האם אפל צמצמה את הדיוק של טכנולוגיית ה-Face ID?

טכנולוגיית זיהוי הפנים שיכלול ה-iPhone X קשה לייצור - והדבר עלול להגביל את נפח השיווק של המכשיר ● על פי דיווח שפורסם בבלומברג, מסיבה זו הורתה הענקית להפחית את הדיוק ● אפל מכחישה וטוענת: "הטענה שקרית לחלוטין"

iPhone ראשון עם חיבור USB-C. האם הוא סנונית המבשרת את השינוי? צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) בחרה להפחית את הדיוק של מערכת זיהוי הפנים של ה-iPhone X על מנת להגדיל את היקף הייצור של המכשיר, שאמור להתחיל להיות משווק ב-3 בנובמבר – כך לפי דיווח בבלומברג (Bloomberg). האתר, שציטט מקורות שמכירים את ההתרחשויות, דיווח כי אפל "אמרה בשקט לספקים שהם יכולים להפחית את הדיוק של טכנולוגיית זיהוי הפנים בכדי להפוך את הייצור לקל יותר". אפל מכחישה את הטענות.

הדברים מדווחים על רקע עדכונים בדבר קושי של אפל בנוגע לייצור מכשיר הדגל החדש שלה. נראה כי המכשיר המצופה יצא מאוחר יותר מתאריך השיווק הרשמי, ואולי אף יהיו שיבושים באספקתו.

מקורבים לנושא טענו כי העיכוב קשור בטכנולוגיית זיהוי הפנים שמוטמעת במכשיר החדש. אפל העניקה למצלמה של ה-iPhone X יכולות של רשת נוירונים ולמידת מכונה, בכדי לעבד בזמן אמת זיהוי פנים. לפי דיווחים, המצלמה החכמה יכולה לזהות את המשתמש גם אם יעשה שינוי בהופעתו, כמו תספורת, חבישת כובע או גידול זקן. זיהוי הפנים יאפשר גם כניסה ל-Apple Pay ולאפליקציות צד ג', שתומכות כיום בסורק טביעת האצבע.

חיישן התלת ממד המשמש לצורך הליך ה-Face ID כולל שלושה רכיבי מפתח: מצלמת אינפרה-אדום, מקרן אור אינפרה-אדום ומקרן נקודה. מקרן הנקודה מקרין 30 אלף נקודות על פני המשתמש – דבר המסייע למערכת זיהוי הפנים לזהות אותו באופן מדויק. על פי הדיווח, אפל בחרה להפחית את הדיוק של מקרני הנקודה בכדי להגדיל את הייצור. לא ברור כיצד הדיוק המופחת ישפיע על זיהוי הפנים ועל יכולתו לאבחן במדויק את פני המשתמש.

אפל: "האיכות והדיוק של ה-Face ID לא השתנו"

אלא שאפל מכחישה את הטענות הללו ועומדת על כך שהתאריך שפורסם הוא אכן זה שבו יתחיל שיווקו של ה-iPhone החדש. בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי "ההתרגשות של הלקוחות מה-iPhone X וה-Face ID הייתה מדהימה, ואנחנו לא יכולים לחכות כבר שלקוחות יקבלו לידיהם את המכשיר החל מיום ו', ה-3 בנובמבר. Face ID היא מערכת אימות חזקה ומאובטחת שקל ואינטואיטיבי מאוד לעשות בה שימוש. האיכות והדיוק שלה לא השתנו, והיא ממשיכה להציע הסתברות של אחד למיליון שאדם אקראי יפתח את ה-iPhone של המשתמש באמצעותה. טענת בלומברג כי אפל צמצמה את מפרט הדיוק של Face ID היא שקרית לחלוטין ואנחנו מצפים ש-Face ID תהווה ה-תקן החדש לאימות פנים".

לפי מה שידוע עד כה, ה-iPhone X יימכר ב-999 דולר או יותר, והתכונות החדשות הרבות שלו, כולל מסך OLED מהדור הבא ומצלמת העומק (True Depth) המבוססת על חיישני 3D, מגיעות בתוספת מורכבות טכנית גבוהה – מה שהופך את המכשיר לקשה יותר לייצור בקנה מידה נרחב. באחרונה ניבא מינג צ'י-קו, אנליסט מ-KGI Securities, כי אפל תשווק בתחילה רק בין שניים לשלושה מיליון יחידות iPhone X.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים