ממקינזי ו-JVP לעולם הבריאות

אלון בלוך עבר מעולמות הייעוץ וההשקעות דרך Wix ושוק המכוניות המשומשות לתחום הבריאות, והקים עם אדם סינגולדה את K-Health, בהתבסס על הניסיון הלא טוב שלהם עם רופאים

30/01/2018 15:57
אלון בלוך, ממייסדי K-Health. צילום: אוראל כהן

 

אלון בלוך, אורח הפודקאסט הפעם, התחיל את הקריירה שלו כיועץ במקינזי (McKinsey). אחרי שלוש שנים שם, פנה אליו אראל מרגלית והציע לו להצטרף כמשקיע בקרן JVP. לאחר שבע שנים בקרן הירושלמית, שבהן השקיע בלא מעט חברות מוצלחות, הצטרף בלוך כמנכ"ל משותף ביחד עם אבישי אברהמי ב-Wix, ובהמשך כחבר בדירקטוריון של החברה. במקביל לחברות בדירקטוריון של Wix, הוא שימש כמנכ"ל mySupermarket, ולאחר מכן חזר לכסא המשקיע – הפעם בקרן Greylock ישראל (כיום 83North).

בנקודה זו, בלוך וחברו, אלי ורטמן, רצו לעשות משהו ביחד, משהו מאוד משמעותי. הם הסתכלו על כל מיני תעשיות והגיעו במקרה לשני חבר'ה מטקסס שדיברו על משהו שמאוד עניין אותם: שוק סוחרי המכוניות המשומשות בארצות הברית ואיך הוא עובד. השניים אמרו שיש להם רקע בתעשיית המכוניות ושהם יכולים לקנות ולמכור מכוניות דרך האינטרנט בלי לראות אותן. בלוך ו-ורטמן בחנו את השוק הזה – שוק ענק, של 500 מיליארד דולר בשנה, עם 40 מיליון מכוניות משומשות בשנה – והחליטו להקים את Vroom, חברה שמאפשרת לקנות ולמכור רכבים משומשים אונליין. בתוך שנתיים הם הספיקו לגייס כ-200 מיליון דולר ולחצות רף המכירות של מיליארד דולר.

עוד לפני שבלוך החליט לעזוב את VRoom, הוא התחיל לגלגל רעיון למיזם חדש עם אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה (Taboola). השניים חשבו על הרעיון מתוך חוויות שכל אחד מהם עבר מול המערכת הרפואית – חוויות שכוללות טעויות של רופאים באבחון מחלות והמלצות לא נכונות לתרופות שקיבלו מהם. הם רצו להיות מסוגלים ללחוץ על כפתור ולהשוות את המחלה שהם סובלים ממנה לאנשים עם סימפטומים דומים ועם רקע דומה (גיל, מין, משקל, רקע רפואי וכדומה), וללמוד מהניסיון שלהם – בדיקות שעברו וטיפולים שעזרו להם. בלוך וסינגולדה הבינו שיש כאן הזדמנות גדולה – לא רק לתת לצרכנים לשלוט בטיפול הבריאותי שהם מקבלים אלא ממש לשפר משמעותית את עולם הבריאות. כך הקים בלוך את K-Health – עוזרת רפואית אישית, ביחד עם שותפים נוספים, ועם שני אדם-ים – סינגולדה ופישר – כחלק מהמשקיעים.

בראיון לפודקאסט יזמות או למות מדבר בלוך על הדברים שעבר, כמו גם על מה חשוב באמת בבניית חברה ומה חשוב שיהיה במוצר שלה.

להאזנה לראיון המלא לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים