אובר משיקה פיילוט לשיתוף אופניים חשמליים

בשבוע הבא תחל חברת שיתופי הנסיעות להציע לתושבי סן פרנסיסקו שירות של אופניים חשמליים שיתופיים ● מדובר על היצע של זוגות אופניים - קצת כמו שירות תל אופן התל-אביבי, אבל מעט יותר חדשני ועדכני

חורשים את העיר. אילוסטרציה: Wayhome Studio/BigStock

אובר (Uber) עומדת בפני התחלת תקופת מבחן לשירות שיתוף אופניים, המאפשר למשתמשי האפליקציה שלה לשכור אחד מ-250 זוגות אופניים חשמליים לפרק זמן קצוב. להבדיל מהשירות הלכאורה דומה שמוכר לנו הישראלים, "תל אופן" של עיריית תל אביב, במקרה של ענקית שיתופי הנסיעות הדברים ייראו אחרת, ויתאימו יותר לעידן האונליין העכשווי.

החל מהשבוע הבא, יוכלו משתמשי אובר בסן פרנסיסקו לאתר ולשכור אופניים חשמליים (שניתן גם להפעילם באמצעות דיווש על פדלים), ישירות מתוך ה-Uber App. האופניים אינם מסופקים על ידי אובר עצמה, אלא באמצעות שותפות עם חברת שיתוף האופניים Jump.

תכנית הפיילוט לא תהיה נגישה לכל תושבי סן פרנסיסקו. רוכבים המעוניינים לקחת חלק בתקופת ההרצה, נדרשים להירשם לרשימת המתנה, בתקווה לזכות לאישורה של אובר להצטרפותם לניסוי. מי שייבחרו יתבקשו רק להקיש על האופציה "אופניים" בתפריט של היישום, לבחור אופניים זמינים שנמצאים בקרבת מקום, להזמין אותם ולגשת לאוספם.

איסוף והחזרה מכל מקום בסביבתכם

להבדיל מהשירות המקומי שלנו – שמספק אופניים רגילים שנמצאים בעמדות מוכרות ברחבי העיר, שמהן לוקחים את האופניים ושאליהן גם צריך להחזיר את כלי הרכב הדו-גלגלי אחרי תום הנסיעה – במקרה של השירות שמציעה אובר, לאחר שהמשתמש סיים את הנסיעה, הוא יכול לנעול את האופניים בכל מקום במרחב הציבורי, באזור נרחב המוצג על המפה של היישום. כתוצאה מכך אמור להיחסך מהמשתמשים סרבול מיותר שימוש נגיש בהרבה.

אובר אינה חברת שיתופי הנסיעות היחידה שנכנסת לעולם שיתוף האופניים החדשני דרך אפליקציות. דידי צ'אסינג (Didi Chuxing) – שבבעלותה החטיבה הסינית של אובר – שילבה את שירותי Bluegogo ו-Ofo כדי להציג אפשרות לשיתוף אופניים ביישום שלה בסין.

"החזקת מגוון רחב יותר של אמצעי תחבורה ממש בקצות אצבעותיך מסייעת להפוך את זה ליותר ויותר קל לחיות את החיים ללא מכונית", אמר אנדרו זלצברג, ראש מדיניות תחבורה ומחקר באובר.

"אנחנו נרגשים במיוחד מהאופניים, כי הם יכולים לספק נסיעה נוחה וידידותית לסביבה, אפילו בערים צפופות שבהן השטח מוגבל והכבישים עלולים להיות צפופים. בעוד שזה רק צעד אחד קטן, פיילוטים כמו זה של אופני אובר של Jump עשויים לתרום להתקדמות גדולה, ואנחנו לא יכולים לחכות לראות איך זה ילך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים