מנטורינג – לא לסטארט-אפיסטים בלבד

אקסלרטורים ומנטורינג מתקשרים בדרך כלל עם סטארט-אפיסטים ותכניות לאנשי היי-טק בתחילת הדרך ● Product League מציעה ייעוץ והעשרה ממנהלי מוצר ותיקים - דווקא לאלה שכבר צברו ניסיון מסוים

10/01/2018 16:19
מוריה קסיס, מקימת Product League. צילום: ענבר לוי

אחת המילים הנפוצות בעולם הסטארט-אפים היא אקסלרטורים, או בעברית מאיצים. הכוונה היא לתכניות שבמסגרתן מוזמנים יזמים לפתח את המוצר שלהם. התכניות האלה מביאות תועלת כמובן ליזמים, אך גם לחברות ולארגונים שמקיימים אותן, בפרט כשמדובר באקסלרטורים שמתמקדים בנושא מסוים. אחד המרכיבים במאיצים הוא קיומם של מנטורים – בכירים ובעלי ניסיון בענף ההיי-טק שמדריכים את הסטארט-אפיסטים חסרי הניסיון, וממליצים להם מה לעשות, איך לפתח את המוצר שלהם וכיצד להחדיר אותו לשוק.

Product League היא תכנית קצת אחרת, שלא לומר מיוחדת, משום שהיא מיועדת למנהלי מוצר שיש להם כבר ניסיון מסוים – שנתיים ומעלה, ולא לסטארט-אפיסטים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם ההיי-טק. היא מציעה למשתתפיה ייעוץ ממנטורים בכירים בתחום ניהול המוצר, בעלי ניסיון של שבע שנים ומעלה.

התכנית הוקמה על ידי מוריה קסיס, בעצמה יועצת למנהלי מוצר. היא ציינה כי "הקמתי בעבר את ProductTank TLV – קהילת ניהול המוצר הגדולה בישראל והשלישית בגודלה בעולם, עם מפגשים חודשיים וקהילה תוססת בתחום ניהול המוצר בעולם התוכנה, ואת Product of Things – קהילת ניהול מוצר בתחומי האינטרנט של הדברים והחומרה".

קסיס גייסה לתכנית 53 מנטורים, שלדבריה "יש ביניהם כאלה שהובילו ועדיין מובילים כמה מהחברות החשובות ביותר באזורנו. שיצרו מגמות והשפיעו על התעשייה כולה".

מה כוללת התכנית?

Product League נמשכת שלושה חודשים, ופרט למנטורינג היא כוללת אירועי העשרה ושיעורים אונליין בנושאים רלוונטיים. קסיס אמרה כי הצורך בתכנית "נובע משינוי תפיסתי בעולם הטכנולוגיה הישראלי, שעל פיו לטכנולוגיה יש חשיבות עצומה אבל היא רק כלי מאפשר ואמצעי למימוש שינויים וחדשנות מוצרית. ההבנה הזו מביאה חברות רבות להעלות על נס את תפקיד ניהול המוצר ובמקביל, מביאה רבים לרצות להשתלב בו. יש ביקוש עצום לתחום ניהול המוצר ונוצר מצב בשוק שבו תחום משמעותי גדל בקצב צמיחה מהיר, אבל אין בו תכניות הכשרה מספקות. בניגוד לתחומים אחרים בעולם הטכנולוגיה, אין הכשרה פורמלית לניהול מוצר, אלא הוא מרכז בתוכו הכשרות ועניין בתחומים רבים, ביניהם טכנולוגיה, עיצוב ושיווק".

היא ציינה כי Product League מציעה מענה בצמתי הקריירה הקשים והמאתגרים ביותר עבור מנהל המוצר. "בשנתיים הראשונות לעבודה, מנהלי מוצר מוצאים עצמם לומדים מספרים, בלוגים, הרצאות ומפגשים בכל רגע נתון", אמרה קסיס. "לאחר שנתיים בתחום, הם נותרים עם צורך ורצון עמוקים ללמוד, אבל דרכי הצריכה של המידע נעשות מאתגרות. השאלות איתן מתמודדת מנהלת מוצר בשנתה השלישית ברובן לא תוכלנה להיפתר על ידי קריאה בבלוג או האזנה להרצאה, כי הן מצריכות פתרון מדויק ולא התאמה כוללת לתחום. לכן, יש צורך בתכנית שתאפשר למנהלי המוצר לקבל תשובות ועצות טובות ממנהלי מוצר מנוסים, שהיו באותו המקום לפני מספר שנים. גם אם הם לא ידעו לענות על השאלה, הם ידעו איך לעזור למנהל המוצר לשאול את השאלה הנכונה ביותר כמפתח, כדי להביא אותו להצלחה בתחום".

מה היו האתגרים שאיתם התמודדתם בבניית התכנית?
"האתגר המרכזי הוא הממד הבין אישי, שמקנה לתכנית מנטורינג שכזו את סיכויי ההצלחה שלה. הכוונה היא להתאמה בין מנהלי המוצר הוותיקים והחדשים. פתרנו את האתגר הזה באמצעות אלגוריתם, שביצע התאמה על פי שאלון אותו התבקשו למלא כל המשתתפים. לאחר מכן, היה צורך ליצור תחושת קהילה נטולת רשמיות אך גם בעלת בסיס איתן של מחויבות. מכיוון שכל המנטורים בתכנית הם מתנדבים, הכרחי ליצור מחויבות הדדית ותחושת הערכה מלווה במחויבות אמיתית ללמידה, דווקא אצל מנהלי מוצר שכטבע הרגלי העבודה בישראל עובדים שעות רבות ונתונים ללחצי זמן רבים".

בימים אלה עומד להסתיים המחזור הראשון של התכנית וההרשמה למחזור השני תחל בקרוב. קסיס ציינה כי כל פעילות הארגון הנה ללא מטרות רווח וללא עלות, ולסבסוד המחזור הראשון התגייסו HoneyBook ו-Wix. שתי החברות הן גם שותפות באירועי ההעשרה שמתקיימים במסגרת התכנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים