מזל טוב: גם לגוגל יש סטוריז

ענקית החיפוש החליטה לאמץ את הפורמט הסופר-מצליח של סנאפצ'ט, אם כי במתכונת קצת שונה, שמתמקדת באתרי תוכן ● ניתן יהיה לראות את הסטוריז בתוצאות החיפוש במכשירים ניידים

צילום אילוסטרציה: PixelMe, BigStock

גוגל (Google) מצטרפת לחגיגת הסטוריז והשיקה אתמול (ג') שירות "סיפורי" משלה. בפעולה זו מאמצת הענקית את הפורמט שעשה כל כך טוב עד כה למתחרותיה – סנאפ (Snap), המפתחת המקורית שלו, שהכניסה אותו לסנאפצ'ט (Snapchat) שלה, ופייסבוק (Facebook), שאימצה את הסטוריז תחילה לאינסטגרם (Instagram), ואחר כך לרשת החברתית עצמה ול-ווטסאפ (WhatsApp).

אלא שבניגוד לחברות אחרות, גוגל מתמקדת בסטוריז שלה לא בצילומים וסרטונים של אנשים פרטיים, כי אם בידיעות עם תמונה מאתרי תוכן, שיפעלו בטלפונים הניידים ובטאבלטים. החברה מציגה את התוספת תחת הכינוי AMP stories, כש-AMP משמעו Accelerated Mobile Page – אותם עמודים מואצים לסלולר, שגוגל השיקה כבר לפני כשנתיים.

לצורך הסטוריז החדשים שלה משתפת גוגל פעולה עם גופי תקשורת כמו CNN ,Weird, הוושינגטון פוסט (Washington Post) ו-Mashable. התוכן שיוצג במסגרתם אמור, ממש כפי שמרמז השם, להיטען הרבה יותר מהר על מכשירים ניידים מאשר מאמרים, תמונות וסרטונים קונבנציונליים. עם זאת, ניתן לעשות בו שימוש גם במחשב. כך או כך, סימון עמודי AMP בתוצאות החיפוש מתרחש במנוע של הענקית כבר מ-2016, אבל כעת הוא יבוא לידי ביטוי גם בתוספת מתכונת הסיפורים הפופולרית.

מאמרי AMP stories – מסך מלא ודפדוף מהיר

מאמרי ה-AMP stories יופיעו על כל המסך ויתבססו על טקסט, תמונה ו-וידיאו. משתמשים יוכלו להקיש על מסך הבית בכדי לקרוא עוד, או פשוט להחליק הלאה אל המאמר הבא, בדומה ליכולת לרוץ על פני סטוריז באינסטגרם או בסנאפצ'ט.

גוגל טוענת שהתבנית, שהיא פותחת אותה בפני מפתחי תוכנה, מספקת "דרכים חדשות לספר סיפורים אימפרסיביים" ללא "עלויות הסטארט-אפ הגבוהות במיוחד", ושאלה מתאימות "בעיקר למו"לים קטנים".

יש עדיין הרבה שאלות בנוגע לפרטים שגוגל לא הרחיבה אודותיהם, כמו התהייה באיזו מידה תבליט הענקית את סיפורי ה-AMP במנוע החיפוש שלה, האם היא תציע כלים רבי עוצמה ליצירתם ואיך יקבלו אתרי התוכן את הרעיון של הבלטת התכנים הגרפיים על פני אלה הכתובים. בנוסף, לא ידוע עדיין כיצד תטופל חלוקת ההכנסות מפרסום. כרגע עדיין אין מודעות ב-AMP stories, על אף שהפורמט נמצא בבדיקות כבר מאוגוסט.

"AMP stories שואפים להפוך את ייצור הסיפורים לקל ככל האפשר מנקודת מבט טכנית", מסרה גוגל. לדבריה, האינטרנט הנייד נהדר להפצה ולשיתוף תוכן, אבל הביצוע מהבחינה הטכנולוגית "עלול להיות מסובך". לטענת הענקית, AMP stories "נותנים חופש עריכה גדול ליוצרי תוכן".

סנאפצ'ט, אינסטגרם ובמיוחד פייסבוק הצליחו למשוך קהל נרחב לשימוש מסיבי במתכונת הסטוריז המשובטת שלהן. גוגל מקווה, מן הסתם, שגם במקרה שלה יהיה זה סיפור הצלחה מסחרר. לפי החברה, בסופו של דבר היא מתכוונת להביא את הסטוריז "למוצרים נוספים בגוגל, ולהרחיב את האופן שבו הם מופיעים במנוע החיפוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים