גוגל מספקת דרך חדשה ונוחה לשלם בעבור תכני חדשות

כלי חדש המכונה "הירשם באמצעות גוגל" יחל להציע לגולשים אפשרות קלה להפוך למנויי תוכן חדשותי של אתרים ● בכך צפויה הענקית לסייע למו"לים אינטרנטיים להרים ראש ולשרוד ואולי גם לעזור להילחם בתופעת החדשות המזויפות

חדשות. אילוסטרציה: NiroDesign, BigStock

ענקית החיפוש גוגל (Google) הודיעה אתמול (ג') על מערכת חדשה שפיתחה ואשר נועדה להקל על תהליך ההרשמה כמנויים לאתרי תוכן וחדשות. על מנת לנצל את התכונה, עליכם להיות פשוט בעלים של חשבון גוגל. האפשרות עדיין לא זמינה למשתמשים, אך מתוארת כ"מגיעה בקרוב", וגוגל רמזה כי ייתכן שההשקה תתרחש באפריל.

השירות החדש מתפרסם תחת הכינוי "הירשם באמצעות גוגל" (Subscribe with Google) ותומך כיום במנויים שמציעים שבעה-עשר מו"לים משתתפים, כשהרשימה כוללת בין השאר את: הניו יורק טיימס (The New York Times), הפייננשל טיימס (Financial Times), הוושינגטון פוסט (The Washington Post), הטלגרף (The Telegraph), לה פיגארו (Le Figaro) הצרפתי, NRC Group, ואחרים.

מרשימת השותפות של גוגל למיזם נעדרים גופי מדיה מאפריקה, שהיא היבשת היחידה המיושבת שאין לה נציג ברשימה כרגע, אך יצוין כי גוגל התחייבה להמשיך להציג שותפים חדשים לתכנית בעתיד.

השפעתה של גוגל על הציבור עצומה – מנוע החיפוש האימתני שלה הוא, כידוע, הדרך העיקרית שבה רובנו משיגים את המידע האינטרנטי שבו אנו מעוניינים. אתרי אינטרנט נידונים לחיים או ולמוות על ידי דירוג החיפוש של הענקית, ותחום קריירה שלם מוקדש למקסום החשיפה של אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש בגוגל.

להפיח רוח חיים נוספת באתרים רבים

Google News של הענקית, שנועד לסייע לתעשיית המדיה לספק תוכן איכותי ולהיאבק בהפצת סיפורים מטעים וחדשות מזויפות, היה אמצעי מוקדם יותר שבו ניסתה גוגל להיאבק בתופעות המכוערות וגם לסייע להפצת ידיעות שמגיעות ממקור לגיטימי ואותנטי. השירות תופס כבר חלק נכבד מהאופן שבו אנשים מוצאים מידע על אירועים עכשוויים, והודעתה של גוגל על מחויבות נוספת לסיוע לאתרי חדשות להמשיך לייצר רווחים מהתוכן שלהם, עשויה להפיח רוח חיים נוספת באתרים רבים שנזקקים למימון לתכניהם, ולחשיפה רבה יותר לפרסומים שלהם.

החברה מסרה כי המהלך נועד להתפרש כצעד האחרון במאמציה לתמוך בעיתונאות איכותית ובצרכנים שרוצים לעשות את אותו הדבר.

כלי חדשות שמשתתפים בתכנית יציעו מנויים שהמשתמשים יוכלו לרכוש רק על ידי אישור פרטי ההתחברות לחשבון גוגל שלהם, ובעל האתר יסיר את החשבונות של המשתמש מכל המכשירים שדרכם הוא מחובר.

ההודעה האחרונה של החברה באה רק יום לאחר שגוגל הציגה לגולשים פתרונות קניות חדשים, שנועדו לסייע לקמעונאים להילחם בדומיננטיות של אמזון (Amazon) בתחום המסחר האלקטרוני, וליצור מכירות ללא תשלום מראש באמצעות ה-Google Express, מנוע החיפוש ושירותי העוזרת האישית מבוססת הבינה המלאכותית (AI) של ענק הטכנולוגיה.

כמובילת תנועת החיפוש ברחבי האינטרנט הגלובלי, לגוגל יש את ההזדמנות להגדיל את קהל הקוראים ואת הרווחים של תכני חדשות איכותיים ולהניע את המו"לים קדימה.

הצעתה של גוגל להצטרפות כמנוי לגופי המדיה דרך השירות שלה מייצגת צעד לקראת הפיכת העיתונות לרווחית שוב, ולכזו המושכת משקיעים ומספקת אפשרות להשיב כנסות אבודות על פרסום אל חיק אתרי התוכן. בנוסף המהלך אמור לספק חוויה טובה יותר גם בעבור בעלי האתרים, אשר ישיגו רווחים גבוהים יותר, וגם בעבור הקוראים, אשר ירוויחו גישה קלה יותר לתכנים באיכות גבוהה שיש להם "בית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים