איך הביא אודי מוקדי את החברה שהקים לשווי של 1.5 מיליארד דולר?
מוקדי, מייסד, מנכ"ל ויו"ר סייברארק, חי בילדותו במדינות שונות בעולם, וכיום מנהל חברת אבטחת מידע וסייבר ישראלית שכבשה נתח נכבד בעולם ● איך הוא הגיע לכך? האזינו לפודקאסט
אודי מוקדי, גיבור המדור השבוע, הוא המייסד, המנכ"ל והיו"ר של אחת מחברות אבטחת המידע והסייבר הישראליות הבולטות – סייברארק (CyberArk). החברה הונפקה בנאסדא"ק לפני קצת יותר משלוש שנים ושווה כיום 1.5 מיליארד דולר. איך הוא – לא לבד, כמובן – עשה את זה?
הסיפור מתחיל, איך לא, בילדות. מוקדי, ירושלמי במקור, הוא בן של איש משרד החוץ, כך שבילדותו הוא עבר ממדינה למדינה בכל ארבע שנים. זה הביא אותו להיות רעב לעולם. החיבור שלו לתחום המחשוב הגיע בשירות הצבאי, שאותו עשה ב-8200. בסיום השירות הוא פנה לעולם אחר: מוקדי למד משפטים באוניברסיטה העברית ולאחר מכן המשיך ללימודי תואר שני באוניברסיטת בוסטון.
חבר ילדות שלו מירושלים, אלון כהן, שיתף את מוקדי ברעיון שצץ במוחו. במהלך שירותו הצבאי בממר"ם, כהן שם לב שלעובדים בארגונים יש גישה להרבה מידע ארגוני בלי שאף אחד יגן עליו מפניהם. מה גם שברגע שתוקפים מצליחים לחדור את שכבת ההגנה של ה-IT בארגון, הם יכולים לגשת לכל מידע שקיים בו. מוקדי התלהב ובאפריל 1999 הקימו השניים חברה שתיתן מענה לבעיה הזו. לחברה הזאת קוראים סייברארק.
בספטמבר 2014 הונפקה סייברארק, כאמור, בנאסדא"ק וגייסה 86 מיליון דולר. כיום היא מעסיקה כ-1,000 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל, ושווי השוק שלה עומד על 1.5 מיליארד דולר. בשנתיים האחרונות היא רכשה ארבע חברות אבטחת מידע, מתוכן שלוש ישראליות: Agata ,Viewfinity ו-Cybertinel.
בראיון מדבר מוקדי על התנהלות החברה, שמחפשת להישאר עצמאית ולגדול כל הזמן לעומת חברות שמחפשות את האקזיט, אסטרטגיית החדירה לשווקים בעולם, כולל המלצות איך לבחור מפיצים טובים, ההנפקה בנאסדא"ק ועל הדבר שהוא הכי גאה בו. מהו אותו דבר? כדי לגלות זאת, היכנסו להאזנה לראיון המלא עם מוקדי באתר הפודקאסט יזמות או למות.
תגובות
(0)