"ה-AI מביא לגל המשמעותי ביותר של צמיחת תעשיית השבבים"

"הבינה המלאכותית תשנה את החיים שלנו באופן כל כך ניכר שעוד קשה לתפוש", כך אמר עופר גרינברגר, מנכ"ל אפלייד מטיריאלס ישראל, בראיון במלאות שני עשורים לפעילות החברה בארץ

עופר גרינברגר, מנכ"ל אפלייד מטיריאלס ישראל. צילום: גל פרידמן

"תעשיית השבבים עוברת כל כמה שנים גל חזק ומשמעותי שמצמיח אותה. הגל הראשון היה בשנות ה-80 לתוך ה-90, עם כניסת המחשוב הביתי. אחר כך הגיעה מהפכת הניידות והרשתות החברתיות, שהנגישה את הטכנולוגיה לכל אדם כמעט. כעת אנו נמצאים בגל השלישי, שמסתמן כמשמעותי ביותר – מהפכת הבינה המלאכותית. לטעמי, היא תשנה את החיים שלנו באופן כל כך ניכר שעוד קשה לתפוש", כך אמר עופר גרינברגר, מנכ"ל אפלייד מטיריאלס ישראל, בראיון שנתן לאנשים ומחשבים לרגל חגיגות 20 השנה של החברה בארץ.

"נהוג לומר שדטה זה כמו הנפט של המאה הקודמת, אבל לנפט אין ערך אם הוא רק נמכר בחבית. צריך להשתמש בו כדי להפיק תועלת, וכך בדיוק צריך להתייחס לפוטנציאל כמות הנתונים האדירה שנוצרה עד היום ותיווצר בקצב גדל והולך בהווה ובעתיד. כמובן שהכוח של השבבים וההתקדמות של התעשייה הם הכרחיים ביכולת לפתח את תחום הבינה המלאכותית, שקיימת כבר זמן מה אך טרם באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה", הוא אמר.

האם ניתן לומר שהתעשייה חווה תקופת פריחה?
"אנחנו חווים פריחה שגם וותיקי התעשייה לא צפו. רמת ההשקעה בציוד ומכשור ב-Fabs מתקרבת ל-45 מיליארד דולרים בשנה, וזוהי באמת פריחה חסרת תקדים. יש הבנה בשוק כיום שיש צורך בשבבים חכמים וחזקים יותר, החל ממכוניות אוטונומיות בהן יש יותר ויותר חיישנים, דרך אמצעי אחסון ומעבדים, ציוד רפואי ועד מכשירים ניידים, ובעצם בכל טכנולוגיה הסובבת אותנו. השבבים משולבים עמוק יותר בחיים שלנו ולכן גם התעשייה שלנו הופכת למורכבת ומאתגרת יותר".

האם מזעור שבבים היא מטרה עליונה בעיניך?
"מזעור, כלומר השאיפה לארוז יותר יכולות בכל יחידת שטח או נפח, הוא רק אלמנט אחד בתעשייה. בד בבד ישנה חשיבות עולה לצריכת אנרגיה יעילה, וזהו מרכיב קריטי. בנוסף, יש מגמה למעבר לשימוש בעיבוד גרפי ופחות בעיבוד טורי. בסופו של דבר כל אלו הם אמצעים שיובילו לכך שהשבבים יאפשרו את מימוש הפוטנציאל הכלכלי של השינויים שבפתח, ולצורך כך, ובלי לשכוח שגם העלות היא מרכיב קריטי במשוואה".

מה התפקיד של אפלייד מטיריאלס מבחינת תרומה להמשך ההתפתחות בשוק?
"אנחנו מאמינים שאפלייד מטיריאלס מאפשרת את העתיד – השבבים הם הבסיס לכל המהפכות שציינו ולכל הקדמה הטכנולוגית שאנו חווים ונחווה, וכמובן, היכולת להוציא לפועל את התכנון. למהפכה הזו יש הרבה שותפים ואפלייד היא חלק מהותי מהמרקם הזה, ומהווה חוליה מרכזית ביכולת לאפשר למהפכה הטכנולוגית, על שלל הפיתוחים שלה להמשיך ולקרות. על פי ההערכות שלנו, למעלה מ-2 מיליארד שבבים עברו בשנה האחרונה במערכות של אפלייד שיוצרו כאן בישראל. המערכות מיוצאות לכל רחבי העולם והן נמצאות כיום ב-18 מדינות שונות בעשרות מפעלים".

כיצד הדרישות של השוק שינו את מה שמציעה כיום החברה?
"הרחבנו את היצע המוצרים שלנו בשנים האחרונות, זאת תוך הבעת אמון של החברה הגלובלית שהגדילה משמעותית את ההשקעות בישראל. אנו נותנים מענה לצרכים העכשוויים ובמקביל ממשיכים לפתח פתרונות לדור או שניים קדימה. היום חייבים להתחיל הרבה יותר מוקדם לפתח, וגם שיתוף הפעולה עם הלקוח מגיע בשלבים מוקדמים מאוד. מבחינת הלקוחות יש לנו יתרון משמעותי, כי אנו החברה היחידה שמספקת גם מערכות לייצור שבבים וגם מערכות בקרת איכות".

השוק הישראלי נחשב יותר לשוק של 'קנה את הסטרט-אפ שלי' מאשר שוק יצרני של ממש
"אפלייד היא חברת ערך, ובניגוד לחברות טכנולוגיה רבות הפועלות כאן הייחודיות שלנו היא שלמרות שהמערכות שלנו עתירות תוכנה ואלגוריתמיקה מתקדמות, ניתן למצוא כאן את כל התורות של המוצרים – שיווק, פיתוח ותפעול. שרשרת הייצור נמצאת ברובה בישראל, ומשמעות הדבר היא השתלבות בכל הרבדים של הכלכלה ולא רק בשכבה צרה של פיתוח ותוכנה ואלגוריתמיקה".

הביקוש למהנדסים וכישרונות בשוק הזה נמצא בעלייה בישראל. כיצד מתמודדים עם התחרות בתחום?
"אנחנו חברה שנטועה עמוק מאוד בשורשי ההיי-טק הישראלי. התחלנו לפני 20 שנה עם 400 עובדים בחברות שרכשנו, וכיום אנו מעסיקים מספר שיא של 1,350 עובדים, מתוכם גייסנו בשנה החולפת כ-300 עובדים ועובדות חדשים. אני חושב שאפלייד היא ארגון ייחודי בענף ההיי-טק בשל מגוון התחומים הרחב מאוד שאנו מציעים. האתגר הטכנולוגי העצום מצד אחד, והיכולת להתפתח בתוך החברה במגוון מקצועות, התמחויות ותפקידים, הם יתרון משמעותי שאין בכל מקום. אנו זוקפים לזכות זאת את נאמנות העובדים הגבוהה ומשתדלים להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר גם למועמדים חדשים".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד חדש

    אני מהנדס תוכנה עם כמעט 15 שנות נסיון. אני גר באזור אך עד היום חשבתי שאפלייד היא חברת חומרה ולהפתעתי שמחתי לראות שנמצאים כאן טובי המוחות גם בתוכנה. חברה מצוינת שגייסה המון אנשים טובים עם ניסיון כך שנוצר וייב ממש חיובי. לא בכל יום מתקבלת הזדמנות לפגוש אנשים עתירי נסיון שעבדו בחברות גדולות אחרות כגון HP, IBM, AMDOCS, SANDISK, ELBIT, CISCO. אמנם אני עדיין לא חצי שנה פה, אך ממליץ בחום.

אירועים קרובים