"צ'טבוט מבוסס בינה ידאג שתגיעו לבית קפה – ולא למסעדה"

"העתיד של השנים הקרובות יאופיין בשילוב של מענה של בוטים - בשילוב נציגי שירות לקוחות אנושיים", כך לדברי גבי זודיק, סמנכ״ל טכנולוגיות ומנהל פיתוח של מערכות ווטסון לתחום הצרכני ביבמ

גבי זודיק, סמנכ״ל טכנולוגיות ומנהל פיתוח של מערכות ווטסון לתחום הצרכני, המו''פ העולמי של יבמ. צילום: ליאת מנדל

"הצ'טבוטים יסייעו לנו בטיפול בהיבטים רבים. אחד ההדגשים הוא בהתאמה האישית. כך, צ'טבוט שיותקן במכונית, יבין שהנהג רוצה בית קפה – ולא מסעדה – ויוביל אותו לשם. ההתאמה האישית נדרשת להיות שקופה", כך אמר גבי זודיק, סמנכ״ל טכנולוגיות ומנהל פיתוח של מערכות ווטסון (Watson) לתחום הצרכני, המו"פ העולמי של יבמ (IBM).

זודיק דיבר במליאה המרכזית של Chatbot Summit. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,000 איש.

לדברי זודיק, "בעולם החדש, הלקוחות רוצים כמה דברים: הגנה על הפרטיות, ניידות, גישה פרואקטיבית, התאמה אישית ומענה בנקודת הקצה.

כך, אמר זודיק, "אנו נמצאים בשיתוף פעולה עם BMW, ביישום יכולות המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון בכלי רכב. זאת, במטרה להציע חוויית נהיגה מותאמת אישית ולייצר מערכות תמיכה אינטואיטיביות במכוניות העתיד של BMW. יכולות למידת המכונה (Machine Learning) של ווטסון יאפשרו לכלי רכב ללמוד את העדפות הנהגים, הצרכים שלהם, הרגלי הנהיגה ויתאימו חוויית נהיגה אישית לכל נהג ונהג. זאת, תוך שיפור נוחות ובטיחות הנהיגה".

"אינך יכול לשפר את מה שאינך יודע"

לדבריו, "הטמעת מערכת ווטסון במכוניות מאפשרת לנהג לשאול את המכונית שאלות בדיבור רגיל, תוך שעיניו ממשיכות להתמקד בכביש שלפניו. הפתרון החדש משלב גם מידע בזמן אמת מערוץ מזג האוויר (Weather Company). המידע כולל: עדכונים לגבי הדרך, מזג האוויר, מצב התנועה ומצב הרכב. המטרה היא להעשיר את חוויית הנהיגה ולספק לנהג המלצות רלוונטיות – כגון איפה הוא יכול לעצור ולרכוש קפה, מתי הפגישה הבאה שלו, מה מצב לחץ האוויר בגלגלי המכונית, מהי הדרך המהירה ליעד הבא, באיזה מצד נמצא מיכל הדלק – ועוד".

הוא סיים בציינו כי "נמשיך לשים דגש על ניתוח הבוט – כי אינך יכול לשפר את מה שאינך יודע. העולם הולך לכיוון של צ'טבוטים שייתנו לנו את כל השירותים במוקדי שירות לקוחות ומוקדי תמיכה. העתיד של השנים הקרובות יאופיין בשילוב של מענה של בוטים – בשילוב נציגי שירות לקוחות אנושיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים