העיתון הוותיק מתחדש: הגרדיאן ישקיע 55 מיליון דולר בסטארט-אפים

קרן הון-סיכון שהקים העיתון הבריטי תשקיע בטכנולוגיות בתחום התקשורת, כדי לסייע לאמצעי התקשורת המסורתיים להוות תחרות מול המדיה החדשה

והרי החדשות. הגרדיאן. צילום: דניזן, BigStock

הגרדיאן (Guardian) ער, כך נראה, למגמות שעוברות על עיתונים ותיקים כמוהו ואמצעי תקשורת מסורתיים אחרים, ומבקש להתחדש. קבוצת התקשורת של הגרדיאן, ה-GMG (ר"ת Guardian Media Group), הקימה קרן הון-סיכון בהיקף של כ-42 מיליון פאונד, שהם כ-55 מיליון דולר. שם הקרן הוא GMG Ventures והיא מיועדת להשקיע בחברות סטארט-אפ המתמקדות בטכנולוגיית תקשורת.

הקרן תומכת בפיתוח של "עסקי הליבה של חברת המדיה הבריטית", נמסר מהקבוצה, "במגזר העומד בפני קושי מתמשך". המהלך הזה של הגרדיאן הוא עוד אחד מכאלה שנוקטים ארגוני מדיה רבים המחפשים מקורות הכנסה אחרים, מחוץ לאלה שהניב הפרסום באמצעי התקשורת הוותיקים.

מנכ"ל GMG, דוד פמסל, יכהן כיו"ר קרן ההון-סיכון. אלן הדסון, שהצטרף ל-GMG כמנהל השקעות ראשי ב-2011, יהפוך לשותף המנהל של GMG Ventures ויונתן אוונס יוביל אותה כראש ההשקעות. הגרדיאן השקיע בעבר בחממת הסטארט-אפים Founders Factory וזו תנוהל כעת על ידי הקרן.

GMG Ventures מחפשת השקעות בתחומים שונים, החל משיפור חוויית הקוראים ועד לטכנולוגיות פרסום. היא מבקשת לעשות זאת עם פיתוחים בתחומי הבינה המלאכותית, לימודי המכונה, כלי תשלום וצורות חדשות של הפצת תוכן, באמצעות פלטפורמות וידיאו וקול, או מודלים של מציאות מדומה, רבודה או משולבת.

ההשקה מגיעה כש-GMG, החברה האם של העיתונים הגרדיאן והאובזרבר (Observer), נמצאת בעיצומה של תכנית תלת שנתית לקיצוץ עלויות של 20%, בכדי לאזן את הספרים שלה עד 2019. בשנת הכספים האחרונה הפסידה הקבוצה 45 מיליון פאונד, שהם כ-59 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים