קרן של המוסד השקיעה בחמישה סטארט-אפים ישראליים

ליברטאד - קרן שהקים ארגון הביון ביוני האחרון - השקיעה בחברות טכנולוגיות בסיבוב הנוכחי 10 מיליון שקלים, על פי ההערכות ● ראש המוסד, יוסי כהן: "יש בישראל טכנולוגיות פורצות דרך, שיציבו את המוסד במקום טוב יותר"

המוסד

הקרן החדשה יחסית של המוסד, ליברטאד, הודיעה היום (ב') כי היא משקיעה בחמש חברות סטארט-אפ. ההודעה לא מפרטת את שמות החברות שבהן השקיעה הקרן ואת סכום ההשקעה, אולם ההערכות הן שהוא עומד על 10 מיליון שקלים.

ליברטאד תפרסם בקרוב קול קורא, שבו תפרט תחומי עניין וטכנולוגיה שהמוסד עומד לשים עליהם את הפוקוס בשנים הקרובות. השנה ובשנה הבאה צפויות החברות הנבחרות לממש את תכנית המחקר והפיתוח שלהן, ולמסור את התוצרים למוסד, ללא הגבלת פעילותן תחת הסכם רישיון – "לא מסחרי ולא בלעדי" – לשימוש בטכנולוגיה. כמו כן, בחודשים הקרובים תודיע הקרן על השקעות נוספות שתבצע במהלך השנה.

הקרן הוקמה ביוני האחרון לתמיכה בבניין הכוח הטכנולוגי ובחופש הפעולה של המוסד, ולמען יצירת שיתופי פעולה פוריים עם תעשיות הסטארט-אפ בארץ ובמקומות אחרים בעולם. במוסד יודעים לספר על פניות רבות שקיבלו מסטארט-אפים מאז תחילת פעולת הקרן – הן כאלה שביקשו לתת מענה לתחומים הטכנולוגיים שהיא פרסמה בקול הקורא הראשון שלה והן בתחומים אחרים.

עד כה פנו לליברטאד סטארט-אפים בשלבי התפתחות שונים – ממיזמים בודדים עם רעיון, ועד לחברות בשלבים מתקדמים של מו"פ. החברות שבהן השקיעה הקרן בסיבוב הראשון נבחרו לאחר עבודת עומק של ניתוח הפוטנציאל שלהן, התאמה לצרכי הארגון והתרומה ההדדית בין הגופים.

ראש המוסד, יוסי כהן, אמר כי "אני מברך על סבב ההשקעות הראשון. יש בישראל טכנולוגיות פורצות דרך, שירחיבו את מעטפת היכולות של המוסד ויציבו אותו במקום טוב יותר לקראת התמודדות עם אתגרי העתיד. שיתוף הפעולה עם החברות האזרחיות הוא מצוין ונמשיך לחזק אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים