גוגל מסכמת שנה: אלה החיפושים החמים ל-2017 בישראל ובעולם

סיפורו של אמיר פרישר גוטמן תפס בצער רב מקום "מכובד" בתור החיפוש החם ביותר בישראל ● באופן כללי תאונות סלבס זה משהו שדי קרץ לכם השנה ● יחד עם זאת, לא שכחתם את רצונכם להתעשר והכנסתם ללקסיקון החיים שלכם גם את המטבע שהפך למפורסם - הביטקוין

גוגל. צילום: rvlsoft/BigStock

גוגל (Google) פרסמה היום (ד') את רשימות סיכום השנה בחיפוש. הסיכום השנתי מספק מבט מרתק על השנה החולפת באמצעות הנושאים, המושגים והאנשים שחיפשו אותם הכי הרבה השנה. זו השנה ה-17 שהענקית מספקת הצצה – מפתיעה לעיתים – לשנה החולפת דרך דירוג החיפושים החמים והמובילים ברשת במגוון קטגוריות.

ברשימת החיפושים תמצאו את מה שהכי עניין את הישראלים והעולם בשנה החולפת ובמגוון נושאים כמו אקטואליה, טלוויזיה, אישים ועוד.

מה בישראל?

החיפוש החם ביותר של השנה החולפת בישראל היה "אמיר פרישר גוטמן" שסיפורו הדרמטי סוקר בהרחבה בתקשורת עד לסיומו הטראגי. אחריו ברשימה: טירוף הסטטיסטיקות של המשחק Clash Royale ב-stats royale, אתר עשר אצבעות המציע גישה חדשה וייחודית ללימוד מתמטיקה לילדי גן עד כיתה ו' באמצעות משחקים ופעילויות אינטראקטיביות, הלהיטים "טודו בום" ו-"זהב" של סטטיק ובן אל תבורי, ו-"שלומית מלכה" שעלתה לכותרות בשני אירועים שונים; האחד בעקבות תאונת הקורקינט והשני בשל חתונתה עם יהודה לוי.

אמיר פרישר גוטמן. צילום: Reut Steinberg/ויקיפדיה

אמיר פרישר גוטמן. צילום: Reut Steinberg/ויקיפדיה

החיפושים החדשותיים החמים של השנה מראים את הרגעים האקטואליים שעניינו את הישראלים, בראשם שלוש תאונות מתוקשרות. זו של פרישר גוטמן, שהסתיימה במותו בטרם עת, ואלו של מלכה ולוסי דובינצ'יק.

עולה ועולה. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

עולה ועולה. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

המושג הכלכלי החם של השנה, הביטקוין, נכנס לרשימה, ומופיע גם ברשימת שאלות ה-"איך" עם השאלה "איך קונים ביטקוין". הסערה סביב חוק ההמלצות לא נפקדה גם היא מרשימת עשרת המושגים האקטואליים המחופשים של השנה החולפת.

סטטיק ובן אל תבורי

סטטיק ובן אל תבורי

תכניות הריאליטי כבשו את פסגת תכניות הטלוויזיה המחופשות גם השנה. The Voice מובילה את הרשימה, ואחריה מגיעות הישרדות, זוג מנצח וחתונה ממבט ראשון.

גל גדות - עדיין פופולרית. צילום: ויקיפדיה

גל גדות – עדיין פופולרית. צילום: ויקיפדיה

למרות הבאזז העצום לו זכה "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות, הסרט שקטף את המקום הראשון ברשימת הסרטים החמים של 2017, הוא דווקא "מהיר ועצבני 8", הסרט האחרון בסדרת הסרטים הפופולרית בה כיכבה גדות בעבר. הסרט הישראלי היחיד שזכה להיכלל ברשימה הוא "פוקסטרוט", ככל הנראה בשל הסערה הפוליטית שהתחוללה על רקע יציאתו לאקרנים וזכייתו בפרסים בארץ ובחו"ל.

ובעולם: סערות, הטרדות ותפוח

הוריקן אירמה היה החיפוש החם ביותר בעולם בשנה החולפת ולאחריו שני מכשירים חדשים של אפל (Apple). מאט לאוור, המגיש הוותיק של תכנית הבוקר "Today" של ערוץ NBC, שפוטר בשל טענות להטרדה מינית, ממוקם במקום הרביעי ברשימת החיפושים המובילים ונמצא בראש רשימת האנשים המחופשים ביותר של השנה החולפת.

iPhone X. צילום: האדריאן, BigStock

iPhone X. צילום: האדריאן, BigStock

רשימת האנשים כוללת עוד כמה מפורסמים שעלו לכותרות השנה בנסיבות דומות בהם הארווי ויינשטיין וקווין ספייסי. גדות הישראלית תופסת מקום של כבוד והיא ממוקמת במקום השישי ברשימה. החיפושים אחר אירועי החדשות החמים כוללים השנה ארבעה הוריקנים. הביטקוין מתמקם במקום השני ולאחריו אירוע הירי ההמוני בלאס ווגאס.

הארווי ויינשטיין. צילום: vonora/BigStock

הארווי ויינשטיין. צילום: vonora/BigStock

בעשור האחרון ישנו גידול של 150% בשאלות ה״איך״ והשנה סוג חיפוש זה הגיע לשיא של כל הזמנים. ברשימה העולמית וגם בישראלית השאלה ״איך להכין סליים״ הגיעה למקום הראשון.

עשרת הגדולים לשנת 2017 בישראל:

● אמיר פרישר גוטמן
● stats royale
● עשר אצבעות
● טודו בום
● זהב
● שלומית מלכה
● The Voice
● מאיר בנאי
● הישרדות
● לוסי דובינצ'יק

עשרת הגדולים לשנת 2017 בעולם:

● הוריקן אירמה
● iPhone 8
● iPhone X
● מאט לאוור
● מייגן מרקל
● 13 סיבות
● טום פטי
● Fidget Spinner
● צ'סטר בנינגטון
● נבחרת הקריקט של הודו

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גגי

    חח. שטויות! איקס פקטור ישראל לא רצתה לשלם לכן לא הופיעה ברשימה.. והערך המחופש ביותר היה לצערנו..פורנו

אירועים קרובים