CES 2018: כשהמציאות הרבודה עולה על כל דמיון
תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם נתנה השנה במה גדולה למציאות אלטרנטיבית ולא פחות מרכזית בחיינו ● גם לחברות הישראליות היה מה להראות בנושא - ואף לכווץ אותה למימדים קטנים וסלולריים במיוחד
יישומי מציאות רבודה היו להיט בתערוכת CES 2018, ובכלל זה חברות ישראליות. כמה מהחברות שהציגו בביתן של מכון הייצוא עסקו בהיבטים שונים של טכנולוגיה זו, שנמצאת עדיין בחיתוליה – אבל מסתבר שניתן לכווץ אותה לטלפון הסלולרי.
רונה סטרום, סמנכ"לית FUSE.IT, הציגה אפליקצית מציאות משולבת בשם Fuse Reality המאפשר לקשר בין מציאות רבודה, ועריכת וידאו ואודיו. האפליקציה מאפשרת בין היתר למשתמש לרקוד ולשיר עם ידוענים או עם תמונות תלת-מימד, ובכלל אפשר להכניס דמויות כאלה לסרטים, תוכניות טלוויזיה וכדומה. לדבריה, "בשלב זה יש לנו אפליקציה ל-iPhone ועוד מספר שבועות יוצאת אפליקציה לאנדרואיד.
2Sense הציגה בביתן הישראלי את הפיתוח שלה שמאפשר צילום בתלת-מימד ושילוב דמויות וירטואליות בוידיאו, שלא ייראו מושתלים.
משה מייסד, המנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, אמר כי "2Sense היא סטארט-אפ בתחום ראיית מחשב. אנחנו מאפשרים לכל משתמש לייצר תוכן בתלת-מימד עם שילוב של וידיאו ומציאות בזמן אמת על הטלפון החכם. אנחנו מפתחים למעשה תמונות שתופענה בצורה שונה בעין ימין ובעין שמאל. כשמסתכלים במשקפי התלת-מימד, שתי התמונות מתאחדות לדמות אחת בתלת-מימד".
להציג את העצם הווירטואלי או להסתיר?
בנוסף, אמר, "אנחנו מפעילים מעקב אחר המיקום. אם מיקמתי את הדמות הווירטואלית בתלת-מימד במקום מסוים במרחב, אני יכול לטייל עם המצלמה, לחזור והדמות מחכה באותו מקום. אני יכול לבוא ולמקם דמויות וירטואליות בסלון ואז לצלם סרטון של הילדים משולבים עם הדמות הווירטואלית וזה יהיה סרטון תלת-מימד. וידאו-בלוגרים יכולים לקדם מוצרים תוך שימוש ביכולת שלנו המאפשרות מציאות רבודה ולהראות בצורה הרבה יותר מוחשית מותגים כגון רהיטים, תעשייה וכו'".
"הפתרון שלנו ייחודי מהבחינה הטכנולוגית", הסביר מייסד, "כי הוא פותר בעיה המכונה Occlusion – בעיה של התנגשות בין עצמים וירטואליים לעצמים מהעולם האמיתי. אנחנו יכולים להציג את העצם הווירטואלי או להסתיר בהתאם לעולם האמיתי".
לסיכום אמר מייסד, כי "המערכת מכילה הרבה מאוד אלגוריתמים ותוכנה ורצה על הסלולר ללא שום קישור לענן. עריכת הוידאו נעשית באופן מקומי".
גיא בן דב, נציג Byond VR בארצות הברית, אמר כי "אנחנו מציגים מערכת לפיתוח והפצה של חוויות מציאות מדומה. מאוד דומה ל-WordPress".
"מדובר בעורך שבו רק בעזרת גרירה וזריקה אפשר לערוך חוויות VR ללא קוד בכלל. מעלים למערכת שלנו את התמונות או סרטי הווידיאו עם חיבור לרשתות חברתיות וכל מידע נוסף רגיל בדומה לבנייה של אתר אינטנרט. המערכת מציגה את הדברים בחלל והמשתמש יכול להחליט איזו אינטראקטיביות תהיה כשלוחצים על תמונה".
מנוע חיפוש חזותי לפריטי אופנה
עלאי גורדון, סמנכ"ל מכירות ב-STYLE, הציג אפליקציה המזהה פריטי אופנה ועיצוב הבית. "למעשה פיתחנו מערכת חיפוש ויזואלית בדומה לאפליקציות חיפוש המוזיקה המזהות שירים. אנחנו יודעים לקחת כל תמונה או וידיאו ולהפוך אותה לברת-קנייה. רואים תמונה, מוצאים את הפריטים שמצולמים בה ויכולים להמליץ על קנייתם.
לדברי עופר פריימן, המנכ"ל ואחד היזמים של החברה, "אלגוריתם אחד מזהה את האוביקטים בתמונה – בגדים, רהיטים וכד', ואלגוריתם אחר מוצא את הדברים. אנחנו עובדים עם הרבה חנויות וירטואליות. לעומת כל הפתרונות האחרים שעובדים בדיוק של 20%-10%, אנחנו מגיעים ל-90%.
"אימנו את התוכנה לזהות מוצרים בתמונות וגם למצוא דברים דומים כשזה האחד הנושאים הבעיתיים בחיפוש ויזואלי, במיוחד באופנה – בד מתקפל ובד מתקמט לא נראה אותו דבר. תמיד יש אינסוף ניואנסים. זוויות זה פחות קשה, אני יכול לתת תג למכשיר טלפון ולאמן עליו. לחולצה אני לא יכול אפילו לתת שם. אני צריך להגדיר יותר מדי זוויות ולאפיין אותה מבין מיליונים שדומים לה".
תגובות
(0)