האם סלקום תביא את בשורת הדור הבא של האינטרנט הביתי?

החברה הציגה שירות חדש בשם "סלקום סופר W-iFi" המבוסס על התקנים בטכנולוגיית Mesh להצבה בנקודות שונות בבית, אשר בא מטרה לשפר את איכות הגלישה באינטרנט באופן משמעותי

סלקום סופר Wi-Fi. צילום: יח"צ

סלקום הכריזה על מה שהיא מכנה "הדור הבא של האינטרנט הביתי". מדובר בשירות חדש בשם "סלקום סופר Wi-Fi" שמבוסס על התקנים בטכנולוגיית Mesh להצבה בנקודות שונות בבית במטרה לשפר את איכות הגלישה באינטרנט באופן משמעותי. לפי החברה ההתקנים החדשים, בהצבה נכונה, יספקו כיסוי מלא באמצעות Wi-Fi לכל חדרי הבית, תוך שהם דואגים שתעבורת האינטרנט תהיה מיטבית בכל מכשיר ומכשיר.

השימוש בהתקנים הללו אמור לאפשר גלישה ברמת ניצולת גבוהה יותר בכל אחד מחדרי הבית, גם בממ"דים וגם בגינות, וגם בחדרים שמרוחקים באופן משמעותי יחסית מהנתב הראשי.

לפי החברה, במהלך ניסויים שביצעה בפועל בחודשים האחרונים, הושג שיפור ממוצע בקצב הורדת הנתונים של 25 מגה-ביט לשנייה, ובנקודות מסוימות בבית אפילו יותר.

סלקום היא אחת משלוש החברות הראשונות בעולם, לאחר SKY בבריטניה ו-AT&T בארצות הברית, שמציעה פתרון שמשלב Mesh בנתב הראשי כך שניתן לחבר אליו נקודות קצה קלות להגדרה.

"בסקרים שביצענו הראו שיותר מ-43% מהנשאלים אמרו שהבעיה באינטרנט אלחוטי היא שאין כיסוי, 54% אמרו שיש בעיה באיכות ה-Wi-Fi, ולמעלה מ-70% אמרו שהם מוכנים לשלם כסף כדי לפתור את הבעיה. הבנו שזו בעיה שצריך לפתור אותה, ויותר מכך, שהיא פתירה", אמר רפי שאולי, מנהל מחלקת שיווק פרטי קבוצת סלקום. "לאחר שבחנו מגוון חלופות הגענו למסקנה שטכנולוגיית Mesh תהפוך בעתיד להכרח בעולם הנתבים ותהווה סטנדרט לחוויית האינטרנט ביתי".

במהלך מסיבת העיתונאים נאמר שכיום בממוצע יש תשעה מכשירים לבית אב שמחוברים לאינטרנט, ובעתיד גם צופים ל-30 מכשירים ביותר, וזה עוד לפני שמתחילים לדבר על האינטרנט של הדברים. במקביל גם התעבורה למכשיר הולכת ונהיית עמוסה יותר עם וידיאו כבר באיכות של HD וכששידורים באיכות 4K נכנסים יותר ויותר לתמונה. לפי סלקום רואים כבר רואים כיום גידול משמעותי של יותר מ-30% בתעבורת האינטרנט בממוצע.

לשפר את מהירות הגלישה ב-Wi-Fi בעשרות אחוזים

הפתרון החדש אמור לספק הגדלת טווח כיסוי, כל יחידה מוסיפה 80 עד 100 מטר לרשת הביתית; שיפור מהירות גלישה עם מיטוב תעבורה; וכן רשת אחת אחודה שמציעה גלישה רציפה עם מעבר חלק בין היחידות ובלי נתק במהלך התנועה.

"כיום נתב אחד, חזק ואיכותי ככל שיהיה, לא מסוגל לעמוד בדרישות הבית המודרני לכיסוי מלא בכל החדרים ותמיכה במספר הולך וגדל של מכשירים. ה-"סופר Wi-Fi יספק חוויית אינטרנט מושלמת בכל פינה בבית וישפר את מהירות הגלישה ב-Wi-Fi בעשרות אחוזים", אמר יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של החברה.

ההתקנה של ההתקנים החדשים אמורה להיות קלה, ולהימשך לא יותר ממספר דקות. עם זאת במהלך תקופת ההשקה שתחל בחודש הבא, תספק החברה טכנאים שיעזרו למצוא את הנקודות המיטביות להצבעת ההתקנים בבית.

המחיר של כל יחידה יהיה 14.9 שקלים לחודש או 349 שקלים לרכישה ישירה. הנתב של לקוחות האינטרנט של סלקום ישודג מרחוק כדי לספק את יכולות ה-Mesh, כך שניתן יהיה להסתפק ביחידת קצה אחת למי שמעוניין בכך. גם לקוחות שאינם של סלקום יוכלו לרכוש יחידות אבל במקרה הזה יהיה צורך בשתי יחידות לפחות, כשאחת מתחברת לנתב כדי לשמש יחידה קרובה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאור

    מה ההבדל בין פתרון ה -be של בזק לפתרון שלהם? פאקינג AP ext,,

  2. צרחן

    סלקום נטיוויזן - האינטרנט היקר בשוק ללא כל הצדקה (אפילו יותר מבזק).

  3. משה

    קישקוש, מבשלים את האזרחים בטכנולוגיות מיקרוגל הרסניות לDNA האנושי. עדיין, לא תהיה קליטה מספיק טובה, כי פשוט הטכנולוגיה עדיין לא מספיק מתקדמת.

אירועים קרובים