פרשת בזק: שאול אלוביץ' שוחרר למעצר בית

אחרי שבועיים במעצר, אלוביץ' וניר חפץ ישהו במעצר בית 10 ימים ולא יוכלו להיכנס למשרדי בזק והממשלה במשך 45 יום ● המשטרה ביקשה להוציא צו שיאסור עליהם להתראיין לתקשורת, אולם בקשתה נדחתה

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילום: יח"צ

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, וניר חפץ, יועץ התקשורת המקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחררו היום (א') למעצר בית בן 10 ימים. השניים הורחקו ל-45 ימים ממשרדי בזק הממשלה, הוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום ונאסר עליהם ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. עם זאת, אלוביץ' יוכל ליצור קשר עם רעייתו, איריס, ובנו, אור, שאף הם חשודים בפרשה, אך לא בכל הקשור אליה.

בקשה של המשטרה שאותה שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, לא קיבל היא לאסור על השניים להתראיין בכלי התקשורת, מחשש ל-"שיבוש ממשי של החקירה". באי כוחם של הסנגורים התנגדו לבקשה ועו"ד ז'ק חן, המייצג את אלוביץ', אמר כי הוא הנחה את מרשו שלא להתראיין, אולם לא סביר שהשופט יוציא הנחיה שכזו, מאחר שזה "לא נאה ולא יאה במדינה דמוקרטית".

לפי חשד החוקרים בפרשה, שמכונה תיק 4,000, נתניהו, כשכיהן גם כשר התקשורת, העניק הטבות לבזק בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה, שנמצא אף הוא בשליטת אלוביץ'. בחקירתו ביום ו' הכחיש ראש הממשלה את החשדות האלה ואמר שכל ההחלטות שהתקבלו בעניין בזק היו על סמך המלצות גורמי המקצוע. בין העבירות שבהן עוסקת הפרשה: שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון.

אלוביץ' וחפץ היו עצורים כשבועיים. עצורים אחרים בפרשה שוחררו למעצר בית, ובהם סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, עמיקם שורר, מנהל הפיתוח העסקי של חברה, אלי קמיר ואיריס ואור אלוביץ'. המנכ"ל המושעה של משרד התקשורת, שלמה פילבר, שחתם על הסכם עד מדינה, עדיין מצוי במעצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים