גורו הקמפיין האינטרנטי של טראמפ: "פייסבוק הביאה לניצחונו בבחירות"
בראד פרסקייל, שניהל את מסע הבחירות ברשת, אמר בראיון ל-CBS כי טוויטר היא האמצעי שדרכו דיבר הנשיא הנבחר עם האנשים, אבל טען כי אנשי צוות של ענקית הרשתות החברתיות הם שעזרו לבחירתו של טראמפ באמצעות פרסום ממוקד
הקמפיין לנשיאות של דונאלד טראמפ הוציא את רוב תקציב הפרסום הדיגיטלי שלו בפייסבוק (Facebook) ובדק יותר מ-50,000 וריאציות של מודעות בכל יום בניסיון למקד בוחרים, כך סיפר האחראי על הקמפיין הדיגיטלי של טראמפ, בראד פרסקייל, בריאיון בתכנית 60 Minutes של CBS, שהתפרסם אמש (א').
פרסקייל, שנחשב כגורו הדיגיטל של טראמפ, אמר כי מאמצי הצוות שלו להגיע לבוחרים באמצעות פייסבוק הם הסיבה המרכזית לכך שטראמפ, במקום היריבה שלו, הילרי קלינטון, יושב כעת על כס הנשיאות.
פייסבוק – הדרך של טראמפ לניצחון
"הבנתי מוקדם כי פייסבוק היא הדרך שבה דונלד טראמפ הולך לנצח. טוויטר (Twitter) היא איך שהוא (טראמפ) דיבר עם אנשים אבל פייסבוק הולכת להיות איך שהוא ניצח", אמר פרסקייל בריאיון. יועץ הדיגיטל של טראמפ, שזו לו הפעם הראשונה בניהול מסע בחירות לנשיאות, היה אחראי במהלך הקמפיין על יצירת מודעות מהונדסות בקפידה בעלות נמוכה שהתפרסמו על פלטפורמות המדיה החברתית הדומיננטית, ושיכלו להגיע למיליוני מצביעים פוטנציאליים.
פרסקייל טען כי אף על פי שהקמפיין עשה שימוש בטוויטר, במסד הנתונים של גוגל (Google) ובפלטפורמות אחרות, פייסבוק היא ששלטה במאמצי הפרסום של מטה טראמפ כשהגיעו אל הבוחרים באמריקה הכפרית.
"עכשיו פייסבוק מאפשרת להגיע למקומות ולמקומות שאולי אף פעם לא היית מגיע אליהם עם פרסומות לטלוויזיה. עכשיו אני יכול, אתם יודעים, למצוא 15 אנשים בפנהנדל של פלורידה שלשם עולם לא הייתי קונה פרסומת לטלוויזיה".
לדבריו, הקמפיין הדיגיטלי של טראמפ "ניצל הזדמנויות" שהקמפיין של קלינטון החמיץ, כמו הבאת עובדי פייסבוק למשרדי הקמפיין, בכדי ללמד אותם כיצד לנצל את הפלטפורמה בצורה היעילה ביותר. "עובדי פייסבוק היו מגיעים לעבודה בכל יום במשרדים שלנו, והצוות שלהם הוטמע לתוך המשרדים שלנו".
שולל את מעורבותה של רוסיה בבחירות בארה"ב
פרסקייל, שהיה אחד מראשוני המועסקים בצוות הדיגיטלי של טראמפ, אמר שבעבודתו השתמש ביכולת מיקוד המיקרו של פייסבוק. הוא סיפר כי הצוות נהג להעלות 100,000 מודעות מדי יום באמצעות תכניות אוטומטיות, שבהן ההודעות יכולות להיות כה ממוקדות עד כדי שניתן להפוך כל מודעה לכזו שתתאים בעבור אנשים שונים, במיוחד כשמדובר בתחומי עניין מובילים.
לעומת זאת הכחיש פרסקייל את הסברה כי הפרסומים בקמפיין של טראמפ זכו אי פעם למיקוד לפי גזע.
דבריו אלו הגיעו אחרי שבשבוע שעבר גילתה פייסבוק כי הרוסים קנו ממנה מודעות ממוקדות במיוחד בעבור תושבי מדינות שהיוו גורם משמעותי בבחירות, כמו למשל מישיגן ו-וויסקונסין, ומיקדו קבוצות דמוגרפיות ספציפיות בניסיון להשפיע על הבחירות לנשיאות.
ההכרזה של פייסבוק באה בתקופה שבה כמה פאנלים של הקונגרס ומשרד המשפטים חוקרים האם מסע הקמפיין של טראמפ שיתף את הרוסים בפועלו לצורך השפעה על תוצאות הבחירות.
פרסקייל, שהסכים לשוחח עם ועדת המודיעין של הסנאט (House Intelligence Committee) שמונתה לבדיקת מעורבותה של רוסיה, מכנה את החקירה כ"בדיחה" שנדחפת על ידי הליברלים שמחפשים על מי להטיל את האשמתם בהפסדה של קלינטון. הוא הכחיש כל קנוניה עם רוסיה.
תגובות
(0)