למה פיטר ת'יל מכר במפתיע את רוב המניות שלו בפייסבוק?

איש ההיי-טק המוביל, מקים PayPal ומתומכי טראמפ הבודדים בעמק הסיליקון, מכר מניות פייסבוק שהיו ברשותו תמורת 29 מיליון דולר ● לפי סברות, בכוונתו לרכוש את אתר Gawker, אחרי שרק באחרונה סייע להביא אותו לפשיטת רגל

פיטר ת'יל. צילום: יח"צ

המשקיע והיזם פיטר ת'יל מכר 73% ממניותיו הנותרות בפייסבוק (Facebook) בתמורה ל-29 מיליון דולר. ת'יל מחזיק כעת ב-59,913 מניות מסוג A של הרשת החברתית הגדולה בעולם, לאחר שמכר ביום ב' האחרון 160,805 מניות – כך לפי דיווח שנרשם ביום ג' בוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית, ה-SEC.

כמשקיע מוקדם בפייסבוק, ת'יל יושב כיום בחבר המנהלים של החברה, אליו הצטרף ב-2005. בעקבות ההנפקה הראשונה של פייסבוק ב-2012, מכר ת'יל כ-20 מיליון מתוך 26 מיליון מניות פייסבוק שהיו בבעלותו באותה התקופה, בתמורה ל-400 מיליון דולר.

השווי הנקי של ת'יל עומד על 2.6 מיליארד דולר – כך על פי פורבס (Forbes). את צבירת הונו החל המיליארדר לאחר שהקים את PayPal, שאותה רכש מ-eBay ב-2002 תמורת 1.5 מיליארד דולר. ת'יל גם ייסד את Palantir Technologies – חברת תוכנה לניתוח נתונים ותוכנות להגנה מפני פריצות, ששוויה 20 מיליארד דולר, והוא מחזיק נתח משמעותי ממנה.

תומך נדיר של טראמפ בעמק הסיליקון

אבל הדברים המשמעותיים שהביאו את ת'יל לכותרות הם לאו דווקא כישוריו העסקיים הטובים, אלא בעיקר הבחירה שלו, המאוד שנויה במחלוקת בעמק הסיליקון, לתמוך בדונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית במהלך הבחירות בשנה שעברה, ואף להיות איש סודו ויועצו לאחר היבחרו. ת'יל נחשב לתומך הגדול ביותר של טראמפ בתעשיית ההיי-טק ותרם 1.25 מיליון דולר לקמפיין הנשיאותי שלו.

בדברים שנשא במועדון העיתונות הלאומי (National Press Club) בוושינגטון בנובמבר 2016 הדגיש המיליארדר את תמיכתו במועמד הרפובליקני לנשיאות, וטען בפני חדר עמוס בעיתונאים שגורם חיצוני וזר לוושינגטון שייכנס לבית הלבן "יכייל" מחדש מחוקקים שאיבדו קשר עם המאבקים החשובים באמת למרבית הציבור האמריקני. בנוסף, ת'יל ארגן פגישה של מנכ"לים טכנולוגיים עם טראמפ בדצמבר אשתקד, לאחר שכבר נבחר ועוד בטרם נכנס לתפקיד. באחרונה, עם זאת, פורסמו דיווחים שלפיהם ת'יל החל להיות מאוכזב מהממשל בהובלתו של טראמפ.

Gawker – חיסול ונעיצת חנית בשאריות כנקמה?

בניסיונות להבין את מכירת המניות הנוכחית הועלתה סברה שלת'יל יש תכניות לרכוש את מה שנותר מהאתר פושט הרגל Gawker. בשנה שעברה התברר שת'יל מימן את תביעתו של המתאבק האלק הוגאן ושתי תביעות נוספות נגד Gawker Media, מה שהוביל לפשיטת רגל של החברה ולמכירת מרבית נכסיה ל-Univision Communications. במהלך הזה ת'יל – שאמר בנאום בוועידה הלאומית הרפובליקנית של 2016 שהוא "גאה להיות הומו" – כנראה חיסל חשבונות עם האתר, שכבר ב-2007 הוציא אותו מהארון באופן לא הוגן, בדיווח שפגע בפרטיותו.

כעת יש מי שסבורים שבכוונתו של ת'יל לנעוץ חנית וירטואלית בשאריות של Gawker, ולרכוש אותן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים