השיר הישראלי לאירוויזיון – מה אומרת הרשת?

התחושה היא ש-TOY של נטע ברזילי מתקבל בחמימות רבה אצל הגולשים, והוא אף זינק למקום הראשון בהימורים, אבל ניתוח שביצעה Spot.IM מראה תמונה אחרת

פופולרית בטיק טוק. נטע ברזילי. צילום: דניאל קמינסקי

TOY, שירה של נטע ברזילי, שייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב, מעורר תגובות רבות ברשת – מהארץ ומהעולם, ובעיקר מאירופה, כמובן – ואף הגיע למקום הראשון בהימורים. הוא גם זוכה לצפיות רבות ביוטיוב (YouTube), והתחושה הכללית של רבים היא שברזילי עומדת לנצח באירוויזיון השנה ושהתחרות תחזור בשנה הבאה לירושלים. אלא שניתוח מעמיק של התגובות לשיר ברשת מראה שעוד מוקדם לשמוח.

Spot.IM סקרה את התגובות לשיר באתרים שבהם מותקן הכלי שלה, בהם אתרי חדשות מהגדולים בעולם, ומצאה ש-52% מהשיח סביבו היה שלילי ורק 48% – חיובי. TOY הוא שיר ששזור במילים שמביעות העצמה נשית, אולם יש מי שטוענים שישראל מנצלת באמצעותו את קמפיין MeToo# ואף "מעליבה את הנשים".

מטקבק אחר טען ש-"כשכבר חשבנו שהשנה (האירוויזיון – י"ה) לא יכול להיות גרוע יותר, ישראל שולחת שיר זול. השנה, האירוויזיון יהיה הגרוע ביותר מזה הרבה הרבה שנים".

לעומת זאת, התגובות החיוביות כוללות ביטויים רבים כמו "מקום ראשון" ו-"מנצח", והן נלהבות יותר מאשר בשנים קודמות.

לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM, "בניתוח הטוקבקים ראינו גם סוגי תוכן החוזרים על עצמם בגרסאות שונות. למשל, המונים היו סקרנים איך ייראה ביצוע השיר בשלב ההופעות החיות, זו אחת השאלות הנפוצות בטוקבקים. גם התייחסות לקולות מוזרים וקרקורי תרנגולת עלתה פעמים רבות".

יש לציין שאת השיר כתבו דורון מדלי (שכבר כתב שני שירים שהשתתפו בתחרות) וסתיו בגר, וברזילי נבחרה לייצג את ישראל לאחר שניצחה בתכנית הכוכב הבא לאירוויזיון. חצי הגמר הראשון של התחרות, שבו משתתף השיר הישראלי, יתקיים בליסבון ב-8 במאי, והגמר – ב-12 במאי. התחרות תשודר בכאן 11 – תאגיד השידור הציבורי.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. elie

    לא לאפשר בכוכב הבא לשיר בשפות זרות אנחנו ישראלים וחיים במדינת ישראל שישירו בעברית אנחנו לא צריכים לפרסם זמרים שרוצים לשיר בספות זרות

  2. רות צוקרמן

    מעולה אוהבת אותה ואת השירה שלה.

אירועים קרובים