ממשלת בריטניה לענקיות ההיי-טק: עזרו למאבק בטרור או תשלמו מסים

שר הביטחון הבריטי איים על חברות הטכנולוגיה במיסוי עונשין אם לא ישתפו פעולה עם הממשלה במאבק בקיצוניות באינטרנט - משמע, ישתפו את הממשלה ביותר פרטי משתמשים כשאלו נדרשים, ובעיקר יסירו במהירות ובהיענות גבוהות בהרבה תכני שנאה וטרור מהפלטפורמות שלהן

בריטניה לענקיות הטכנולוגיה - סייעו יותר ללוחמה בטרור. אילוסטרציה: Mkabakov, BigStock

בריטניה שוקלת אפשרות להטיל מסים חדשים על ענקיות טכנולוגיה כמו פייסבוק (Facebook) או גוגל (Google), אם אלו לא יעשו יותר בכדי להילחם בקיצוניות באינטרנט, על ידי הורדת תכנים שמטרתם לגרום לאנשים להקצין את עמדותיהן או לסייע בהכנת פיגועים, כך אמר שר הביטחון הבריטי, בן וואלאס.

לדבריו של וואלאס, ממשלתו מוציאה מיליונים על מאמצים למניעת טרור. שר הביטחון פירט שאת הסכומים הגבוהים מוציאה הממשלה על מעקב אנושי ותכניות דה-רדיקליזציה, משום שענקיות הטכנולוגיה לא הצליחו להסיר תוכן קיצוני באינטרנט במהירות מספקת.

"יושבות על פופים בחולצות טריקו"

וואלאס קבע שלמרות שהחברות יושבות "על פופים בחולצות טריקו", הן "מרוויחות חסרות רחמים", שמוכרות את פרטי המשתמשים שלהן לחברות פרטיות, אך לא נותנות את אותו מידע לממשלה. הוא אמר כי יש לבחון את אפשרות האכיפה באמצעות מסים כדרך להעניש חברות שלא עובדות מספיק קשה בכדי להסיר תכנים קיצוניים, כמו ווטסאפ (WhatsApp) – שירות העברת ההודעות שנמצא בבעלותה של פייסבוק.

"בגלל הצפנה ובגלל הקצנה, העלות של זה גדולה על רשויות אכיפת החוק", אמר וואלאס לסנדיי טיימס (Sunday Times). "אני חייב שיהיה לי יותר מעקב אנושי. זה עולה מאות מיליוני פאונד. אם הן (חברות הטכנולוגיה – ג"פ) ימשיכו להיות לא קואופרטיביות, אנחנו צריכים לבחון דברים כמו מס כדרך לעודד אותן או לזכות בפיצוי על חוסר המעש שלהן", הוסיף.

פייסבוק טוענת – הבטיחות של הקהילה שלנו לפני הרווחים

בתגובה לדברים אלו אמר מנהל המדיניות של פייסבוק, סיימון מילנר, כי שר הביטחון "טועה" באמירתו שהחברה מקדמת רווח לפני ביטחון.

"השקענו מיליוני דולרים באנשים ובטכנולוגיה בכדי לזהות ולהסיר תוכן של טרוריסטים. שרת הפנים והמקבילה שלה באירופה בירכו על המאמצים המתואמים שלנו, שיש להם השפעה משמעותית", אמר מילנר. "אבל זה מאבק מתמשך, ואנחנו חייבים להמשיך להילחם בו יחד. ואכן המנכ"ל שלנו אמר לאחרונה למשקיעים שלנו כי בשנת 2018 נמשיך לשים את הבטיחות של הקהילה שלנו לפני הרווחים", הוסיף מילנר ואמר.

הקימו פורום אינטרנט גלובלי למלחמה בטרור

יצוין כי בחודש יוני הקימו פייסבוק, יוטיוב, מיקרוסופט (Microsoft) וטוויטר (Twitter) את פורום האינטרנט הגלובלי למלחמה בטרור (Global Internet Forum to Counter Terrorism), שמטרתו לשתף פעולה בכדי להתמודד עם ההקצנה המתפשטת אונליין.

בתגובה לדבריו של וואלאס, אמר דובר יוטיוב (YouTube), הנמצאת בבעלות גוגל, כי "הקיצוניות האלימה היא בעיה מורכבת והטיפול בה הוא אתגר קריטי לכולנו. אנו מחויבים להיות חלק מהפתרון ואנחנו עושים יותר מדי יום, בכדי להתמודד עם בעיות אלה. במהלך שנת 2017 עשינו התקדמות משמעותית באמצעות השקעה בטכנולוגיית למידת מכונות, בגיוס מבקרים נוספים, בבניית שותפויות עם מומחים ובשיתוף פעולה עם חברות אחרות, באמצעות פורום האינטרנט הגלובלי".

ממשלת בריטניה הזהירה שוב ושוב חברות טכנולוגיה, כי יש לעשות יותר כדי להתמודד עם קיצוניות באינטרנט. הלחץ על חברות הטכנולוגיה מטעם בריטניה גדל בשנת 2017, לאחר חמישה פיגועים בלונדון ובמנצ'סטר, שהביאו למחיר דמים של 36 הרוגים ומאות פצועים.

הממשלות לא מצליחות להסיר חומרים מספיק מהר

בחודש אוגוסט ביקרה מזכירת הבית של בריטניה, אמבר ראד, בעמק הסיליקון בכדי להציג לחברות האינטרנט את הצורך לפעול מהר יותר, בעוד שבנאום בספטמבר אמרה ראש הממשלה, תרזה מאי, כי יש להסיר מהאינטרנט תכני טרור בתוך שעתיים.

מוקדם יותר החודש, אמרה גוגל ש-יוטיוב תגדיל בשנת 2018 את מספר הצוותים אשר פועלים לזהות ולהסיר מהערוצים שלה טביעת רגל לא ראויה. יוטיוב אמרה כי קרוב ל-70% מהתוכן הקיצוני והאלים הוסר בתוך 8 שעות מרגע העלאתו, ושהחברה פועלת להאיץ את המהירות הזו.

עם זאת, ממחקר של ממשלת בריטניה עולה כי שלושת רבעי מנפח התעמולה של המדינה האיסלמית (ISIL), הידועה יותר בכינוי דאעש, נצפית בתוך שלוש שעות מרגע העלתה לפלטפורמות באינטרנט, ולכן מגיעה לקהל היעד שלה הרבה לפני שהרשויות יכולות להגיב עליה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים