"האתגר לשדרוג ל-Industry 4.0: ההנהלה"

"איך מקבלים את האישור? חייבים להוכיח רווחיות, לתמוך במטרות העסקיות, להראות מניעת השבתה ארוכה של קווי ייצור, סיוע בקיצור זמן הייצור, ולהציג מדדים שמוכיחים את זה", אמר צור סגל, מנהל תחום הבקרה באפקון בקרה ואוטומציה

צור סגל, מנהל תחום הבקרה באפקון בקרה ואוטומציה. צילום: ניב קנטור

"האתגר הראשי הוא דווקא לקבל החלטת הנהלה שתאפשר לנו לבצע את השדרוג לעולם ה-Industry 4.0. מערכות הבקרה בהרבה מאוד מקרים ישנות ולא תומכות בעולם החדש של הגנה נגד סייבר וכדומה. אז איך מקבלים את האישור? חייבים להוכיח רווחיות, לתמוך במטרות העסקיות, להראות מניעת השבתה ארוכה של קווי ייצור, אם בכלל, סיוע בקיצור זמן הייצור, ולהציג מדדים שמוכיחים את זה", כך אמר צור סגל, מנהל תחום הבקרה באפקון בקרה ואוטומציה.

סגל אמר את הדברים בכנס IIoT Industry 4.0, שנערך באחרונה באולם LAGO בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה האירוע היה אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנטשאף יזם אותו.

סגל התייחס בהרצאתו לפלטפורמות, פתרונות ומערכות לניהול רצפת הייצור. "המערכות הוותיקות לא מתייחסות כיום לנושא הרווחיות. ומנהלי התפעול ו/או האחזקה חייבים להבין זאת, כשכן ברגע שמכניסים מערכות חדשות שמספקות דיווחים, מגלים מיד בעיות ומבינים מיד איך להשתמש בכלים, ומיד מבינים מה אפשר לשפר, ומיד מבינים עד כמה זה תורם למערכת כולה, במיוחד בזכות היכולת למדוד ערכים קריטיים בזמן הייצור ובזמן אמת, כולל אנרגיה וחשמל ולבצע לזה אנליטיקה מעניינת מאוד לטובת המפעל ולטובת הרווחיות", הוא טען.

עם זאת, כאמור, צריכים להתמודד עם השאלה הראשונה והיא כמה זה עולה לי. לדבריו, לעיתים קרובות זה המחסום העיקרי. "השאלה הראשונה היא – זה יקר זה זול, אבל אנחנו טוענים שחייבים לשאול גם מה הן עלויות התחזוקה, ומה הם היתרונות הטכנולוגיים שמביא השדרוג ומה ה-ROI שלי. ויש עוד שאלה שממש חייבים לשאול, והיא – איך יעזור לי בנושאי רגולציה? אלו השאלות הנכונות ולא המחיר הראשוני", סיכם סגל.

לא נוגעים ברצפת הייצור

חיים פריטינסקי, מייסד ומנכ"ל n-Join, התייחס אל השילוב של חברות סטרט-אפ בתעשייה הייצור. לדבריו, כשהם נכנסו לשוק הזה לא ממש הבינו מה יש לחברת הזנק טכנולוגית עם שאלות כמו תפוקה של רצפת ייצור. "לא הבינו מה זה ההתעסקות הזו עם מכונות, תעשייה. ניסו להבין האם זה M2M או שאולי זה ביג דטה, אף אחד לא הבין את הנושא של התעשייה, את העובדה שבתוך התעשייה ובתוך המפעלים יש מקום להמון חדשנות וליזמות ולהתקדמות. אלו אתגרים שקיימים בשוק", הוא סיפר.

חיים פריטינסקי, מייסד ומנכ"ל n-Join. צילום: ניב קנטור

חיים פריטינסקי, מייסד ומנכ"ל n-Join. צילום: ניב קנטור

לדבריו, אנחנו נמצאים רק בתחילת המהפכה בה יש הרבה מקום לפעול ולקדם. "צריך לבדוק איך מתחילים להתעורר בנושא של חדשנות במפעלים. צריך להבין שאנחנו נמצאים בהתחלה של מהפכת Industry 4.0. אנחנו רואים שהמפעלים כולם עוברים סוג מסוים של דיגיטציה. הבעיה היא שביותר מדי מקרים אנחנו משדרגים את מערכות הבק-אופיס שלנו, אבל אומרים – עזבו את רצפת הייצור, כי זה עובד ואנחנו לא רוצים זמן הדממה, וגם אם זה לא עובד ביעילות מלאה, זה בסדר", הוא אמר.

פריטימסקי הוסיף כי בלי שילוב של תעשייה, חדשנות ותמיכה לא תהיה התקדמות בתוך התעשייה וגם לא תהייה לקדם את התעשייה קדימה. "ההזדמנות כאן היא שיש הרבה מאוד קווי ייצור והעבודה מול חברות הזנק מצליחה לפתור לא רק את האתגרים שיש בתוך המפעל, אלא גם מכניסה חדשנות מבלי להשקיע בסופו של דבר הרבה מאוד תקציבים, ומבלי לשנות יותר מדי סדרי עולם", הוא סיכם.

לנהל את המצב 'הבריאותי' של המכונות בכל רגע נתון

גל שאול, מייסד שותף וה-CTO של אוגורי (Augury), הציג מקרה מבחן שבו מוצגת הדרך בה מובילים השקעה אסטרטגית ב-IIoT, מהשלבים הראשונים שלה ועד לאימוץ בפועל, כולל תובנות לגבי הדברים שניתן להשיג באמצעות האימוץ של מתודולוגיות חדשות.

גל שאול, מייסד שותף וה-CTO של אוגורי. צילום: ניב קנטור

גל שאול, מייסד שותף וה-CTO של אוגורי. צילום: ניב קנטור

"הפתרונות שמציעה אוגורי בעבור חיזוי הצרכים בתחזוקה במתקנים יכולה לזהות תקלות במכונות לפני שהן מתרחשות, ואנחנו כבר אחרי ששילבנו את הפתרונות שלנו כבר ביותר מ-40,000 מכונות ברחבי העולם, הפרוסות על פני יותר מ-5,000 מפעלים ואתרים, כשאנחנו מציעים את השירות שלנו כשירות לפי דרישה עם דיאגנוסטיקה מבוססת בינה מלאכותית בענן ועם יישומים שמאפשרים לנהל את המצב 'הבריאותי' של המכונות בכל רגע נתון, מכל מכשיר כמעט, נייח או נייד", הוא סיפר.

בדוגמה שהציג שאול במסגרת ההרצאה ניתן היה ללמוד מהן המטרות מבחינת ה-ROI. "יש מטרה פשוטה והיא להפוך את ההתפלגות של מצב הציודים, המכונות, במפעל לכזו שבה כמות המכונות שנמצאות בסכנת קלקול קטנה באופן משמעותי מאשר במצב המקורי, וכשאחוז המכונות שנמצאות במצב תקין ופעיל גדל בהתאם. המטרה היא להימנע ככל האפשר מעלויות תיקון מלאות של המכונות, להקטין את העלויות של התחזוקה ואולי יותר חשוב, וכפועל יוצא של הדברים הללו, להקטין באופן משמעותי את האפשרות שמכונות יודממו. אפשר להגיע, בשימוש נכון במוצרים שלנו, למכפילי ROI שמעל x20 ואף יותר", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים