מנכ"ל חדש לאינפוסיס: סאליל פארק מ-Capgemini

פארק נבחר כאיש שיוביל את אינפוסיס מתוך יותר משני תריסר מועמדים בחיפוש שנמשך כשלושה חודשים ● כעת מקווים בחברה כי לנוכח ניסיונו הרב בהודו ומחוצה לה, כמו גם אופיו העדין והנחוש, יצליח פארק להוציא את ענקית ה-IT מהמשבר הניהולי שבו היא שרויה מזה זמן מה

אינפוסיס

אינפוסיס (Infosys) – חברת שירותי ה-IT השנייה בגודלה בהודו – מניתה את סאליל פארק כמנכ"ל החדש, כך לפי הודעת החברה מסוף השבוע. זו הפעם השנייה שבה בוחרת הענקית למנות לתפקיד המוביל אדם חיצוני. בפני פארק עומד צמד אתגרים בדמות החייאת הצמיחה והשכנת שלום בין מייסדיה לחבר המנהלים.

פארק, שמגיע מחברת הייעוץ Capgemini, שם כיהן כחבר בצוות המנהלים של הקבוצה, יכנס לתפקיד בדיוק בעוד חודש לתקופת כהונה של חמש שנים, כך הודיעה אינפוסיס בהצהרה לתקשורת.

אינפוסיס – נזקקת לשיקום מ-"תסיסה מתמשכת של הסחות דעת"

המנכ"ל החדש מתואר על ידי מכריו כאדם עדין באופן התבטאותו, אך נחוש – תכונות שעשויות להיות שימושיות בעבור מי שלוקח על עצמו את ההגה של חברת ה-IT ההודית העצומה, אשר נזקקת להתאוששות לאחר שנה ארוכה של חיכוכים פומביים בין ההנהלה הקודמת לבין המייסדים, בראשות נאראיאנה מורתי.

בחודש אוגוסט האחרון התפטר ד"ר וישאל סיקה, מנכ"לה הקודם של החברה, באופן בלתי צפוי מתפקידו, בתוך שהוא תולה את האשמה ב-"תסיסה מתמשכת של הסחות דעת" ובסכסוך שלו עם המייסדים על אסטרטגיית החברה.

פארק, בן ה-53, הוא בעל תואר שני במדעי המחשב והנדסת מכונות מאוניברסיטת קורנל ותואר ראשון בהנדסת אווירונאוטיקה מה-IIT, שבמומבאי. הוא נבחר מתוך למעלה משני תריסר מועמדים בחיפוש שנמשך כשלושה חודשים ושכיסה מנעד רחב של מועמדים בכירים מתוך אינפוסיס, כמו גם מועמדים חיצוניים מובילים אחרים.

פארק הצטרף ל-Capgemini בשנת 2000, לאחר שחטיבת הייעוץ של ארנסט ויאנג (Ernst and Young) נרכשה על ידי חברת שירותי ה-IT הצרפתית. הוא אייש תפקידים מובילים שונים בקבוצה ומילא תפקיד מרכזי בבניית הפעילות של Capgemini בהודו, ולאחר מכן, ברכישה של iGate, שביצעה Capgemini בשנת 2015.

תגובות חיוביות ותקוות גדולות

נאנדן נילקאני, מנכ"ל נונוסיס (Nonosys), אמר כי לפארק יש רקורד חזק של ביצוע תפניות עסקיות וניהול רכישות מוצלחות מאוד, והוא האדם הנכון להוביל את החברה בזמנים אלו של שינוי.

נשיא נאסקום, ר' צ'נדרסחאר, אמר כי לפארק שורשים עמוקים בתעשייה בצד ניסיון בינלאומי, כמו גם הבנה טובה של האקו-סיסטם ההודי. הוא גם הביע תקווה כי המינוי יוריד את המסך על הסכסוכים בתוך אינפוסיס, שהיא שחקנית מפתח בתעשיית ה-IT ההודית.

כמי שבאמתחתו יותר משני עשורים של ניסיון, פארק הוא גם בחירה טובה משום ההבנה גדולה שלו את מגמות ההיי-טק של האתמול, כמו גם של היום ומחר, כך אמר האנליסט ראשי, מייסד ומנכ"ל Sanchit, ויר גוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים