"תפקיד הממשלה: להנגיש יותר טכנולוגיה לציבור"

"כך היא תסייע בצמצום הפערים הדיגיטליים, תשפר את השירות לאזרח ותקדם את מעמדה של ישראל בעולם הטכנולוגי", אמר להב סביר, היזם ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אול קלאוד

"אחד מתפקידי הממשלה הוא להנגיש יותר את הטכנולוגיה לציבור. כך היא תסייע בצמצום הפערים הדיגיטליים, תשפר את השירות לאזרח ותקדם את מעמדה של ישראל בעולם הטכנולוגי", אמר להב סביר, היזם ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אול קלאוד (AllCloud).

סביר דיבר בכנס התקשוב הממשלתי e-Gov של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות אנשי מקצוע מהממשלה, מהמגזר הציבורי בכלל ומחברות שעובדות עימם. הנחו את האירוע ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי סביר, אול קלאוד היא שותפה של Salesforce, וכן השותפה הגדולה של AWS בישראל ובין 20 הגדולות בעולם. הוא ציין כי בין לקוחות החברה נמנים החל מסטארט-אפים ועד לארגונים גדולים, לרבות מהמגזרים הפיננסי והממשלתי.

בדבריו התמקד סביר באולימפיאדת הסייבר שעורך משרד החינוך לתיכוניסטים, שבה מקבלים התלמידים תרחישים בתחום וצריכים לפתור אותם. הוא ציין את מערכת Skills ואמר כי "המעבר שלה לאמזון והעובדה שמשרד החינוך מאפשר לתלמידים לכתוב קוד על פלטפורמות הענן הציבורי יביאו אותו ב-2018 לשלב בינה מלאכותית ולימודי מכונה. זאת העוצמה של הענן. ככה אנחנו מקווים להכין את הילדים לעולם האמיתי".

"שיפור השירות לאזרח – לא מהפכה טכנולוגית אלא חברתית-כלכלית"

משה סגל, מייסד ומנכ"ל Iconduct, המיוצגת על ידי נספרו, דיבר על iGov – אינטגרציה במגזר הציבורי. הוא אמר כי "שיפור השירות לאזרח הוא לא מהפכה טכנולוגית אלא מהפכה חברתית-כלכלית. הציפייה היא להגביר את המהירות של התהליכים במגזר הציבורי ויש לרתום את הטכנולוגיה לכך. יש שכבה גדולה מאוד שצריכה אינטגרציה וזה אחד המרכיבים המהותיים להצלחה במהפכה".

משה סגל, מייסד ומנכ"ל Iconduct. צילום: ניב קנטור

משה סגל, מייסד ומנכ"ל Iconduct. צילום: ניב קנטור

לדברי סגל, "האתגרים המשמעותיים ביותר של המנמ"רים במגזר הציבורי הם לממש את הטרנספורמציה הדיגיטלית, לשתף מידע בין הגופים ולהנגיש זאת לציבור".

הוא ציין ש-"אנחנו מציעים כלי אינטגרציה מדור חדש, שמתמודד עם זמני תגובה מהירים ועם היברידיות, ומכיל תהליכים חדשים ומידיים. הכלי מאפשר לצרוך את הנתונים מענן ציבורי שלנו או אחר, או מענן פרטי. היא בנויה בארכיטקטורה שלה ארבע שכבות: UI, אפליקציה, בסיס נתונים וסוכן ענן מאובטח. המערכת מאפשרת זמינות גבוהה והמשכיות עסקית, את היכולת לשכפל פרויקטים לסניפים אחרים (Roll Out), והתאוששות מאסון".

איך חוסכים כסף בעולמות האחסון?

דובר נוסף באירוע היה דן פורת, מנהל מכירות אזורי של HGST – מותג של ווסטרן דיגיטל (Western Digital), שמציע פתרונות לעולמות האחסון – מדיסקים למחשבים אישיים ולכוננים חיצוניים, ועד לדיסקים לעולמות הארגוניים.

דן פורת, מנהל מכירות אזורי של HGST. צילום: ניב קנטור

דן פורת, מנהל מכירות אזורי של HGST. צילום: ניב קנטור

"צרכי האחסון הולכים ועולים והתקציב שניתן ל-IT הולך וקטן", אמר פורת. "יש צורך לחסוך אבל זה לא תמיד עובד, כי עלויות האחסון נותרו גבוהות. יש פטנט פשוט איך אפשר לחסוך כסף, בהינתן העובדה שכמויות המידע עולות: כשבאים לבנות קונפיגורציה לדטה סנטר, יש לחשב האם יותר או פחות מ-50% מהאחסון בשרת הם מדיה. אם זה יותר מ-50% – כדאי לצופף שרתים, ואם לא – כדאי לקנות מספק השרתים. במידה שמדובר ביותר מ-50%, אפשר גם להעביר את המדיה לשרת נפרד. זה חוסך הרבה כסף".

איפה יהיו הממשלות ב-2020?

אדיר רון, מנהל תחום הקוד הפתוח במיקרוסופט (Microsoft), דיבר על הפתרונות של החברה וציין כי "כמעט בכל שבוע עולה בישראל משהו מהמגזר הציבורי או הממשלה לענן שלנו. למשל, דיגיתל והמכונית האוטומטית של עיריית תל אביב-יפו, מחיר למשתכן ורשות מקרקעי ישראל – כולם פועלים על Azure".

אדיר רון, מנהל תחום הקוד הפתוח במיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

אדיר רון, מנהל תחום הקוד הפתוח במיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

"הענן הוא עובדה קיימת", הוסיף רון. "השאלה היא מה הולך להיות השלב הבא, איפה יהיו הממשלות ב-2020?" הוא אמר כי המגזר הממשלתי ישתלב ויוסיף להתפתח בעולמות טכנולוגיים חדשים, כגון הבינה המלאכותית (שלדבריו ביל גייטס התחיל), האינטרנט של הדברים, הסייבר והבלוקצ'יין.

"הבלוקצ'יין הוא צורה שונה ומאובטחת לשמור מידע, באמצעות בלוקים, שעד היום לא הצליחו לפרוץ אותו. אנחנו מבצעים בלוקצ'יין עבור ממשלות באמצעות פרויקט Coco, שמאפשר להן להשתמש בו באופן ישיר. הראשונה שאימצה זאת היא עיריית דובאי, שרוצה להיות עיר הבלוקצ'יין הראשונה בעולם. הדבר צפוי לחסוך לה בכל שנה עלויות ברמת הקמת הבורג' חליפה (המגדל הגבוה ביותר בעולם, שנמצא בעיר – י"ה)", אמר רון.

כן הוא דיבר על הולולנס – משקפי המציאות הרבודה של מיקרוסופט – ואמר כי מבוצעת באמצעותן סריקה של ראיות על ידי הרשויות האמריקניות. "הולולנס מאפשרות לראות בזמן אמת איפה כל ראייה הייתה ולשחזר את זירת הפשע מהמשרד. כמו כן, ניתן לבצע באמצעותן פגישות מקוונות. מדובר בסקייפ (Skype) מתקדם הרבה יותר, עד כדי שאנשים נמצאים באופן תלת ממדי בתוך החדר. הדבר מביא לירידה משמעותית בהוצאות התחבורה, כי המשתתפים לא צריכים להגיע פיזית למקום הפגישה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים