"העולם השתנה לחלוטין וכיום צריך להגיב באופן מיידי"

"זה לחם חוק בהתנהגות שלנו מול צרכנים, וזה גם צריך להיעשות במקומות מקבילים בו זמנית", כך אמרה ורדית גונדטר, CMO של לאומי קארד

ורדית גונדטר, CMO של לאומי קארד. צילום: ניב קנטור

"בתרבות הארגונית של ימינו המידע הוא זה שמניע את הארגון, והמקור למידע הזה הוא הרבה מאוד דברים שאנחנו יודעים על הלקוחות שלנו, והמידע הזה בעצם מבוסס על כך שאנחנו מכירים את ההתנהגות של הלקוחות. העולם השתנה לחלוטין וכיום צריך להגיב באופן מיידי. זה לחם חוק בהתנהגות שלנו מול צרכנים, וזה גם צריך להיעשות במקומות מקבילים בו זמנית", כך אמרה ורדית גונדטר, CMO של לאומי קארד כשהיא מתייחסת לשאלה מה בעולם הדיגיטלי של ימינו יכול לשמש את הארגונים כיום לקפיצה קדימה בשנים הקרובות.

השאלה עלתה בפאנל שנשא את הכותרת "הובלת ארגון מונע מידע" בכנס CDO Club IL. הכנס, בהפקה משותפת של קמדיה (Kamedia) ואנשים ומחשבים, נערך באולם האירועים LAGO שבראשון לציון, והפאנל בהנחייתו של גיל כוכבי, יועץ עסקי המתמחה בעולמות הדטה, נערך במסגרת המסלול "טכנולוגיה המאפשרת טרנספורמציה".

גונדטר הוסיפה כי, "הדבר השני שיש להתייחס אליו הוא הצורך להוביל הרבה תהליכים במקביל ולכן הרבה יותר דברים צריכים להתנהל באופן אוטומטי, ואז עולה השאלה הנוספת והיא היכן אנחנו פוגשים את הלקוחות שלנו – באיזה ערוץ? זה הוביל אותנו, אחרי תהליך למידה, להבנה שיש צורך בשילוב של יחידת אנליטיקה אחת מרכזית עם יחידות אנליזה ארגוניות עם יכולות מאוד גבוהות.

"בנוסף, אנחנו גם מפעילים יחידה לחדשנות שמטרתה להביא קווי מחשבה, תשובות ושאלות ממקומות שלא נמצאים בארגון וכך כל הארגון נע קדימה".

אוסנת גולן, סגנית נשיא לתקשורת ודיגיטל בקבוצת שטראוס. צילום: ניב קנטור

אוסנת גולן, סגנית נשיא לתקשורת ודיגיטל בקבוצת שטראוס. צילום: ניב קנטור

אוסנת גולן, סגנית נשיא לתקשורת ודיגיטל בקבוצת שטראוס, טענה שיש להפסיק לדבר בסיסמאות, וצריך לעשות – כי מדובר בתהליך לא קל וגם ממושך. "זה מסע ארוך מאוד מהשלב בו אתה מבין שדטה יכול ויהפוך יותר ויותר למנוע הצמיחה שלך וגם למנוע המרכזי שלך לשיפור הפרודוקטיביות, וזה עבודה מאוד קשה".

"אנחנו אמנם B2B אבל הנגישות הדיגיטלית והמודלים העסקיים החדשים מחייבים במידה מסוימת גם אותנו ליצור יכולות חדשות, והדטה היא מבחינתנו אחת מפעילויות הליבה שלנו בעשור הבא", היא אמרה.

מבחינת גולן זה אומר אימוץ דרכי התנהלות ומחשבה חדשות. "יותר ויותר צריך לעבור למודל עבודה של שולחנות עגולים, עם שיתופי פעולה עם מחלקות ה-IT שהן באופן חד משמעי הפרטנרים שלנו כדי להתחבר לתהליכים האחרים, ובוודאי אנשי השיווק חייבים להיות שם כי צריך גם מומחיות לאו דווקא בטכנולוגיה ובדיגיטל, אלא גם מומחים בשינויים עסקיים ושיפור האפקטיביות במוצרים הכלליים. פחות חשוב מי מוביל אלא יותר חשוב האקו-סיסטם הכללי", היא סיכמה.

אילן כהן, דירקטור, ומייסד הדקה ה-90. צילום: ניב קנטור

אילן כהן, דירקטור, ומייסד הדקה ה-90. צילום: ניב קנטור

אילן כהן, דירקטור ומייסד הדקה ה-90, בא מעולם שפועל כולו באופן מקוון מהדקה הראשונה שלו, תרתי משמע. "תיירות היא בהחלט ענף מעניין יחסית להסתכל עליו. הסיבה היא שמדובר באחת התעשיות הראשונות שהפכה לתעשייה דיגיטלית, ובאופן שאין לו אח ורע, ועכשיו זה כבר אפילו יותר משמעותי במובייל מאשר במחשבים, ואנחנו בדקה ה-90 היינו שם מהרגע הראשון, ולא ממש הכרנו עולם אחר שאינו מתבסס על דיגיטל ועל ריבוי ערוצים", הוא אמר.

בעולם כזה, לפי גולן, אין בכל לספק שהדטה היא הדבר המרכזי. "במקרה שלנו הרי אין מוצר פיזי, והוא מאוד פרסונלי. למעשה, אני יכול לדעת כמעט הכל על הלקוח שלי, ולכוון אליו מוצר מדויק לפני מה שהוא מחפש, ועם זאת, ולמרת התנועה הערה מאוד בערוצים שלנו, במיוחד בעונות שמוגדרות כעונת נסיעות, עדיין יחס ההמרה שלנו עומד על 2%, וזאת למרות הפוטנציאל העצום", הוא סיפר.

"היכולת שלי להתמודד עם התחרות היא רק דרך הדטה, והיא סם החיים שלנו. עם זאת אני לא שוכח לרגע שיש גם סיכונים ולא רק סיכויים, במיוחד אם אוספים יותר מידי מידע", הוא אמר, וציין כי בחברה הם מעסיקים CDO, אך תוך דרישה שיגלה גם חשיבה עסקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים