"ישראל מאתגרת, פתוחה ומובילת מחשבה עולמית"

"העובדים והעבודה שם מאוד אנרגטיים, אתה חייב שיהיו לך טיעונים טובים לגבי כל דבר שאתה עושה, וסיבות טובות", אמר פיטר ווסט, דירקטור בכיר באזור EMEA בנט-אפ

פיטר ווסט, דירקטור בכיר לאזור EMEA בנט-אפ לענייני "פתרונות מתעוררים" וחדשנות. צילום: יח"צ

פיטר ווסט הוא אחד האנשים שיותר כיף לראיין אותם, ואני יודע את זה כי זו לא הפעם הראשונה שיוצא לי לעשות את זה. ווסט, דירקטור בכיר לאזור EMEA בנט-אפ (Netapp) לענייני "פתרונות מתעוררים" וחדשנות (Emerging solutions and innovation), חושב אמנם על כל שאלה, אבל אומר את האמת. כך, למשל, כשאני שואל אותו בסיום הראיון שאלה שמעניינת את השוק הישראלי – מה יש לנט-אפ להציע לסטארט-אפים? – הוא לא מנסה "למרוח", ואומר לי בצורה הכי ישירה שיש: "סטארט-אפים ככל הנראה לא יגיעו לנט-אפ, אין להם מה לחפש אצלנו, בטח לא בשלב הראשוני כשמחפשים רק לעשות שהמוצר יעבוד, ומי הלקוחות שלך".

הוא בכלל לא מדבר על IT, אבל הוא כן לוקח אותי למסע מחשבתי של איך בונים את העסק, ובסופו של דבר, הוא גם מסביר באיזה שלב נט-אפ כן יכולה להיכנס לתמונה – בנקודה שבה צריך להתחיל להתעסק הרבה מאוד עם לקוחות וצריך להחליט מה אסטרטגיית הענן של העסק לטווח רחוק. אבל הראיון איתו, שאותו קיימתי בכנס NetApp Insight 2017 שהתקיים באחרונה בברלין, היה מעניין. מפאת חוסר מקום נאלצתי לבחור רק בשאלות הכי חשובות, כשכמובן אתחיל בשאלה הישראלית.

בוא נדבר על ישראל: מה המקום של היחידות בישראל באקו-סיסטם העולמי של נט-אפ?
"ישראל, בהרבה מאוד מקרים, לפחות לפי החוויה שלי בנוגע לצוותים שעובדים שם, נחשבת למובילת מחשבה (Thought leader). העובדים והעבודה שם מאוד אנרגטיים, אתה חייב שיהיו לך טיעונים טובים לגבי כל דבר שאתה עושה, וסיבות טובות, כי יהיו לך הרבה ויכוחים. מדובר בסביבה מאוד מאוד תחרותית. ככה אני רואה את זה, ובאופן כללי אנחנו מאוד מצליחים בישראל, ולכן זה משתלם לנו.

באופן אישי אני יכול להגיד שאני מאוד אוהב את המקום, בגלל הדיאלוג: הוא מאוד מאתגר מצד אחד, אבל מאוד פתוח מצד שני. יש הרבה הערות ביקורתיות, אבל זה חלק מהדרך שבה זה עובד שם. מאוד ישיר, לא מדברים מסביב. אני נהנה מאוד לעבוד עם האנשים שם. אבל מרגישים שהלקוחות מעריכים את העבודה שלנו.

מרכז הפיתוח של ישראל (מה שהיה חברת אונאבו, שנרכשה על ידי נט-אפ – ע"פ) אחראי על הרבה מאוד חידושים. מה התכניות של נט-אפ לגביו?
"אנחנו מתכננים לתת הרבה מאוד סמכויות למרכז, כדי שיהיה הפונקציה המרכזית ב-EMEA לכל מה שקשור לענן – זה מאוד חשוב לנו. הליבה נמצאת שם, ברמת הפיתוח, ברמת הארכיטקטים, ואנחנו מוסיפים עוד ועוד יכולות למקום, כדי להגביר את כמות היכולות העסקית שלו. זה יותר מרק מרכז מחקר ופיתוח, אנחנו קוראים לו SaaS business center, שמתרכז בכל מה שקשור לנושא".

מה לדעתך הייחוד של המרכז שם?
"זה מאוד כיף להגיע לשם ולעבוד עם האנשים, הם "טופ נוטץ'", מאוד מדויקים, והם מאוד מתקדמים בכל מה שקשור לטכנולוגיה לעומת חלקים אחרים של אירופה. מבחינת נט-אפ, אנחנו שמים עוד משקל במקום הזה, מכיוון ששם נמצא הכישרון".

משהו כללי יותר על נט-אפ: אתם מדברים על זה שאתם רוצים להיות שותפים לדרך למעבר לענן, לא רק ספקים. תתאר לנו איך עובד התהליך הזה מול לקוח?
"קודם כל, המקרה הקלאסי הוא לא שחברות נגישות אלינו ומבקשות מאיתנו עזרה עם אסטרטגיית ענן. אנחנו פונים ללקוחות שלנו, בין אם כי אנחנו עובדים איתם הרבה זמן, וגם באירועים וכנסים בנושאי ענן. בכללי, בגלל שאנחנו הפתרון של הלקוח בכל מה שקשור לאחסון, אז מתחיל דיון פנימי ופונים אלינו בנושא הזה".

מי פונה אליכם בחברה?
"ככלל, הנושא מגיע לדיון בשלוש פונקציות בחברה – רכש, מחלקה משפטית ו-IT אבל בדרג גבוה, בדרך כלל ה-CIO ואדריכלי הענן. האלמנט הרביעי, כמעט תמיד זה המכירות. אם תחשוב על זה רגע תבין שהאנשים האלה בדרך כלל לא מדברים אחד עם השני ברגיל, אז הפעם הראשונה שהם יושבים ביחד זה כשאנחנו עושים את השיחה הראשונית עם החברה".

ואיך אתם מצליחים להשיג את המידע הזה?
"אנחנו נכנסים ושואלים הרבה שאלות: מי הלקוחות, מה אתם רוצים להשיג, על מה אתם מחפשים להשפיע, ושאר שאלות שקשורות לנושאים שדיברנו עליהם קודם. העניין הוא כאן לפתוח בדיאלוג, ומדובר בכמה ימים של סדנה כזו, ומגיעים למסקנות בסופו של דבר".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים