רחפני אינטל לא הצליחו להאיר את שמי אולימפיאדת החורף

מיצג רחפנים, המבוסס על טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת יצירת אימג'ים מאירים בשמיים החשוכים, קורקע בשל "שינוי לוגיסטי מאולתר" ● תיעוד של החזרה הוצג בטלוויזיה כאילו היה באמת חלק מטקס הפתיחה של אירוע הספורט העולמי הענק של דרום קוריאה

הקהל בגרמניה צופה בשבירת שיא החרפנים הקודם. צילום: יח"צ, מתוך הסרטון

להקת רחפנים מתוצרת חברת אינטל (Intel), המכונים Shooting Star, הייתה אמורה להשיק מיצג ייחודי כחלק מטקס אולימפיאדת החורף 2018, שמתקיימת בימים אלו בדרום קוריאה. אלא שהאירוע, שתוכנן להתבצע בלייב כמובן, בוטל ברגע האחרון בלי הסברים. במקום, הקרינה רשת NBC, כחלק משידור אירוע הפתיחה, חזרה של המיצג המרשים, שתועדה בכלל בדצמבר.

כחלק ממייצג האור הראוותני הייתה אינטל צפויה להעלות לאוויר 300 רחפנים. דובר הוועד האולימפי הבינלאומי, מארק אדמס, אמר ביום שבת כי הרחפנים לא פעלו בלייב ביום ו' בלילה בגלל "שינוי לוגיסטי מאולתר".

NBC – הוליכה את הציבור שולל

כאמור, NBC שידרה את מופע הרחפנים כאילו היה זה אירוע לייב וכחלק מטקס הפתיחה הרשמי שהתקיים בפיונגצ'אנג. העובדה שהאירוע בוטל לא מנעה מרשת הטלוויזיה מלהדגיש את הרגע – NBC צייצה בדף הרשמי שלה בטוויטר (Twitter) ה-NBKlympics: "נחיל של רחפנים מביא לנו את אחד המראות המדהימים ביותר של ה-Opening CERMony#".

אינטל מצידה התרכזה בעיקר בחגיגות שבירת שיא העולם של גינס (Guinness) ללהק הרחפנים הענק שנכלל בחזרות, ועשתה זאת על ידי ציוץ קישור לסרטון תדמית.

על אף הכישלון לביצוע הלייב באולימפיאדה, הטכנולוגיה החדשנית של אינטל כבר הוכחה ככזו המאפשרת לשלוט באורות ובצבעים התלויים באוויר וליצור באמצעותם דמויות ואימג'ים שונים. היכולת משנה את המשחק ובגדול, כשמדובר במופעי אור מרהיבים, ומשאירה את הזיקוקים החביבים הרחק מאחור. כפי שניתן היה לראות בתיעוד החזרה למיצג האחרון, כלי הטייס הזעירים הצליחו להציג רוכב סנובורד, שריחף ונע באוויר, וכן את סמל הטבעות האיקוני של אירוע הספורט הבינלאומי הגדול מכולם.

שרשרת שיאי גינס לרחפני Shooting Star

רחפני Shooting Star של אינטל נכנסו לראשונה לפעולה בתחילת שנת 2016, ומאז יכולותיהם רק הלכו והשתפרו. בתחילת הדרך רשמה אינטל שיא גינס בעבור צי של רחפנים שכלל 100 מכלי הטייס הזעירים, שחוברו יחד לטיסה בו-זמנית. לאחר מכן התקדמה ענקית הטכנולוגיה לשיא אחר כתוצאה ממפגן של 500 רחפנים, ולקחה את הרובוטים המעופפים שלה לדיסני וורלד (Disney World) בצרפת, שם הציגו אלו כמה פריטי חג מולד מרשימים. כמו כן הגיחו הרחפנים של אינטל – שכל אחד מהם שוקל קצת יותר מחצי קילוגרם ומצויד בנורות LED רבות – אל אצטדיון הדודג'ר בלוס אנג'לס בשנה שעברה, ויצרו את דמותה של וונדר וומן. הם גם טסו מעל ההמון בסינגפור באירוע הסופרבול בסוף השבוע האחרון, והרכיבו את צורת הדגל האמריקני.

אבל כשהמאמצים האלו הגיעו לשיא החדש – שכלל שחרור קבוצה של 1,218 רחפני Shooting Star שהצליחו לצייר את האימג'ים הנעים באוויר – משהו השתבש, ודווקא באירוע בדרום קוריאה.

אם מתעלמים מהתזמון הכושל, מדובר באמת בתוצאה מדהימה למדי, שהיא למעשה הדוגמה המרשימה ביותר לדרך שבה רחפני Shooting Star יוכלו לספק למארגני אירועים בעתיד אמצעים חדשים ליצירת מייצגים ומראות מעוררי השתאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים