לקוחות מפחדים מ-Lock in יותר מכל דבר אחר – אך יש פתרון

"כיום כבר לא מדברים על ענן היברידי, אלא על סביבה מרובת עננים - לקוחות יכולים לקבל את כל האפשרויות" כך לדברי אלכסנדר וולנאר, סגן נשיא מיוחד לאזור EMEA בנט-אפ

אלכסנדר וולנאר, סגן נשיא מיוחד לאזור EMEA בנט-אפ. צילום: יח"צ

כבכל שנה, עורכת בימים אלה נט-אפ (NetApp), ענקית האחסון מסאניוייל שבקליפורניה, את כנס Insight השני שלה השנה בברלין, בהשתתפותם של כ-4,000 אנשים. כמו תמיד, האירוע שבבירה הגרמנית הקרה, מיועד לאיזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה,

החלטות אסטרטגיות שבנט-אפ מבקשים להטמיע: הנמכה של עלויות, שמירה של ה-IT כמה שיותר עדכני, וייעוץ לעסקים.

לדברי אלכסנדר וולנאר, סגן נשיא מיוחד לאזור EMEA בנט-אפ, "הרבה מאוד לקוחות, אומרים שאחד הדברים שמשנים להם ביותר הוא עלויות ואיכות ה-IT. דטה הוא בכל מקום, ובנט-אפ רוצה להיות ה-Data authority in a hybrid world.

כחברה שעוסקת בדטה, הדגיש וולנאר, זיהתה נט-אפ את "מסלול החיים" שעובר המידע: איסוף (שיכול להגיע מכל מקום, במיוחד בעולם של IoT), הובלה, אחסון, ניתוח ואירכוב של מידע, ובנט-אפ מבקשים לעשות את הכל.

"כבר לא מדברים על ענן היברידי, אלא על סביבה מרובת עננים. לקוחות מפחדים מ-Lock in (נעולים עם אותו ספק) יותר מכל דבר אחר, ונט-אפ לא אומרת ללקוח מה נכון ומה לא נכון – אבל עם הארכיטקטורה של נט-אפ, היא יכולה לתת ללקוחות את כל האפשרויות, מה שבמיוחד מתאים לעובדה שרוב הלקוחות לא סיימו להכין את אסטרטגיית הענן שלהם, ובכל מקרה מדובר בדבר שמתפתח", אמר וולנאר.

"הלקוחות יכולים לעשות כל דבר On-premise, והם יכולים לקחת לענן ציבורי, לשירותי ענן מנוהלים (MSP), לדטה סנטר של הדור הבא, לאיחסון אלסטי, לאחסון מנוהל. מה שנט-אפ עושה, הוא שהממשק תמיד נשאר אותו דבר, בלי קשר לאיך שהלקוח מחליט לנהל ולאחסן את המידע שלו".

לאבד יתרון עסקי מהותי

כדי להבין יותר טוב את ההחלטה של עצמה, ובעיקר כדי להבין טוב יותר את הלקוחות שלה, החליטו בנט-אפ לבצע מחקר בנושא, כשלצורך העניין התחברה החברה עם IDC, פירמת המחקר הגדולה. אחד הדברים המעניינים שעלו במחקר, הייתה ההחלטה לחלק את החברות הקיימות בשוק לחמש קטגוריות המתייחסות לגישה שלהן אל מידע – למעשה, כמה הן בוגרות בתחום הזה.

חמש הקטגוריות הן "מתנגדות מידע" (18%), שורדות מידע (34%), מגיבות מידע (22%), משלבות מידע (15%) ורוכבות מידע (Data thrivers, 11%). התוצאה הסופית היא ש74% מהחברות למעשה לא יודעות להתנהל נכון בצורה אקטיבית עם מידע, ובעקבות כך מאבדות יתרון עסקי מהותי שיש ל-26% האחרות.

בנט-אפ מסבירים, גם בתדריכים לעיתונאים, שהדרך שבה החברה רואה את עצמה היא לא כספק (Vendor) בלבד, אלא כשותף עסקי לכל דבר של הלקוחות שלה. לכן, הפתרונות של נט-אפ הם אגנוסטיים, מה שאומר שהם יכולים לעבוד עם הענן הציבורי של AWS, Azure, Google cloud platform, עליבאבא (Alibaba) וכל מי שבשוק.

כשלקוח מגיע לנט-אפ, מסביר פיטר ווסט, דירקטור בכיר למוצרים ופתרונות מתעוררים (Emerging), החברה עושה איתו תהליך שבו היא שואלת שאלות ומנסה להבין את הצרכים שלו, לא רק הטכניים כי אם גם הכלכליים והחוקיים (חוקי הרגולציה שונים בכל מקום, ולכן משפיעים על בחירת אסטרטגיית ענן, למשל), ולצורך זה חברה נט-אפ למספר חברות, ביניהן מינט הישראלית בראשות דיוויד ענבר, שמספקות את שירותי הייעוץ ההיקפיים האלה עבור החברה, תחת המטריה של ניהול ערך הענן (Cloud value management).

בימים הבאים יהיו ראיונות עם ווסט, כמו גם עם ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ותפעול ב-EMEA, ונכתוב עוד על החידושים והחדשות עליהם הכריזו בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים