חיישן טביעת האצבע המפוספס חוזר ובגדול – אך מי תזכה בו?

ציפייה גדולה הייתה מאפל וסמסונג להביא את החיישן שמשולב מתחת למסך ה-OLED של המכשירים, אך שתי החברות לא הצליחו להביא את הטכנולוגיה הזו בזמן להשקות האחרונות שלהן ● כעת סינפטיקס מביאה את הבשורה

טביעות אצבע - לא דבר חדש. אילוסטרציה: ktsdesign/BigStock

אחד הדברים שציפו שאפל (Apple) ו/או סמסונג (Samsung) ישלבו במכשירי הדגל האחרונים שלהן, iPhone X מזה ו-Galaxy Note 8 מכאן, היה חיישן טביעות אצבע שמשולב מתחת למסך ה-OLED של המכשירים. חיישן כזה היה מאפשר להיפטר מהכפתור הפיזי שמשמש כיום לצורך בדיקת טביעת אצבע, כחלק ממערכת הזיהוי והאבטחה של המכשיר, אך שתי החברות לא הצליחו להביא את הטכנולוגיה הזו בזמן להשקות האחרונות שלהן.

אבל התמונה עומדת להשתנות בקרוב, כי סינפטיקס (Synpatics) הכריזה אתמול בערב על תחילת ייצור סדרתי ומסיבי של חיישני טביעת אצבע מתחת למסך (In-Display Fingerprint Sensors) אותם היא מכנה Clear ID FS9500.

ויותר מכך – לפי החברה, היא מייצרת את החיישנים הללו עם אחת מיצרניות הטלפונים המובילות בשוק, ולמרות שהיא לא נקבה בשם היצרנית, היא סיפרה שהיא אחת מחמש המובילות, וזה אומר: סמסונג, אפל, וואווי (Huawei), אופו (Oppo) או שיאומי (Xiaomi).

החיישן החדש אמור לפעול מתחת למסכי OLED ולפי החברה הוא יהיה רגיש מספיק כדי להבחין בין מגע מקרי לבין מגע שמטרתו לפתוח את המכשיר מנעילה, ועם זאת לאפשר זיהוי של טביעת האצבע המסוימת והנכונה בכל זווית של מגע, וכן גם במצבים בהם האצבע יבשה מדי, רטובה מדי או קרה מדי. בנוסף טוענת סינפטיקס שמדובר בפתרון המהיר והמדויק ביותר לפתיחת טלפון, כולל שימוש בזיהוי פנים תלת-מימדי.

"חיישני טביעות האצבע Clear ID הם המהירים ביותר, הנוחים ביותר והמאובטחים ביותר מעל חלופה ביומטרית אחרת, והטכנולוגיה האופטית הזו מייצגת שינוי חדשני משמעותי שיביא הזדמנויות רבות ליצרניות בשוק הטלפונים החכמים", אמר קווין ברבר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת המובייל בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים