הנפקה מוצלחת לסאטקום: ביקושים גדולים פי שלושה מהצפוי

החברה, המהווה חלק מקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ', ביקשה לגייס 35 מיליון שקלים באמצעות אגרות חוב והשיגה ביקושים של 100 מיליון ● עם זאת, היא החליטה להשאיר את סכום הגיוס על כנו

הנפקת אג"ח מוצלחת. צילום אילוסטרציה: BigStock

הנפקת אגרות חוב מוצלחת לסאטקום מערכות: החברה ביקשה לגייס 35 מיליון שקלים באמצעותן והשיגה ביקושים של 100 מיליון שקלים – כמעט פי שלושה.

סאטקום היא חלק מקבוצת יורוקום ונמצאת כעת בידי הבנקים, בעקבות מה שעובר על הקבוצה ובעל השליטה בה, שאול אלוביץ'. על פי דיווחים, אלוביץ' התחייב בתחילת החודש לרכוש את החברה מהבנקים ב-40 מיליון שקלים, אם הם לא יצליחו למכור אותה במחיר גבוה יותר.

החברה עוסקת במתן שירותי תקשורת, דרך חברות בנות – בעיקר באמצעות תשתית לוויין, אולם גם באמצעות תשתית קרקעית. לסאטקום שני תחומי פעילות עיקריים: שירותי תקשורת נתונים – קישור ותשתית לאינטרנט, כמו גם הקמה והפעלה של רשתות תקשורת, ושירותי תקשורת לוויינית ניידת. היא פועלת בעיקר באפריקה, אולם יש לה לקוחות גם באירופה, צפון אמריקה ואסיה. בין לקוחותיה נמנים מפעילי רשתות תקשורת, ממשלות, ספקי שירותי אינטרנט (ISP), עסקים פרטיים ומפעילי רשתות פנימיות, כגון ארגונים פיננסיים, מוסדות לימוד, גופים ללא מטרות רווח וארגונים הומניטריים בינלאומיים. בישראל מוכרת סאטקום לגופים ביטחוניים ולמשרדי ממשלה.

יצוין שהחברה לא הגדילה את ההנפקה בעקבות ביקושי היתר ובסופו של דבר גייס 35 מיליון שקלים. עם זאת, הביקושים הרבים הביאו לידי כך שהריבית על אגרות החוב פחתה לתשואה של 6% לעומת 7.6% במקור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים