"יש לאפשר למפעלים קטנים ובינוניים להתקדם לעולם המודרני"

"בסביבה תחרותית מאוד עם ייצור בסדרות קצרות, מפעלים רוצים להגיע למצב בו הם משיגים סדרות עוד יותר קצרות עם אפשרות לשינוי מהיר", כך אמר אמיר אלוני, מייסד ומנכ"ל LeaderMes

אמיר אלוני, מייסד ומנכ"ל LeaderMes. צילום: ניב קנטור

"אנחנו עובדים בעיקר מול מפעלים קטנים ובינוניים ורוצים לאפשר להם קרש קפיצה מאוד ברור ומאוד קל לשימוש אל העולם של המפעל החכם, לאפשר להם להתקדם לעולם מודרני. חלק מאוד מעניין מבחינתנו הוא לקחת את הנתונים ולשים אותם בהקשר הנכון שלהם, בהקשר הייצורי, במוצר, במכונה ובחומר הגלם. לא מספיק לאסוף נתונים. זה אולי מאוד נחמד, אבל אנחנו חייבים לנהל את המידע הזה באופן משמעותי שיביא תועלת אמיתית", כך אמר אמיר אלוני, מייסד ומנכ"ל LeaderMes בכנס IIOT Industry 4.0 שנערך השבוע (ב').

באירוע הראשון מסוגו בישראל, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים באולם LAGO שבראשון לציון, השתתפו ספקים ולקוחות פוטנציאליים רבים שברו ללמוד על התהליכים המתהווים בתעשייה המודרנית, עם היבטי מחשוב ואיסוף נתונים שמגיעים עד לרצפת הייצור.

"אנחנו מדברים על מצב של סביבה תחרותית מאוד עם ייצור בסדרות קצרות, ועם מפעלים שרוצים בסביבה התחרותית הזו להגיע למצב בו הם משיגים סדרות עוד יותר קצרות עם אפשרות לשינוי מהיר", הוא סיפר.

"האתגרים הנופלים על המפעלים האלה משמעותיים יותר כי המשאבים שלהם מוגבלים, לעומת הארגונים הגדולים, כשעיקר ההוצאה שלהם היא על אזור הייצור והשמיכה שלהם קצרה בגלל שולי רווח יחסית קטנים שמובילים לכך שאי אפשר לרוץ על פרויקטים ענקיים שנמשכים זמן רב ועולים הרבה כסף. עם זאת, אנחנו רוצים להעניק להם כלים שיעזרו להם בטרנספורמציה הדיגיטלית", הסביר אלוני.

עוד לפני שמגיעים לפלטפורמות הכלליות של המפעל, הדרך למיטוב העבודה בעולם ה -Industry 4.0 מתחילה לפי אלוני בסביבת הפעילות של מכונת הייצור עצמה.

"זו תפיסת העולם שלנו ואנחנו בודקים מה היא מייצרת, כמה היא מייצרת, והאם היא בכלל עובדת, ובהיבט שלנו היא עובדת – רק כשיוצא מוצר בסופו של דבר, כשבנוסף אנו בוחנים גם מתי היא אמורה להיות מראש מושבתת. אנחנו גם בודקים את האיכות שלה, מה טיב המוצר שיוצא ממנה, וגם כמה זמן לוקח לה להפיק מוצר ממנה", הוא אמר.

הרצל פרי, מנהל חטיבת אוטומציה ופתרונות תוכנה בג'נרל מהנדסים. צילום: ניב קנטור

הרצל פרי, מנהל חטיבת אוטומציה ופתרונות תוכנה בג'נרל מהנדסים. צילום: ניב קנטור

הרצל פרי, מנהל חטיבת אוטומציה ופתרונות תוכנה בג'נרל מהנדסים, דיבר על המסע בפועל אל העולם הדיגיטלי וציין כי כבר ברור כיום, לדעתו, שמפעל שלא יאמץ טכנולוגיות מתקדמות לא ישרוד בעולם העסקי של ימינו.

"ההצלחה של התהליך הזה תלויה מאוד בשיתוף הפעולה בין אנשי רצפת הייצור למנהלי ה-IT שיושבים מבחינה טכנולוגית מלמעלה", הוא טען. "וזה שיתוף פעולה שנבנה סביב פתרון שמורכב מכמה רבדים, כשבנמוך ביותר נמצאים החיישנים החכמים שמספקים מידע של אבחון, התראות על תקלות ותפעולים, וגם את הנושא של אבטחת סייבר – כי ללא הגנת סייבר לא נוכל ליישם את המהפכה שצריכה להתרחש בארגון, שכוללת כמובן תובנות אנליטיות".

פרי הסביר כי המציאות בעולם הייצור מורכבת, וזה למרות שקל יחסית להוסיף חיישנים. "אחד האלמנטים שאנחנו רוצים הוא לעבור למבנה מודולרי עם מידע שיצוף למעלה מבלי שנצטרך להתאמץ יותר מדי, ושלא לצורך. מעל החיישנים יש את רמת הבקרה ולמעלה יש את רמת ה-ERP שאוספת את המידע, וחשוב לנו להיות מעורבים בכל הרמות מכיוון שייתכן ערב רב של חיישנים וטכנולוגיות ומערכות שלא תמיד יכולים לדבר זה עם זה", הוא תיאר תמונת מצב של שילוב הפתרונות של החברה במפעלים.

"אנחנו גם מובילים לשימוש בשכבת מידע אחידה כדי להקל על ההתמצאות ולהביא לכך שהתובנות יצופו מעלה לפי דרישה, תוך שימוש בתקשורת בתקן פתוח שיכול להתחבר אל מגוון של חיישנים ומערכות", הוא הוסיף.

פרי אף טען כי אסור לשכוח מי הם העובדים והמשתמשים שמגיעים כיום למערכת. "אנחנו גם חייבים שאותה פלטפורמה שאנחנו מיישמים תהיה קלה ליישום ומותאמת לדור הצעיר שמגיע ויתחיל להיות משולב בתהליכים, כי זה דור שיודע להתקין אפליקציות ותוך כמה דקות להפעיל אותן", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים