כשהקרקע קורסת – גם וואווי מסוגלת לשבור שיאי עולב

לאחר שלא הצליחה לסגור עסקה עם AT&T לגבי מכירת ה-Mate 10 Pro, הובילה החברה קמפיין להשארת סקירות מזויפות באתר של בסט-ביי - זאת כאמור עוד לפני שהמכשיר נמכר שם בפועל

מאבדים את הראש. אילוסטרציה: alphaspirit/BigStock

וואווי (Huawei) ספגה מכה לא קלה לענף מכירות המכשירים שלה בארצות הברית כשלא הצליחה לסגור עסקה עם ספקית הסלולר AT&T לגבי מכירת מכשיר הדגל שלה Mate 10 Pro. עם זאת, החברה לא וויתרה על השוק האמריקני והיא תנסה למכור את המכשיר, שזכה לביקורות טובות, באמצעות הקמעונאיות שכבר מציעות אותו למכירה מוקדמת.

הבעיה היא שהחברה קצת להוטה מדי ככל הנראה למכור את המכשיר בהצלחה. הלהיטות הזו, לפי עדויות שהופיעו ברשת, גרמו לחברה להוביל קמפיין להשארת סקירות באתר של בסט-ביי (Best Buy) וזאת כאמור עוד לפני שהמכשיר נמכר שם בפועל – או בלשון פחות עדינה, ביקורות לא ממש נכונות שיספקו ניקוד גבוה למכשיר.

מדוע יש למעלה מ-100 סקירות אם המוצר טרם נמכר בפועל?

הקמפיין הועלה בקבוצת הבית הסגורה של החברה בפייסבוק (Facebook) בה חברים כ-60 אלף איש. הם התבקשו לכתוב באתר, בחלק הסקירות, "מדוע הם רוצים שיהיה להם את Mate 10 Pro". המטרה היא לכאורה לאתר כך בוחני בטא עבור המכשיר בארצות הברית, ואלו – לפי החברה בעת העלאת הבקשה, ייבחרו מבין אלו שהעלו סקירה חיובית ושלחו את הקישור לחברה בחזרה.

האתר 9to5Google מצא כי מבין 108 הסקירות שהופיעו בבסט ביי, 105 הופיעו לאחר הבקשה של וואווי בקבוצה, ורובן המכריע חיוביות ברמה של 5/5 כוכבים. האתר אף ציין שלאחר זמן מה וואווי הודיעה שהיא בחרה תשעה מבין אלו ששלחו את הסקירות שלהם אליה כדי שיקבלו מכשיר "לבדיקה".

"העדיפות העליונה של וואווי היא תמיד הצרכן ואנחנו מעודדים את הלקוחות שלנו לשתף את החוויות שלהם עם המכשירים שלנו בקולם שלהם ובאופן אותנטי. למרות שהיו סקירות מבוחני בטא עם ידע רחב על המוצר, אנחנו בשום אופן לא הענקנו הטבות כספיות כדי לקבל את חוות הדעת הכנות שלהם על המוצר. עם זאת, אנחנו פועלים להסיר פוסטים שהועלו בידי בוחני בטא בהם לא נחשף שהם משתתפים בתוכנית הסקירה", מסר דובר של החברה לאתר The Verge.

כך או כך, בינתיים לאור החשיפה סגרה בסט ביי לחלוטין את האפשרות להשאיר תגובות עבור Mate 10 Pro בדף המכירה המוקדמת, וכל ה-'סקירות' הקודמות נמחקו, וזאת לאחר שלא מעט לקוחות אף תהו ישירות מדוע יש למעלה מ-100 סקירות אם המוצר טרם נמכר בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים