בית המשפט בת"א: אובר תפסיק את פעילות שירותי אובר-דיי ונייט

צו המניעה התקבל במסגרת בקשה לצו שהוגשה על ידי Gett יחד עם איגוד נהגי המוניות, שמנסים למנוע את כניסת שירותי אובר לישראל

אובר. צילום: Ogi75, BigStock

החלטה של בית המשפט המחוזי בתל אביב קבעה אתמול (ב'), בהסכמת שני הצדדים, כי אובר (Uber) תפסיק בתוך יומיים את שירותי ההסעות שהיא מספקת בכלי רכב פרטיים בשירותי אובר-דיי ואובר-נייט שהיא מספקת באזור המרכז.

צו המניעה התקבל במסגרת בקשה לצו שהוגשה על ידי Gett יחד עם איגוד נהגי המוניות, שמנסים למנוע את כניסת שירותי אובר לישראל.

צו המניעה ניתן על בסיס שלושה נושאים עיקריים: ביטוח להסעת נוסעים, הרווח של הנהגים ופיקוח על הנהגים.

השופט איתן אורנשטיין התייחס לנושאים הללו וציין בנוגע לשירותי אובר-דיי ואובר-נייט, כי לא יאפשר לאובר לפעול בישראל ללא ביטוח. "כל עוד אין כיסוי ביטוחי לנסיעות הללו, אני לא רואה היתכנות לנסיעות הללו. אני צריך להבטיח את שלומו של הציבור. אני לא אתן לכם לנסוע מטר ללא ביטוח", אמר השופט בדיון.

"יש צורך לפקח על הנהגים"

לגבי הרווח לנהגים, ציין השופט, כי בניגוד לעמדת אובר, שלפיה השירות אינו מאפשר לנהגים להרוויח, אלא רק לקבל מן הנוסע השתתפות בהוצאות הנסיעה, "לא יכול להיות שאין שכר. הנהג משלם לאובר עמלה של 25%. הוא לוקח את זה מהתשלום של הנוסע. הוא לא ישלם לאובר מכיסו. הוא יגבה מהלקוחות. כלומר, יש שכר. יכול להיות שהוא נותן אותו לאובר, אבל זה לא החזר עלויות לנהג, אלא החזר עלויות לאובר. יש פה רווח".

בנושא הפיקוח על הנהגים אמר השופט, כי יש צורך "לפקח על הנהגים. לנהג מונית יש רישיון. הוא עובר הכשרה. איפה הרגולטור שישמור על הציבור מפני הנהגים? צריך לוודא שמי שמגיע לאסוף את הנוסע הוא בסדר. זה שאובר מפקחת זה לא מספיק. מישהו צריך לפקח על אובר ולראות שהחברה פועלת כדין". עוד ציין השופט אורנשטיין, כי הכנסת היא המקום להסדרת הענף ולא בית המשפט.

יצוין, כי היועץ המשפטי לממשלה, שהתבקש לתת חוות דעת בנושא לקראת הדיון, סירב לנקוט עמדה בנושא, וציין כי "בשלב זה החליט היועמ"ש לא להתייצב בהליך. על מנת לגבש דעה יש צורך בבירורים שונים והתייחסותם של גורמי ממשלה".

מאובר נמסר בתגובה, כי "אנחנו עוצרים את הפיילוט לשירות אובר-דיי ואובר-נייט, אבל שירות המוניות ממשיך לפעול כרגיל. אנחנו מחויבים להמשך שיתוף פעולה עם הרשויות לבחון כיצד הטכנולוגיה יכולה לספק פתרונות תחבורה אמינים, משתלמים ובטוחים".

יצוין גם, כי משרד התחבורה מתנגד אף הוא להחדרת שירותי אובר בישראל, ופועל נגדה באגרסיביות. בחודש מאי האחרון הגיש המשרד נגד אובר כתב אישום פלילי בטענה של הסעת נוסעים בשכר ללא רישיון ובניגוד לחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים