לאחר הטענות להטרדות מיניות: רמי ברכה עוזב את פיטנגו

ברכה עוזב בעקבות תחקיר עובדה, בו נטען כי הטריד מינית יזמיות היי-טק, ושכר חברת חקירות כדי לעקוב אחריהן ואחרי עיתונאיות ● בפוסט שפרסם הוא כתב: "אני רוצה לצעוק שנעשה לי עוול ואותו אני מתכוון לתקן"

הטרדות מיניות במקומות עבודה - בואו נדבר על זה. צילום אילוסטרציה: BigStock

רמי ברכה, שותף מנהל בקרן פיטנגו ומבכירי תעשיית ההון-סיכון הישראלית, הודיע על עזיבתו את הקרן, בעקבות תחקיר התכנית עובדה, שכלל טענות להטרדות מיניות ומעקב לכאורה. זאת, אחרי שמיד לאחר התחקיר הוא השעה את עצמו מפעילות בקרן.

ברכה הודיע על עזיבתו את הקרן בפוסט שפרסם אמש (ב') בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו. הוא כתב כי "היום עדכנתי את החברים שלי בפיטנגו, חברים שאני הולך איתם כמעט 20 שנים, שאני מבקש להיפרד מהקרן. לעזוב אותה לאלתר".

לדבריו, "את ההחלטה הזו קיבלתי בלב כבד. אני אוהב את פיטנגו. זה המקום בו התעצבתי, זה המקום לו תרמתי את כל מה שיש לי". הוא ציין כי "את ההחלטה לעזוב את פיטנגו קיבלתי נגד כל ייעוץ שייעצו לי. נגד האינטרס האישי שלי. אבל חברות לפני הכול".

"אני רוצה לצעוק שנעשה לי עוול", הוסיף. "את העוול הזה אני מתכוון לתקן. שמי ושם משפחתי לא יהיו לרמיסה". ברכה ציין ש-"אני מבקש להודות לכל אלה שבחרו, למרות שזה 'לא פופולרי' או 'פוליטיקלי קורקט', לעמוד לצדי באומץ, לתמוך, להיות שם ולא להתבייש להגיד את האמת שלהם".

בהודעה שפרסמה פיטנגו לאחר מכן צוין כי "רמי ברכה הודיע היום למנהלי הקרן על החלטתו לעזוב אותה לאלתר. רמי ומשפחתו חווים תקופה מורכבת וקשה, והם נחושים להיאבק למען טיהור שמו. אנחנו מקווים שהם יצליחו במשימתם זו".

טענות התחקיר

בתחקיר, ששודר בשבוע שעבר, נטען כי ברכה פגע בנשים, רובן יזמיות היי-טק, אשר ביקשו לגייס כספים מקרן פיטנגו. עוד דווח כי חברת החקירות הציבה מעקבים אחר עיתונאיות ואחר יזם שאליו הגיעו עדויות על מעשיו לכאורה של ברכה. מתכתובות הווטסאפ (WhatsApp) שנחשפו בתכנית עולה כי ברכה העביר לחוקרים רשימה מפורטת של נשים צעירות מהתעשייה – כולן הגיעו אליו לפגישת עבודה שקבע מחוץ למשרד.

לפי עובדה, נגד ברכה התלוננו כמה נשים, אשר חוו מברכה התנהגות זהה: קביעת פגישה לטובת גיוס כספים מהקרן, שהחלה בעניין מקצועי והפכה להטרדה.

עוד דווח כי בהמשך הוא שכר את חברת יעד חקירות, על מנת לעקוב אחר היזם שחר קמיניץ, שאליו הגיעו עדויות של נשים שנפגעו לכאורה מברכה. חברת החקירות ערכה, לפי התחקיר, מעקבים אחר קמיניץ ואף אספה עליו מידע רגיש, מידע שהועבר לברכה.

מאוחר יותר ביקש ברכה לעקוב גם אחרי שלוש עיתונאיות: ענבל אורפז, לשעבר כתבת ההיי-טק ב-TheMarker, הדס שטייף מגלי צה"ל ושרון שפורר מהמקום הכי חם בגיהנום. זאת, על מנת לגלות מה הן כותבות בעניינו ברשתות החברתיות, בחלקן הלא פומבי.

כן שודר כי לאחר מכן ברכה הנחה את החוקרים הפרטיים לעקוב ברשת אחר נשים, שככל הנראה היו אלה בהן הוא פגע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים