האם הדרך לשוויון זכויות בין המינים באה על חשבון הגברים?

ליותר ויותר גברים בעמק הסיליקון נמאס ממה שהם חושבים שהוא יחס טוב יותר שמקבלות נשים בתעשיית הטכנולוגיה בגלל המאמצים למגוון מגדרי ● תלונותיהם מציפות פורומים ב-Reddit, צ'אטים במשחקי וידיאו, קבוצות פייסבוק סגורות ועוד רשתות חברתיות

מי יותר מסכן? אילוסטרציה: Srdjanns74/BigStock

על פי דיווח חדש שפרסם הניו יורק טיימס (New York Times), יותר ויותר גברים בעמק הסיליקון מצטרפים לקבוצות אינטרנטיות שעיסוקן הוא ב-"זכויות הגברים" הגזולות, ואשר מתייחסות אל מאמצי המגוון המגדרי של תעשיית ההיי-טק – אותם ניסיונות לקרב שוויון ייצוגי ושוויון זכויות בין המינים והמגדרים השונים – כאל מתקפה עליהם אשר חותרת תחת זכויותיהם.

בין הגברים הפעילים בקבוצות אלו יש הסבורים כי הסטנדרטים של מה שמכונה "הטרדה" הם מחמירים מדי, שהטענות אודות שלטון והגמוניה גברית שגויות ומטעות במכוון, וכי שוויון בין המינים בתעשייה הוא פשוט מטרה בלתי סבירה בעליל.

את הדברים הללו – כולל טענות שהסיבה לנוכחות הנשית הדלה בתעשיית הטכנולוגיה המשגשגת נעוצה בפשטות בשוני ביולוגי בין המינים – שמע כל העולם לאחרונה כשתזכיר פנימי שהופץ בגוגל (Google), ושנכתב על ידי מהנדס צעיר בשם ג'יימס דמור, הגיע לתקשורת ועורר רעש רב.

דבריו של המהנדס ייצרו גם גל תגובות ציבוריות זועמות, מצד גברים ונשים כאחת, ולבסוף הביאו לפיטוריו של דמור, שעליו אמר בתגובה סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, כי חלקים מהדברים שכתב "מפרים את קוד ההתנהגות שלנו וחוצים את הקו, בכך שהם מקדמים סטראוטיפים מגדריים מזיקים במקום העבודה שלנו".

עמק הסיליקון כזירת קיפוח לגברים

בעוד שרבים ממנהיגי עולם הטכנולוגיה הגיבו בזלזול לדבריו של דמור ולהשקפת עולמו, גם ביטויים של תמיכה בהם נשמעו, למשל מצד פול גרהם, מייסד הסטארט-אפ הטכנולוגי Y Combinator.

גרהם פרסם שני מאמרים שבהם הדגים, לטענתו, כמה "המדע" שעומד מאחורי המזכר של דמור היה מדויק. סטארט-אפיסט אחר בשם ג'ון דוראנט כתב שצ'רלס דרווין עצמו היה מפוטר מגוגל בגלל "השקפותיו על המינים".

דמור מצידו התקומם קשות כנגד הפיטורים משורות ענקית החיפוש, וטען כי הוא הפך לקורבן של מנהיגות גוגל והלך הרוח הפוליטיקלי קורקטי שהיא מעוניינת לשדר לציבור.

בכתבתו תיאר הניו יורק טיימס פעילות ענפה של גברים מעולם ההיי-טק ברחבי האינטרנט, שכל מהותה מחאה כנגד המאמצים להעניק לנשים זכויות טובות יותר.

הטיימס הציג בכתבה למשל קבוצה אחת שצומחת ומשגשגת כיום, הידועה בשם Mgtow, שהוא למעשה ראשי תיבות של התיאור "גברים ההולכים בדרך שלהם". מדובר על תנועה "בדלנית של גברים" אשר אף מתנגדת למחויבות ולהולדת ילדים.

עוד בכתבה מסופר על ג'יימס אלטיזר, מהנדס בן 52 מ-Nvidia, אשר מנהיג קבוצה בשם "זכויות אבות באזור המפרץ". אלטיזר אמר לניו יורק טיימס כי המודעות הגבוהה במיוחד לנושא אפליית נשים היא למעשה "צייד מכשפות" המכוון כנגד גברים, ואשר מובל על ידי מחלקות משאבי אנוש "מסוכנות" המונעות על ידי "קנאות". בכתבה הוצגו השקפותיו של אלטיזר ככאלו שעוצבו בעקבות גירושיו.

ייתכן שאלטיזר מחמיץ את האירוניה הגלומה בביקורת שלו. בזמן צייד המכשפות בימי הביניים הוצאו כ-60 אלף אנשים להורג ברחבי אירופה ואלפים נוספים מהם עונו בשל החשדות כנגדם. יותר מ-70% מהקורבנות היו נשים, כשלפחות היסטוריון אחד תיאר את צייד המכשפות כ-"רצח המונים על רקע מגדרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים