יוטיוב מסתבכת עם תוכן פדופילי על הפלטפורמה

החברה, שנמצאת בבעלות גוגל, תיקנה לאחרונה באג שהציע השלמה אוטומטית למשפט "איך לקיים סקס עם הילדים שלך" ● בעקבות החשיפה הראשונה התגלו מאות אלפי סרטונים בעלי רמיזות מיניות והקשרים פדופיליים ● פרסומאים נטשו את הפלטפורמה בזעם

חוסמים את טורפי הילדים. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

יוטיוב (YouTube) איבדה כמה מותגים גדולים עקב חיבור פרסומיהם עם תכנים שנתפשים כפדופיליים.

בתחילת השבוע התגלה כי בעת חיפוש בעבור המונח "איך ל…" מציגה הפלטפורמה תוצאה לא הולמת להשלמה אוטומטית שהיא "איך לעשות סקס עם הילדים שלך", כך על פי BuzzFeed News, שדיווח על התופעה לראשונה בבוקר יום א', לאחר שעשרות משתמשים סימנו את הבעיה.

בתגובה כתב דובר יוטיוב ל-BuzzFeed News כי העניין עדיין נמצא בחקירה. "מוקדם יותר היום צוותים שלנו קיבלו התראה על תוצאת ההשלמה האיומה ונוראה הזו ועבדנו בכדי להסיר אותה במהירות. אנחנו חוקרים את העניין הזה על מנת לקבוע מה היה מאחורי ההופעה של ההשלמה האוטומטית הזו".

אלא שכעת ובדיעבד אומרת החברה שבעקבות הדברים, ועקב תגובות זועמות מצד הציבור והמפרסמים כאחד, היא החלה גם חוסמת חשבונות שהעלו אליה קטעי וידיאו שבהם מופיעים ילדים במצבים מטרידים וכאלו החשודים כמנצלים.

סוף סוף פועלת – הסירה מודעות מתכנים לא ראויים

יוטיוב, שנמצאת בבעלותה של גוגל (Google), כתבה בהצהרה ל-BuzzFeed News כי בשבוע האחרון היא "הורידה יותר מ-270 חשבונות והסירה מעל 150 אלף סרטונים מהפלטפורמה". בנוסף, לטענתה, היא סגרה את התגובות ביותר מ-625 אלף קטעי וידיאו שנועדו ל-"טורפי ילדים" (child predators).

החברה הוסיפה וכתבה כי "לבסוף הסרנו פרסומות משני מיליון סרטונים ומיותר מ-50 אלף ערוצים שמתחזים לתוכן ידידותי למשפחה".

למעשה, האקט העסקי המחאתי של נטישת הפלטפורמה החל לאחר דיווח מוקדם יותר בעיתון הבריטי טיימס (Times), שמצא סרטונים בעלי רמיזה מינית המציגים ילדים, ושבהם שולבו פרסומות של המותגים הגדולים. במקביל השמיעו גם כמה קבוצות מקוונות גדולות דרישה שיוטיוב תהיה יותר אקטיבית בהגנה ובהתמודדות עם התוכן שהיא מציגה בשירות.

החברה התחייבה לסלק את הסרטונים והתגובות מהפלטפורמה בצורה פרואקטיבית יותר בפוסט שפרסמה בבלוג שלה כבר ביום ד' שעבר. אלא שכעת, למרות שיוטיוב נקטה לבסוף בצעדים יותר משמעותיים בכדי לטפל בבעיות שעוררו את המחלוקת, הדבר לא סיפק כמה מותגים שבחרו להסיר את הפרסומות שלהם מהשירות.

התגובה הכללית של יוטיוב לנושא, ולמקרה הנוכחי בפרט, נחשבה כנראה כמעטה מדי ומאוחרת מדי – סוכנות רויטרס (Reuters) דיווחה כי כמה מותגים, ביניהם אדידס (Adidas), מארס (Mars) ו-HP, הסירו לחלוטין את הפרסומות שלהם מיוטיוב כתוצאה מהתוכן שהתגלה. פעולה זו לא תשפיע רק על היוצרים שמרוויחים את הכסף מהסרטונים האלה, אלא גם על יוטיוב עצמה, שפשוט לא הצליחה לטפל בבעיה באופן משמעותי ובזמן אמת.

בהצהרה לרויטרס, כתב דובר יוטיוב כי "לא צריכות להיות שום פרסומות שפועלות על תוכן שכזה ואנחנו עובדים בדחיפות כדי לתקן זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים