"ישראל תורמת לעולם המחשוב הרבה יותר מ-'הערך' שלה"

"יש בישראל כל כך הרבה יכולת טכנית, עד כדי שרואים את זה לא רק מהצד של המפתחים, אלא גם אצל הלקוחות", אמר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ותפעול בנט-אפ, בראיון לאנשים ומחשבים ● וגם: האם החברה עומדת להקים חממת סטארט-אפים בישראל?

ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ותפעול בנט-אפ העולמית. צילום: יח"צ

אחד הדברים הכי מעניינים בראיונות עם בכירים בתחום המחשוב ברחבי העולם הוא נקודת המבט שלהם על ישראל. רבות מדברים על אומת הטכנולוגיה, הסטארט-אפ ניישן, מדינה שתעשיית ההיי-טק שלה תורמת רבות ומפתחת מוצרים חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות, אבל השאלה היא איך הם רואים אותנו.

על כך, בין היתר, שוחחתי באחרונה עם ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ותפעול בנט-אפ (NetApp) העולמית. היות שעל תובנותיו לגבי דברים כלליים בתחום המידע כבר כתבנו בשבוע שעבר, כסיקור הרצאתו בכנס של החברה בארץ, אחד הדברים המרכזיים שבהם בחרתי להתמקד בראיון שערכתי אתו באחרונה בברלין הוא נקודת המבט שלו על ישראל. זאת, כדוגמה לאיך חברת ענק גלובלית, שנמצאת בשותפויות עם השחקניות הגדולות בשוק ועם הספקיות שלהן, תופסת את השוק הישראלי ואת הנציגות שלה בו.

"ישראל היא מדינה עם הרבה מאוד חדשנות ותורמת הרבה יותר מ-'הערך' שלה – בכלל ולקטלוג המוצרים של נט-אפ בפרט. המקור של חלק גדול מהדברים, בעיקר אלה שעוסקים בענן שלנו, הוא בישראל", אמר. עוד הוא ציין כי "אנחנו רואים את הדברים באים לידי ביטוי גם מנקודת המבט של הלקוחות".

למה כוונתך?
"רמת הציפיות שיש ללקוחות של נט-אפ בישראל מהחברה היא גבוהה מאוד בכל מה שקשור לאיכות ולטכנולוגיה. זה אמנם יוצר עבורנו לחץ רב, אבל גם מיטיב את רמת המוצר שאותו אנחנו מספקים. לקוחות בישראל מבקשים מאתנו דברים שבמקומות אחרים מבקשים רק שנה אחר כך, כי הציפיות של לקוחות במקומות אחרים לא כאלה גבוהות, וגם לא הרמה הטכנולוגית. יש בישראל כל כך הרבה יכולת טכנית, עד כדי שרואים את זה לא רק מהצד של המפתחים, אלא גם אצל הלקוחות".

גיא רחמים, סמנכ"ל טכנולוגיות בנט-אפ ישראל, שהצטרף לראיון, אמר כי "אפשר לראות את זה בנתח השוק שיש לנו בארץ, שעומד על כ-32%. אנחנו נמצאים אצל רוב לקוחות האנטרפרייז בישראל, שנחשבים גדולים בארץ, אבל היו נחשבים כלקוחות בינוניים עד קטנים בארצות הברית, למשל. הם דורשים מאתנו לגעת בהרבה תחומים ובהרבה טכנולוגיות – וככה יוצא שבישראל היינו צריכים להטמיע אצל לקוחות טכנולוגיות שנים לפני שעשו זאת במקומות אחרים, למשל, עם Cluster On Tip".

"אותו הדבר היה עם עם Object Storage ועם פלאש (Flash)", ציין רייך.

מה לדעתך מזמן העתיד עבור מרכז עסקי התוכנה כשירות (SaaS) שלכם, שיושב בתל אביב – זה שפיתח את הטכנולוגיות שעליהן דיברת מקודם?
"יש לו הרבה מאוד הזדמנויות, הרבה מאוד. אנחנו עוסקים עכשיו ב-Office 365 ואפשר לראות כמה אסטרטגי שוק התוכנה כשירות. יש התרחבות לפלטפורמות נוספות בתחום. שכרנו שטח נוסף של משרדים במגדל שלום, ונראה שאנחנו צריכים להתרחב עוד. אנחנו מנסים לחשוב עכשיו איפה למקום את הרכישה האחרונה שלנו בישראל – של פלקסיסטור, כי יש לנו עכשיו שלושה משרדים בישראל (בהרצליה, בתל אביב ובפתח תקווה – ע"פ). יש בישראל הרבה סטארט-אפים מעניינים, שמפתחים טכנולוגיות שקשורות בדטה פבריק ובניהול המידע".

אולי, כמו חברות אחרות, תפתחו חממת סטארט-אפים בישראל?
"האמת היא שלא חשבנו על זה, אבל זה יופי של רעיון. הקמנו באחרונה חממה בבנגלור ואם מסתכלים על התוצאות שקיבלנו עד כה מההשקעות שלנו בישראל, זה רעיון מצוין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים