חן אזולאי, בינת: "טיפול בנתונים וניתוחם יביא ליכולת הפקת סיפור"

"השלב הבא הוא האינטראקציה הדיגיטלית - נדרש שימוש בשפה עשירה יותר ונכונה יותר", כך לדברי אזולאי, סמנכ''ל בכיר למכירות ופרויקטים בבינת תקשורת ומחשבים

חן אזולאי, סמנכ''ל בכיר למכירות ופרויקטים, בינת תקשורת ומחשבים. צילום: יש אווירה

"האתגרים בעולם ה-IT החדש הם ריבוי חיישנים, ריבוי מידע רחב היקף, Big Data, הצורך בניתוח הנתונים, תשתיות ה-UCT ההולכות וגדלות באופן מואץ ומעל כל אלה – הצורך במעטפת הגנת סייבר. ארגונים נדרשים לטפל בנתונים, לנתח אותם על מנת להפיק מהם תובנות, וכך יהיה ביכולתם להפיק סיפור", כך אמר חן אזולאי, סמנכ"ל בכיר למכירות ופרויקטים, בינת תקשורת ומחשבים.

אזולאי דיבר בפתח יומה השני של ועידת יערות הכרמל 2018 שערכה בינת תקשורת ומחשבים. הכנס הייעודי לאנשי המגזר הביטחוני, נערך היום (ה'). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, החל אתמול (ד') ויסתיים מחר (ו'). הוא מתקיים במלון יערות הכרמל, בהשתתפות מאות בכירים מההיי-טק, ומהמגזר העסקי, הציבורי והביטחוני. את הכנס הביטחוני היום הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

הבועה הגדולה בהיסטוריה

לדברי אזולאי, "בחודשים האחרונים היינו מוצפים בשלל ידיעות על הביטקוין. עולה השאלה האם מדובר במטבע אשר ישנה את העולם – או שזו תהא הבועה הגדולה בהיסטוריה. אתגרי הכרייה של הביטקוין זהים לאתגרי מערכת הביטחון – ריבוי של חיישנים, כמויות מידע עצומות והצורך בניתוח שלהם".

לצד מקורות המידע העצומות המגיעות מהאינטרנט, אמר אזולאי, "יש עוד מקורות מידע: תעבורת פיננסיות, תעבורות תקשורת. יש צורך לטפל ב-Big Data, למפותו, לסננו, לסווגו – ואז לערוך ניתוח, לטובת הפקת תובנות עסקיות. בינת יודעת לתת מענה לכל ערימת השכבות הללו, לספק יכולות אינטגרציה מלאות לעולמות תוכן אלה".

בינה מלאכותית, אמר אזולאי, "איננה מושג חדש. היא נדונה כבר בשנות ה-50', בספרות מדע בדיוני. כעת אנו בעיצומו של הגל השני של בינה מלאכותית, הכולל יכולת למידה עמוקה, זיהוי קול ופנים, מכוניות אוטונומיות, ועוד. אלא, שלמערכות הללו יש מגבלה – אין להן את הבנת הלוגיקה של ההחלטות. בעוד שני עשורים יגיע הגל השלישי, אשר יאפשר למכונות לעשות לימוד וידע אדפטיבי, עם הבנה של סיבה ומסובב. המכונות יחליפו את המין האנושי ברוב פעולות היומיום".

לעקוף מגבלות טכנולוגיות מסורתיות

לדברי אזולאי, "פוטנציאל ה-Big Data בחיבור שלו לעולם הביטחוני – הוא עצום. לצד פיתוח כלי נשק אוטונומיים, הטרנספורמציה הדיגיטלית במגזר הביטחוני תביא לשילוב של Big Data, ניתוח בזמן אמת צופה פני עתיד – Analytics – עם בינה מלאכותית. זה יעקוף מגבלות טכנולוגיות מסורתיות".

הענן, אמר אולאי, "תפס תאוצה בעיקר אצל הארגונים הקטנים. זאת, בשל האג'יליות והיכולת לקבלת שירותים וביצועים. הענן ימשיך להתפתח. מערכי בינה מלאכותית ישלבו GPU. הם יביאו לצמצום עלויות מחשוב, למהפכה של ממש, עם פחות צריכת אנרגיה, חיסכון בכוח מחשוב, ויהוו תשתית לטרנספורמציה הדיגיטלית".

השלב הבא, אמר אזולאי, "הוא האינטראקציה הדיגיטלית. נדרש שימוש בשפה עשירה יותר, ונכונה יותר. אנו בבינת משקיעים בפיתוח פתרונות לתחום, ביניהם הקמת מוקדים רב-ערוציים במערכת הביטחון ובמגזר הציבורי-ממשלתי. אלה כוללים יכולות רב-ערוציות – מוקדן נציג שירות, צ'ט, מייל, פייסבוק (Facebook) ועוד. יישמנו כבר מוקדים שכאלה, בין השאר במוקד 104 של פיקוד העורף, במיט"ב בצבא (מה שכונה לשכת גיוס בעבר, בקו"ם), כעת אנו עובדים על שדרוג מוקד 100 של משטרת ישראל".

לפני שנה, אמר אזולאי, "זכינו בפרויקט יוטיוב (YouTube) ארגוני בחיל האוויר. הרמנו מערך VOD ארגוני לניהול המדיה של סרטים ותוכן המועלים על ידי אנשי חיל האוויר. כעת אנו שוקדים על הרחבת המערכת. ניתן לחפש את תכני הווידיאו, ניתן להעלות תוכן, ניתן לערוך סרט. לכל יחידה בחיל האוויר יש ערוץ משלה. אנו מביאים את התשתית ואנשי החייל יוצרים את התוכן".

"הצלחת היישומים תלויה בחוויית המשתמש", אמר אזולאי, "יש לנטר אותה בכל אחד מהרבדים – מחשוב אחסון תקשורת ונקודות קצה. פיתחנו מערכת להבטחת חוויית המשתמש, המנטרת את כל הרבדים, על מנת שהלקוחות יקבלו רמת שירות גבוהה והיא כוללת זיהוי בעיות".

"תחום הגנת הסייבר הוא החם ביותר", אמר אזולאי. "ההגנה היא זו המבטיחה הצלחה של התפעול. באחרונה חלה עלייה בכמות המתקפות, היו פריצות לארגוני ענק, מידע, זהויות וכסף נגנבו. זאת, לצד מתקפות כופרה ומתקפות מניעת שירות בעולם האינטרנט של הדברים".

העולם צומח וגדל, סיכם אזולאי. "אנו מזהים כמה מגמות מרכזיות: אינטגרציה בין פתרונות אבטחת מידע; הצורך להגן על OT ועל IoT, אשר מהווים יעד לתוקפים; מעבר מהגנה – למניעה; הגנה על סביבות ענן והגנה על הקישוריות בין הארגון והענן; שילוב יכולות סייבר בפיתוח – DevSecOps".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים