"בגלל המחסור בכוח אדם: שוק פיתוח התוכנה הגיע לנקודת משבר"

"השנה האחרונה יצרה לחץ עצום בביקוש למפתחים ובודקי תוכנה, שהגיע לנקודת משבר, בשל חוסר היכולת של השוק המקומי לספק את כוח האדם הנדרש לביצוע ויישום המוצרים", אמר ערן כהן, מנהל אזורי ב-Ciklum

ערן כהן, סגן נשיא אזורי ב-Ciklum. צילום: סמדר כפרי

איך היית מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"החדשנות והיצירתיות של ההיי-טק הישראלי המשיכו גם השנה להרשים בקנה מידה עולמי, כשהן באות לידי ביטוי במהלכים עסקיים משמעותיים, בדמות השקעות ורכישות ענק של סטארט-אפים ישראליים.

פריצות הדרך הטכנולוגיות שראינו השנה ובשנים הקודמות בזירה היזמית מספקות לתעשייה ולמדינה גאווה וכבוד רב בזירה הגלובלית. אולם, בצד השני של המטבע, נוכחנו כי שלב מימושן של אותן טכנולוגיות לכלל מוצרים, לאחר ההשקעות שבוצעו, הגביר בשנה זו כאב מוכר בשוק הישראלי – העדר כוח אדם איכותי זמין.

השנה האחרונה, על שלל פיתוחיה, יצרה לחץ עצום בביקוש למפתחים ובודקי תוכנה, שהגיע לנקודת משבר, בשל חוסר היכולת של השוק המקומי לספק את כוח האדם הנדרש לביצוע ויישום המוצרים.

תשע"ז היא גם השנה בה חלחלה בענף התובנה שלצד ההיערכות הממשלתית לטווח ארוך של הכשרת כוח האדם הנדרש, יש צורך בפתרון מידי ואיכותי שחברות במדינות רבות כבר השכילו ליישם בהצלחה רבה.

מאחר שהמשמעות של מחסור בכוח אדם קריטית להמשך צמיחתו של כל עסק, בוודאי של סטארט-אפ שכפוף ללוח זמנים נוקשה שמציבים לו המשקיעים, ראינו בשנה זו חברות רבות שהחלו לעשות שימוש בערוצים חלופיים. כך, למשל, צמחה השנה משמעותית מגמת גיוס אנשי תוכנה איכותיים ממדינות אחרות, לדוגמה במזרח אירופה. עבודה במודל מבוזר הנסמך על חברות שיודעות לספק בזריזות, כוח אדם איכותי ומנוסה, שעובד על בסיס סטנדרטים מתקדמים עשה את ההבדל השנה לעשרות רבות של סטארט-אפים ישראליים".

את מי אתה בוחר כאיש השנה בהיי-טק בישראל?
"איש השנה שלי הוא איש התוכנה, המפתח, בין אם גבר או אישה. המפתחים יושבים בבסיס הפירמידה של תעשיית ההיי-טק והם אבני היסוד של אומת הסטארט-אפ. הם אלה שמבצעים את המלאכה בפועל, ובלעדיהם אין מוצר.

בשנה זו, בה הביקוש בשוק הפיתוח עולה על ההיצע בכמה רמות, המפתח הוא המלך, ובהתאם ראינו בישראל את הנסיקה בעלויות העסקתו, וקושי אמיתי ואקוטי בהגדלת מצבת המפתחים, גם למי שמוכן לשלם. בתעשייה שבה התהילה הולכת ליזמים, למשקיעים ולמנהלים בדרגות הבכירות, והם אלה שעושים את הכותרות בעיתונות, אני רוצה להאיר זרקור על האנשים שיושבים שעות וימים ארוכים בחדרים מול מסכים ומיישמים את הרעיונות שנהגו בשכבות העליונות של הפירמידה. המפתח באשר הוא – ישראלי, אוקראיני או פולני – שעושה את העבודה שנתפסת כאפורה, אך אין חשובה ממנה, הוא איש השנה שלי בהיי-טק".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"לצד האיחולים להמשך צמיחה ושגשוג של ענף ההיי-טק הישראלי, אני מאחל לנו להמשיך ולשכלל את שוק העבודה, מתוך ההבנה הגוברת שקפיצת מדרגה לזירה הגלובלית לא יכולה לקרות בלי הסתמכות על מודלים שעובדים ברחבי העולם. המשך השימוש בתהליכי העבודה המתקדמים המקובלים בחברות שירותי תוכנה מובילות בעולם יקפיץ את התעשייה בשנה הבאה בכמה רמות למעלה, וייצר למשק פריון רב יותר.

שתהיה שנה טובה, שנה של גלובליזציה ושיתופי פעולה פוריים, לטובת ההיי-טק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים