מארסק ו-theDOCK יאתרו סטארט-אפים ישראלים בתחום הספנות החכמה

בראשונה ענקית ספנות עולמית קובעת את ישראל - אומת הסטארט-אפ - כיעד לחדשנות בתחום

מימין: חנן כרמלי, נועה שומן וניר גרצמן, צוות theDOCK. צילום: פלי הנמר

מארסק (Maersk) חברת הספנות הגדולה בעולם, חברה אל theDOCK – מרכז חדשנות ואקסלרטור ראשון מסוגו בארץ לתחום נמל וספנות – בהסכם שותפות לאיתור ופיתוח רעיונות חדשניים בתחום הלוגיסטיקה וההובלה הימית, ובמטרה לרתום את אקו-סיסטם החדשנות הישראלי לטובת סקטור הספנות.

חדשנות היא צורך אסטרטגי עבור כל חברה וארגון, וזה נכון כיום במיוחד בתחום הספנות והנמלים. תחום זה, לאחר עשורים רבים של אבולוציה שמרנית, החל בתנופה של חדשנות וטומן בחובו ים של הזדמנויות ליזמים וסטארט-אפים בתחום. בימים אלו, מונו לראשונה בהיסטוריה מנהלים בכירים בתפקידי חדשנות גם אצל ענקיות הספנות. הללו מקדמים "חדשנות פתוחה" כאמצעי לעודד חשיבה מחוץ לקופסה ופיתוח טכנולוגיות פורצות דרך. פעילויות אופייניות בתחום הינן קידום אתגרים ספציפיים בסקטור הספנות על ידי האקתונים ייעודיים ואיתור סטארט-אפים עם רעיונות יצירתיים.

לישראל – "אומת הסטארט-אפ" – יש המון מה להציע. בית ליזמים יצירתיים ואקו-סיסטם תוסס. ישראל ידועה כאחת המדינות המובילות בחדשנות מהפכנית, כדוגמת אינטרנט של הדברים, Big Data, בינה מלאכותית, ניתוח נתונים ופיתוח אלגוריתמים לאופטימיזציה. מארסק, בהשקעתה הרבה בחדשנות טכנולוגית ובסטארט-אפים מתאימים לתחום ההובלה הימית והלוגיסטיקה, זיהתה את הפוטנציאל האדיר הקיים בישראל והינה ענקית הספנות הראשונה שהתחברה לאקו-סיסטם החדשנות בישראל.

הקמה משותפת של חד הקרן הבא

"אנו שואפים להיות האינטגרטור המוביל בתחום ההובלה והלוגיסטיקה הימית, ולספק פתרונות פשוטים למצבים מורכבים של אתגרי שרשרת האספקה. חדשנות דיגיטלית ושיתופי פעולה עם חברות תוכנה על כל שלביהן, כולל סטארט-אפים, להאצת פיתוח מוצרינו, מהווה תפקיד חשוב ועיקרי בדרך להשגת מטרה זו", אומר איברהים גוקן, מנהל הדיגיטל במארסק.

בנוסף לתהליך הטרנספורמציה האסטרטגי והדיגיטלי, מארסק יוצרת עסקאות והשקעות חדשות יחד עם הסטארט-אפים הטובים ביותר. תומאס הוגארד, מנהל השקעות בכיר במארסק, אמר כי "אנו מחפשים הזדמנויות להקמה משותפת של 'חד הקרן' הבא של הלוגיסטיקה לתחומים כגון: הובלת מזון, ניהול סחר, אבטחת שרשרת האספקה, והלוגיסטיקה של הדור הבא. אנו מחפשים סטארט-אפים שרואים במארסק כשותף יותר מאשר כלקוח, שותפות שבה נביא לא רק מימון אלא גם ערך כשותף אסטרטגי. אנו נרגשים לקראת שיתוף הפעולה עם theDOCK לאיתור החברות המתאימות שירצו להצטרף אלינו למסע".

theDOCK היא מרכז חדשנות ואקסלרטור ראשון מסוגו בארץ ומהווה פלטפורמה המפגישה שלושה סוגי בעלי עניין – גורמי נמל וספנות, יזמים יצירתיים ומשקיעים. השותפים העסקיים של theDOCK נהנים מחשיפה לטכנולוגיות החדשות ביותר, בעוד הסטארט-אפים נהנים מהאצת המוכנות שלהם לשוק, וחברות בוגרות יותר יכולות להסב טכנולוגיות מוכחות ליישומים בתחום הספנות.

למנף את ישראל בטכנולוגיות נמל חכם וספנות חכמה

"כבוד גדול הוא לנו לעבוד בשיתוף עם מובילה עולמית בתחום הספנות כמו מארסק. אנו נחושים לרתום את הידע והיצירתיות הטכנולוגית הקיימים בארץ לטובת סקטור הספנות העולמי", אמר חנן כרמלי, שותף מייסד ב-theDOCK . "אין לנו ספק ששותפות זו עם מארסק תניב הצלחות גדולות הן למארסק והן ליזמים הישראלים".

theDOCK הוקמה על ידי כרמלי וניר גרצמן – יוצאי חיל הים ובעלי נסיון בעולמות ההיי-טק הישראלי – ושמה לה למטרה לרתום את הידע והניסיון הקיימים בארץ ולמנף את ישראל גם בתחום טכנולוגיות נמל חכם וספנות חכמה.

"יצרני רכב עולמיים כבר זיהו את יכולות החדשנות האדירות של ישראל והקימו מרכזי פיתוח ואיתור סטארט-אפים בארץ. עולם הספנות, ומארסק כמובילת דרך, יהנו גם הם מיכולות אלו", אמר כרמלי.

theDOCK גייסה קרן (Micro Fund) להשקעות seed בסטארט-אפים ויצאה לפני כחודש בקול קורא לסטארט-אפים להגיש את מועמדותם להצטרפות לאקסלרטור הראשון לתחום ספנות ונמלים. התוכנית תיפתח בתחילת אפריל בעיר חיפה ממש ליד שער הנמל, כאשר היא מציעה השקעה ראשונית של עד 100 אלף דולר, מתחם עבודה, והחשוב מכל – ליווי צמוד על ידי חברות בינלאומיות מתחום הספנות והנמלים, כדוגמת מארסק, שלאורך כל הדרך ישתפו את האתגרים שלהם, יסייעו בהתוויית המוצר, ישמשו כמעבדה וסימולציה ולעיתים אף יהוו לקוח ראשון לסטארט-אפ הבשל.

אירוע ההשקה החגיגי של theDOCK ייערך ב-26 לאפריל בחיפה. לאירוע זה יגיעו בכירים מתעשיית הספנות בארץ ובעולם, סטארט-אפים בתחום ומשקיעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים