגלית פלד, מנהלת התחום, על בסיס פלטפורמת GIS של ESRI, שמיוצגת בארץ על ידי סיסטמטיקס.

"אחד הפרמטרים של עיר חכמה הוא התייעלות ושיפור השירות לתושבים", אמר זיו, שהציג את המערכת בכנס המנמ"רים של השלטון המקומי, שנערך באחרונה באילת.

זיו ציין כי האגף התבקש לתת פתרון שו"ב לניהול טוב ויעיל יותר של תהליכי ניקוי העיר, וכוח האדם בתחום. "נדבך נוסף בתכנית הוא פיקוח מהמטה המרכזי של העירייה על מצב הניקיון, ובעזרת המערכת ניתן לוודא שהדיווחים אמינים יותר", הוסיף.

לדבריו, עיריית הרצליה בחנה מספר חלופות בעלויות של עשרות אלפי שקלים, שנותנות מענה חלקי. אולם, "כאשר השתתפתי בכנס בחו"ל בשנה שעברה, זיהיתי שאנחנו יכולים לפתח את המערכת בכוחות עצמנו, ובכך לחסוך עשרות אלפי שקלים", סיפר.

צילום מסך של המערכת: עיריית הרצליה

צילום מסך של המערכת: עיריית הרצליה

ואכן, כך היה. בתוך פרק זמן קצר יחסית פותחו רכיבי המערכת, שכעת נמצאת בשלב פיילוט. מאחר שהפיתוח התבסס רק על כלי GIS קיימים, עלותו הייתה זולה והסתכמה באלפי שקלים בלבד – חיסכון משמעותי ביותר לקופת העירייה.

זיו ציין ש-"האפליקציה שמותקנת בצד המשתמש – כל הגורמים הרלוונטיים בתחום הניקיון, לרבות פקחי הניקיון – יודעת לעקוב אחרי המסלולים שבהם צריכים לעבור הפקחים ולוודא שהם אכן היו שם". לדבריו, "מערכת השו"ב, שמותקנת במוקד העירוני ובכל אמצעי (מחשב , טאבלט או סמארטפון – י"ק) של המנהלים הרלוונטיים, יכולה לעקוב באונליין אחר מצב הניקיון ואחר רכבי הניקוי". עוד הוא אמר שיש לתהליך זה משמעות גדולה עבור העירייה – לא רק בהיבט של הקפדה על ניקיון טוב יותר של העיר אלא גם בהיבט הכספי, בהתנהלות מול קבלני האשפה והתשלומים שהם מחייבים בהם את העירייה.

חידוש נוסף בפיתוח המערכת הוא אפשרות כניסה אליה מכל רכיב נייד, מה שמאפשר להפעיל אותה מכל מקום, הוסיף זיו. המערכת מכילה גם ממשקים ויזואליים, שצובעים בצבעים את מצב הניקיון בעיר בזמן אמת. "יכול ראש העיר, המנכ"ל או כל בעל תפקיד לקום בבוקר, להיכנס למערכת ולראות איפה יש צבעים אדומים, שמראים על בעיית ניקיון, ואיפה הם ירוקים", אמר. "עובדה זו מעלה את רמת הפיקוח והבקרה לרמה גבוהה ומשפרת משמעותית את ניקיון העיר".

שיתוף הציבור אונליין

בנושא אחר, אמר זיו כי עיריית הרצליה מצויה כעת בשיאו של תהליך שיתוף הציבור, שבאמצעותו התושבים משתפים מה הם היו רוצים לשפר בשכונה שלהם או בעיר בכלל. "פיתחנו אפליקציה, גם היא בכלי ה-GIS, שבה התושבים נותנים משובים לנושאים שונים. במקביל, אנחנו עורכים שולחנות עגולים בהשתתפות תושבים באזורים שונים של העיר", הסביר.

פרויקט נוסף שאגף המחשוב של העירייה ביצע באחרונה הוא פיתוח אפליקציית חירום שמאפשרת דיווח מידי, בזמן אמת, על כל אירוע חריג (חסימת צירים , נפילת טיל וכדומה), ובכך לקצר מאוד את זמן התגובה של אנשי החמ"ל העירוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים