פנסוניק וטרנד מיקרו יפתחו פתרונות הגנת סייבר למכוניות

השותפות החדשה תאפשר הגנה מירבית למכוניות אוטונומיות ומכוניות מקושרות, על ידי פיתוח פתרונות הגנה מפני חדירה זדונית ליחידות השליטה האלקטרוניות

שומרים על מכוניות העתיד. אילוסטרציה: Jakub Jirsak/BigStock

פנסוניק (Panasonic) וטרנד מיקרו (Trend Micro) הקימו שותפות לפיתוח פתרונות הגנת סייבר ומניעת מתקפות סייבר על מכוניות אוטונומיות ומכוניות מקושרות.

השותפות החדשה, נמסר, תאפשר הגנה מירבית למכוניות אוטונומיות ומכוניות מקושרות, על ידי פיתוח פתרונות הגנה מפני חדירה זדונית ליחידות השליטה האלקטרוניות (Electronic Control Units). יחידות אלו אחראיות, בין היתר, על ההאצה, ההיגוי והבלימה של המכוניות – כמו גם להתקני המידע והבידור, דוגמת מערכות הניווט והטלמטריה של המכוניות.

הסיכון בהשתלטות האקרים על מערכות ההיגוי והבלימה של מכוניות, "הוא אמיתי", מסרו שתי החברות. "נקודות פגיעות נוספות מתגלות מדי יום והופכות פוטנציאליות לניצול לרעה מרחוק. לכן חשוב, היום יותר מתמיד, לא רק להתקין מערכות הגנה במכוניות, אלא גם לבחון ולנתח מתקפות חדשות על מכוניות. זאת, על מנת ליישם את התוצאות בפיתוח אמצעי נגד יעילים כנגד מתקפות אלו".

חוסמים את המתקפות

השותפות החדשה תציע את טכנולוגיית פנסוניק לגילוי ומניעה, CAN (ר"ת Control Area Network), יחד עם טכנולוגיית הגנת האינטרנט של הדברים, IoT, של טרנד מיקרו.

הטכנולוגיה של פנסוניק תוכל לגלות פקודות שאינן מאושרות ליחידת הקונטרול האלקטרונית של המכונית. טכנולוגיית ה-IoT של טרנד מיקרו – העושה שימוש בטכנולוגיות הגנת המודיעין הגלובלית של החברה, תוטמע במערכות המידע והבידור של המכוניות. בדרך זו היא תוכל לזהות מתקפות דרך האינטרנט, המנצלות נקודות פגיעות. מתקפות שיזוהו משתי המערכות האלו, ייאספו במערכת ניתוח שתמוקם בענן. זו תמליץ על הצעדים שיש לנקוט, על מנת לחסום את המתקפות.

שתי החברות טוענות כי הפתרונות שיוכלו למנוע התקפת סייבר על מכוניות, יהפכו מסחריים בשנת 2020. הארכיטקטורות שיפותחו במשותף הן: ECU (ר"ת Electronic Control Unit) – מחשבים ששולטים במנוע או מערכת ההיגוי ההידראולית; מערכות בידוריות : אפליקציות מידע ובידור שיהיו זמינות ברכב; מערכות טלמטריות: שירות ששולח ומקבל מידע אל ומאת הרכב; CAN (ר"ת Control Area Network) – טכנולוגיה למניעה וחסימת התקפות סייבר, המנטרת את התקשורת ל-ECU ומאתרת פקודות לא מאושרות, ומסווגת אותם כלא חוקיות; פתרון הגנה על האינטרנט של הדברים של טרנד מיקרו – להטמעת התקנים חיצוניים לכלי רכב, על ידי שימוש בתקשורת IP המופעלת על ידי מערכת הפעלה פתוחה, כגון Linux; נוזקות לסוגיהן השונים, וירוסים וקודים זדוניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים