סופטבנק השקיעה 300 מיליון דולר בסטארט-אפ להולכת כלבים

התאגיד היפני החליט לקדם - ובגדול - את Wag Labs האמריקנית, שמפעילה מיזם שמחבר בין מוליכי כלבים לקליינטים על ארבע

מתי ללטף את הכלבים? צילום אילוסטרציה: BigStock

Wag Labs, סטארט-אפ אמריקני המחבר בין מוליכי כלבים (דוג ווקרים) לבעלים של כלבים דרך אפליקציה, זכה בפוש רציני בדמות 300 מיליון דולר, שאותם קיבל מ-Vision Fund של סופטבנק (SoftBank).

בעלי כלבים שעובדים מחוץ לבית מכירים היטב את הבעיה: החברים הטובים על ארבע נשארים יותר מדי שעות לבדם בדירות הסגורות ומשתוקקים לצאת החוצה, להיתקל בכלבלבים אחרים וגם לעשות את צרכיהם.

מסתבר שיש מי שמציע פטנט שיסייע לפתרון הקושי הזה: היישום של Wag מחבר את בעלי הכלב עם מוליכי כלבים בתשלום, שכישורי הולכת הכלבים שלהם, כמו גם היושרה שלהם, נבדקו ונבחנו. הבעלים יכולים לבקש הוצאה מידית של הכלב או לתזמן טיולים עתידיים. החברה גם מספקת ללקוחות כספת עבור המפתחות שלהם, והמוליכים מקבלים קוד, בכדי שיוכלו להוציא את הכלב בזמנים שבהם הבעלים אינם בבית.

עושה רושם שבסופטבנק התלהבו במיוחד מהחברה. על פי דיווחים, בעוד ש-Wag ביקשה במקור מקרנות הון-סיכון "רק" 100 מיליון דולר, הקרן של התאגיד היפני שכנעה את הסטארט-אפ לקבל 300 מיליון ולהשתמש בכספים בכדי להרחיב את השירות באופן גלובלי ולהתחרות ביריבים, כמו Rover. יצוין שבסופטבנק שקלו בתחילה להשקיע ב-Rover, שגם היא מפעילה מיזם המחבר בעלי כלבים עם מוליכים, אבל בסופו של דבר החליטו לממן דווקא את Wag.

התפתחות נוספת ב-Wag היא חילופים בתפקיד המנכ"ל: על פי בלומברג (Bloomberg), כעת הוכרז שהילרי שניידר, לשעבר מנכ"לית LifeLock, תחליף את המייסד והמנכ"ל הנוכחי, יהושע וינר, שיישאר מעורב בחברה.

Wag זקוקה לתיקון בתדמיתה, לאחר שספגה תלונות של לקוחות על מוליכים שאיבדו את הכלבים שהיו באחריותם, ומוקדם יותר החודש התברר שמידע המכיל פרטים אודות כתובות לקוחות וקודי כספות נחשף בטעות בדפי האינטרנט של החברה. מהחברה נמסר בתגובה לכך כי "בכל שלבי צמיחתה תעדפה Wag את אבטחת לקוחותיה", והבטיחה שהסדירה את תהליכי האבטחה ואת המדיניות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים