זה לא נגמר: שער הביטקוין חצה את הרף של 16 אלף דולר

הדהירה של המטבע הווירטואלי נמשכת והוא עלה ב-3,500 דולר בתוך קצת יותר מיממה ● בתוך כך, חברת כרייה סלובנית סבלה מגניבה של אלפי ביטקוינים בשווי של כ-75 מיליון דולר

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

הביטקוין ממשיך לנסוק, וחצה היום (ה') את הרף של 16 אלף דולר. נכון לעדכון שורות אלה (18:10), שערו של המטבע הווירטואלי מגיע, לפי CoinDesk, ל-16,154 דולר ליחידה – זאת, לאחר שבשעות הבוקר הוא עבר את ה-15 אלף דולר ואמש דילג בקלילות על פני רף ה-14 אלף. בסך הכל הוא עלה ב-3,500 דולר בקצת יותר מיממה.

שער הביטקוין חווה בשנה האחרונה עלייה אסטרונומית – בראשיתה הייתה שווה יחידה אחת של המטבע הווירטואלי פחות מ-1,000 דולר. כלומר, עלייה של יותר מפי 16 (!). בשלב זה, מומחים לא יודעים או נזהרים מלהעריך מתי תיעצר הדהירה של הביטקוין.

בתוך כך, החברה הסלובנית NiceHash, שעוסקת בכריית המטבע הווירטואלי, מסרה היום כי היא חוקרת פריצה לשרתים שלה ומה שמסתמן כגניבה של עשרות מיליוני דולרים. לדברי החברה, היא הפסיקה את פעולתה למשך 24 שעות ופעלה כדי לברר מהי כמות הביטקונים שנלקחו ממנה. על פי הערכות ודיווחים, מדובר בכמעט 5,000 מטבעות, שלפי ערך הביטקוין הנוכחי שווים נאמד בכ-75 מיליון דולר.

בהצהרתה דחקה החברה במשתמשים לשנות את הסיסמאות שלהם וכתבה גם כי "האירוע דווח לרשויות הרלוונטיות ולגורמי אכיפת החוק, ואנחנו משתפים איתם פעולה".

הבעיות באתר של חברת הכרייה החלו נחשפות כבר אתמול ועוררו תלונות ותגובות סוערות, כשבעלי מטבעות ביטקוין רבים פרסמו בפאניקה תגובות בנושא בחשבונות המדיה החברתית של NiceHash, ב-Reddit ובטוויטר (Twitter).

NiceHash הוסיפה ופנתה ללקוחותיה בהודעתה ומסרה ש-"לא היינו קיימים בלי הקונים המסורים שלנו והכורים בכל רחבי העולם. אנחנו מבינים שיהיו לכם הרבה שאלות, ומבקשים סבלנות והבנה, תוך שאנחנו חוקרים את הסיבות ומוצאים את הפתרונות המתאימים לעתיד השירות. נשתדל לעדכן אתכם במרווחי זמן קבועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים