ג'ים קארי פותח קמפיין נגד פייסבוק

השחקן והקומיקאי האהוד קרא למעריציו, באמצעות ציוץ בטוויטר, לסגור את חשבון הפייסבוק שלהם ולמכור את המניות שלה שבבעלותם - לטענתו מאחר שהיא הרוויחה מהמעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית

קורא לפעולה. ג'ים קארי. צילום: Starfrenzy, BigStock

ג'ים קארי הוא לא רק כוכב קולנוע (שקרן שקרן, טיפשים בלי הפסקה, שמש נצחית בראש צלול), אלא מגלה מעורבות פוליטית – בניגוד לחלק מעמיתיו. אתמול (ג') הוא פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו, שבו קרא לכ-17.5 מיליון עוקביו לסגור את חשבונות הפייסבוק (Facebook) שלהם ולמכור את מניות ענקית הרשתות החברתיות, אם יש ברשותם כאלה.

השחקן עצמו מחק את דף הפייסבוק שלו, שאחריו עקבו יותר מחמישה מיליון משתמשים, ומכר את מניות החברה שהיו ברשותו, בטענה שהרשת החברתית הרוויחה מההתערבות הרוסית לכאורה בבחירות שנערכו בארצות הברית ב-2016.

unfriendfacebook# – האם יהפוך לוויראלי?

במסגרת קריאתו של קארי לחסידיו למחוק את חשבונות הפייסבוק שלהם עשה השחקן שימוש בהאשטאג unfriendfacebook#, שככל הנראה היה שמח לו היה הופך לוויראלי בטוויטר – כמו במקרה של קמפיין MeToo#, שמצליח לשנות סדרי עולם. בינתיים זכה הציוץ לכותרות שונות בתקשורת וההאשטאג לשימוש של כמה וכמה משתמשי טוויטר שנענו ליוזמה.

בטוויט שלו שילב השחקן איור שבו נראה מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, ולצדו סימן לייק הפוך. הוא כתב בו כי "פייסבוק הרוויחה מההתערבות הרוסית בבחירות שלנו והם עדיין לא עושים מספיק כדי לעצור את זה. אני מעודד את כל המשקיעים האחרים שאכפת להם מהעתיד שלנו לעשות את אותו הדבר".

"אנחנו חייבים לעודד יותר פיקוח על ידי הבעלים של פלטפורמות המדיה החברתית הללו", אמר השחקן בן ה-56 ל-CNBC וטען כי "הגישה הקלה הזו צריכה להיות מטופלת בצורה יותר אחראית". קארי הסביר ש-"מה שאנחנו צריכים עכשיו הוא משקיעים פעילים, שישלחו מסר שיש צורך בפיקוח אחראי", והוסיף וטען כי "מה שהעולם צריך עכשיו זה קפיטליזם עם מצפון".

"במשך זמן רב אמריקה נהנתה מיתרון גיאוגרפי בעולם, עם האוקיינוסים משני צדדיה שהגנו על כך", המשיך קארי. "עכשיו, התקשורת החברתית יצרה גשרי סייבר, שאותם יכולים אלה שהאינטרסים שלנו אינם בראש מעיניהם לחצות, ואנחנו מאפשרים זאת. שום קיר לא יגן עלינו מפני זה".

פייסבוק – מכה על חטא ומשתנה?

מתמיהה מעט הבחירה של קארי לקרוא לחרם דווקא על פייסבוק ולא על טוויטר, על אף שגם רשת המדיה החברתית הזו חשפה מעורבות רוסית ניכרת בבחירות בארצות הברית, שבוצעה גם על הפלטפורמה שלה – בוטים רוסים הפיצו את הציוצים של מי שהפך לבסוף לנשיא, דונלד טארמפ, ב-470 אלף ריטוויטים.

פייסבוק הודתה בכך שבשבועות שקדמו לבחירות, באוקטובר אשתקד, היא סגרה 5.8 מיליון חשבונות מזויפים בארצות הברית, ובכך שגילתה שכ-126 מיליון אנשים יכולים היו להיחשף לפוסטים של חוות הטרולים הרוסית המכונה סוכנות מחקר האינטרנט, ה-IRA, במשך שלוש שנים תמימות. הענקית ציינה עם זאת שהיא לוקחת את מה שקרה במהלך בחירות 2016 ברצינות רבה, ממשיכה בחקירה עצמית וכבר עוברת שינויים רבים בכדי להסדיר את המצב.

ביום א' האחרון פרסם צוקרבג פוסט סיכום לרגל יום ההולדת ה-14 של הרשת שלו ובו כתב המיליארדר כי משגיאות לומדים והבטיח שטעויות לא יעצרו אותו. אבל אולי ג'ים קארי כן?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים