חלל עבודה לסטארט-אפים – במקום חדר האוכל הקיבוצי

בניר עם יחנכו בקרוב האב במה שהיה בעבר מרכז החיים של הקיבוץ - חדר האוכל ● באיגוד התעשייה הקיבוצית צופים שקיבוצים נוספים יעשו פעולות דומות בקרוב

ההאב - ולשעבר חדר האוכל - בניר עם. צילום: דורון קדוש

הנה עוד סימן להיעלמות הקיבוץ של פעם או, אם תרצו, להתחדשות שעוברת על הקיבוצים: קיבוץ ניר עם שבעוטף עזה הסב באחרונה את חדר האוכל שלו למתחם עבודה לסטארט-אפים. במקום את שקשוק כלי האוכל וקולות הסועדים, ישמעו שם את תקתוקי המחשבים והשיחות בין הסטארט-אפיסטים, כשהם ייקחו קצת הפסקה מהעבודה השוחקת.

באיגוד התעשייה הקיבוצית חוזים שניר עם הוא לא הקיבוץ האחרון שיעשה זאת ושעוד קיבוצים רבים יהפכו את החללים חסרי השימוש שנותרו בהם למתחמי חדשנות. לדבריהם, יש בקיבוצים בארץ יותר מ-200 מבני ציבור, ובכלל זה חדרי אוכל, שהניצול שלהם פחת בשנים האחרונות בעקבות תהליכי השינויים וההפרטה. ברבות הזמן, הם מבטיחים, יימצא להם שימוש חדש כהאבים – חללי עבודה משותפים לסטארט-אפיסטים וחברות הייטק.

ההאב שבניר עם ייחנך בעוד מספר שבועות. הוא הוקם וינוהל על ידי החממה הטכנולוגית SouthUp, ויאפשר לסטארט-אפיסטים תושבי האזור לפתח את המיזמים ולחברות היי-טק לפתוח סניף בדרום – בעלות נמוכה ותוך חסכון בהוצאות ובנסיעות. מרכז ההיי-טק החדש ישרת סטודנטים ובוגרים של מכללת ספיר, תושבי שדרות ובנים חוזרים לניר עם וליישובי הסביבה, ועל פי ההערכות ייצור כ-100 מקומות עבודה חדשים – הן לעובדי ההאב והן לנותני השירותים עבורו.

אופיר ליבשטיין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, מסר ש-"מרכז ההיי-טק בניר עם הוא הראשון ברשת כלל ארצית של חללי עבודה משותפים בקיבוצים. ההשקעה בהסבת מבני הציבור לייעוד החדש אינה גבוהה יחסית, מאחר שהמבנה והתשתית קיימים, ובתקציב של עד מיליון שקלים ניתן לעשות את ההתאמות. אנחנו רואים במרכזי ההיי-טק מנוף חשוב להבאת אוכלוסייה איכותית לקיבוצים וליישובים בסביבותיהם, כמו גם ליצירת מאות מקומות עבודה חדשים".

לדבריו, "יש לקיבוצים יתרונות רבים להציע למי שעוסקים בהיי-טק, כולל אווירה נעימה בנוף ירוק, שמעודדת יצירתיות ומפחיתה את הלחצים, ותכניות סיוע ממשלתיות לפיתוח ולקליטת עובדים חדשים באזורים מועדפים כמו עוטף עזה. פיתוח תשתיות הכבישים והרכבת הביא לכך שזמני הנסיעה התקצרו משמעותית, וכך אפשר ליהנות מכל היתרונות. אנחנו מתכוונים להרחיב את הצמיחה של הקיבוצים, בדגש על ההיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים