גוגל מואשמת שוב: משלמת יותר לגברים מאשר לנשים

אשה נוספת מצטרפת ל-3 נשים אמריקניות אחרות מקליפורניה, התובעות את הענקית ממאונטיין וויו על כך שהיא משלמת באופן שיטתי לעובדיה הגברים יותר מאשר לעמיתותיהם הנשים ומקפחת אותן על רקע מגדרי ● הנשים הגישו תביעה מתוקנת וייצוגית ביום ד' האחרון

לא לוותר. קידום נשים בתעשייה. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) עומדת בפני תביעה ייצוגית מתוקנת בנושא קיפוח על רקע מגדרי. ענקית החיפוש מואשמת כי ביקשה מעובדים חדשים שלה לגלות לה מה היה שכרם הקודם, פרקטיקה שאסרה כיום בקליפורניה, שם מוגשת התביעה.

ביום ד' האחרון הצטרפה להגשת התביעה מתלוננת רביעית, גננת בעלת תואר שני, וכעת, יחד עם עוד שלוש נשים, טוענות הארבע כי זכו מגוגל למשכורת נמוכה בהשוואה לזו שמקבלים עמיתיהן הגברים.

התביעה, בהובלתו של עורך הדין ג'יימס פינברג מפירמת עורכי הדין אלטשולר ברזון (Altshuler Berzon) מסן פרנסיסקו, טוענת כי השימוש של גוגל בידיעת גובה הפיצויים הקודמים, בכדי לקבוע תשלום התחלתי בעבור העובדים, מייצר סיטואציה שבה גברים מקבלים משכורות התחלתיות גבוהות יותר ומסלולי קריירה טובים יותר. מצב זה מתקיים מכיוון שהחברה קובעת גם את רמות סיווג העבודה ביחס לשכר הקודם, מה שמביא לכך ששכירות חדשות ירוויחו תמיד פחות מגברים, כך לטענת התביעה.

"זה שגוגל ממעיטה בערכן של נשים לא הסתכם רק בכך שגוגל משלמת להן משכורות בסיס נמוכות יותר מאשר אילו היו מדורגות כראוי, אלא גם הביא לכך שגוגל שילמה להן בונוסים קטנים יותר ופחות מניות ואופציות מאשר לו הייתה גוגל מציבה אותן ברמה הנכונה", מפרטת התביעה.

חקיקה חדשה אוסרת לברר שכר קודם אצל מועמד לעבודה

התביעה שופצה לאחר שנדחתה בחודש שעבר על מנת להגדיר את קבוצת העובדות הפגועות באופן נרחב יותר. כעת היא מייצגת נשים המחזיקות בתפקידי מהנדסות, מנהלות, מוכרות או מחנכות לגיל הרך.

התיקון הגיע זמן קצר לאחר כניסתו של חוק חדש לתוקף בקליפורניה. חוק זה אוסר על מעסיקים לשאול מבקשי עבודה על משכורותיהם הקודמות ומהווה צעד שנועד לצמצם את פערי ההשתכרות בין גברים ונשים. גם אם המועמד למשרה "מתנדב" מראש לספק את המידע, החוק אוסר על המעסיק להשתמש בכך כדי לקבוע את גובה המשכורת שלו.

התביעה באה בעקבות חקירה תלת-שנתית של מחלקת העבודה הפדרלית בנושא נהלי שכר בגוגל. בחודש ינואר האחרון תבעה המחלקה למנוע מגוגל לעשות עסקים עם הממשלה הפדרלית, עד ששחרורם של אלפי מסמכים הקשורים לביקורת, שמצאה לראשונה פערים גדולים בין גברים ונשים המכהנים בשורותיה.

גוגל חולקת על הממצאים האלה ואומרת שהניתוח שלה לא מראה פער שכר על רקע מגדרי. בהצהרה שסיפקה הענקית לתקשורת אתמול (ד'), אמרה גוגל שאינה מקבלת את טענות התביעה. "דרגות התעסוקה והקידום נקבעות באמצעות ועדות קפדניות של גיוס עובדים, ועלינו לעבור מספר רב של ביקורות, כולל בדיקות שנועדו לוודא שאין כל הטיה בהחלטות אלה", אמרה דוברת גוגל, ג'ינה סקליאנו.

מקרה לדוגמה: הגבר קיבל יותר מ-2 דולר יותר לשעה באותה משרה

גוגל היא אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות המציעות טיפול בילדים כהטבה לעובדיה. התובעת החדשה שהצטרפה לתביעה, היידי למאר, היא בעלת תואר שני שהועסקה בגוגל כגננת. לטענתה גוגל ביקשה לדעת את משכורתה הקודמת כמחנכת לגיל הרך, ולאחר מכן שכרה אותה כגננת בגיל ברמה 1, ושילמה לה 18.51 דולרים לשעה, למרות ששכרה גבר בערך באותו זמן, אשר לא היה בעל תואר בוגר או בעל ניסיון עבודה רלוונטי כמו לאמר. גם הגבר הועסק על ידי הענקית בתור גנן אלא שהוא קיבל מהחברה תנאים אחרים ועבד בתמורה לשכר שעה של 21 דולרים.

לדברי למאר, היא עבדה במשך ארבע שנים כמורה לגיל הרך ומורה לפעוטות במרכז הילדים של גוגל בפאלו אלטו לפני שעזבה באוגוסט. לדבריה, מתוך שלושה הגברים שעבדו כגננים אחרים במקום, שניים התחילו את משרתם במשכורות גבוהות יותר מאשר כמעט כל הנשים שהועסקו במקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים