Windows 10: עדכון חדש ומשמעותי בדרך

בוחנים נבחרים של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט מספרים כי העדכון כולל, למשל, מעין תכונת ציר זמן שתאפשר עבודה מסונכרנת מאותה נקודה על מחשבים שונים וכן תכונת לשוניות ליישומים

Windows 10

חברת מיקרוסופט (Microsoft) התחילה לשלוח עדכון גדול יחסית למעגל הבוחנים הראשונים של Windows 10, שמכונה 'המעגל המהיר'.

העדכון החדש, ל-Build 17063, מוסיף כמה וכמה מאפיינים שהבולט ביניהם הוא כנראה 'ציר הזמן' (Timeline) – תכונה שלפי הערכות קודמות הייתה אמורה כבר להיכלל בעדכון הגדול האחרון של מערכת ההפעלה, Fall Creators Update.

תכונה זו יכולה לאפשר למשתמשים להתחיל עבודה במחשב מסוים, שפועל תחת Windows 10, ולהמשיך אותה מאוחר יותר במחשב אחר, שמבוסס על אותה מערכת הפעלה. המטרה הסופית היא אף לאפשר את המשך העבודה בחלק מהיישומים גם בסביבת iOS ובאנדרואיד (Android), להן כבר שחררה מיקרוסופט יישומים כמו Word, Excel ואחרים.

כשעוברים מחשב, יכול המשתמש ללחוץ על הכפתור 'תצוגת משימות' שבשורת המשימות של Windows בכדי לקבל תצוגה ויזואלית של כל הפעילויות האחרונות שלו, בהתאם ללוח זמנים, וכאמור, כולל גם פעילויות שהועברו ממחשב אחר תחת שמו.

תכונה אחרת שנבדקת כעת, ומכונה בינתיים Sets, מאפשרת בעצם להשתמש במעין לשוניות, בדומה ללשוניות שפותחים בדפדפן, ביישומים. כך ניתן לקבץ, לדוגמה, פעילויות דומות בתוך ממשק אחד. עם זאת החידוש הזה לא זמין כעת לכל היישומים שניתן להריץ ב-Windows 10, אלא רק לאלה שמוגדרים כ-Universal Windows Apps, בסגנון הממשק המלא של Windows ושל היישומים שניתן להוריד מהחנות שלה. רק בהמשך תתמוך תכונה זו גם ביישומי win32 הוותיקים, שמותקנים למחשב בדרך המסורתית.

גם מספר שינויי עיצוב בעבור הממשק של העוזרת האישית קורטנה (Cortana), נכללים בעדכון, עם מעין דף בית חדש שיכול לסייע בסידור הקישורים והפעולות שניתן לבצע באמצעותה, וכן מעט שינויים בעיצוב של הדפדפן Edge, כולל ערכת נושא מעט כהה יותר ועוד מספר שינויים שנובעים משפת העיצוב החדשה של מיקרוסופט, Fluent Design.

את הפירוט המלא של השינויים בעדכון החדש ניתן למצוא כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים