רנו-ניסאן-מיצובישי משיקה קרן שתשקיע גם בישראל

הקרן של ענקיות הרכב תשקיע עד מיליארד דולר בחמש השנים הבאות בחברות שפיתחו טכנולוגיות בעולם האוטומוטיב, ותפעל בין היתר מתל אביב

קרן הון-סיכון חדשה - בתחום האוטומוטיב. אילוסטרציה: Iiievgeniy, BigStock

שותפות ענקיות הרכב רנו-ניסאן-מיצובישי הודיעה על הקמת קרן הון-סיכון בשם Alliance Ventures. מדובר בקרן ייעודית, שתשקיע בעיקר בטכנולוגיות ניידות מהדור הבא. הכיסים של הקרן עמוקים – בכוונתה להשקיע כמיליארד דולר במהלך חמש השנים הבאות, כלומר – השקעה שנתית של כ-200 מיליון דולר.

הקרן תפעל במקביל בעמק הסיליקון, פריז, יוקוהמה, בייג'ינג ותל אביב – קרוב למרכזי הטכנולוגיה והמחקר של החברות בשותפות, שהם גם מקומות שבהם פועל אקו-סיסטם שאותו הן מכנות "חזק וחדשני". היא מציעה לשותפים פוטנציאליים גישה למערך הגלובלי של שותפות רנו-ניסאן-מיצובישי, שמכרה ב-2017 יותר מ-10 מיליון רכבים באמצעות 10 מותגים נפרדים, עם נוכחות בכל שווקי הרכב המרכזיים.

בשנה הראשונה, בכוונת הקרן להשקיע את הסכום (כאמור, כ-200 מיליון דולר) בסטארט-אפים ובשותפויות על בסיס חדשנות פתוחה, עם יזמים טכנולוגיים המתמקדים בניידות חדשה, כולל רכב חשמלי, מערכות אוטונומיות, חיבוריות ובינה מלאכותית. עם השלמת השקעות נוספות, Alliance Ventures מתכוונת להפוך לקרן הון-הסיכון התאגידית הגדולה ביותר בתעשיית האוטומוטיב לאורך תקופת השותפות.

העסקה הראשונה היא השקעה ב-Ionic Materials – חברה אמריקנית שמפתחת סוללות solid state (מצב מוצק), שאינן מכילות קובלט.

קרלוס גוסן, יו"ר ומנכ"ל שותפות רנו-ניסאן-מיצובישי, אמר כי "גישת החדשנות הפתוחה שלנו תאפשר לנו להשקיע ולשתף פעולה עם סטארט-אפים ויזמים טכנולוגיים, שיפיקו תועלת מהגלובליות של השותפות. הקרן החדשה משקפת את הגישה היזמית שעליה מבוססת השותפות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים