"על אף השיפורים הטכנולוגיים הרבים – יש לנו עדיין לאן להתקדם"

"החדרת חדשנות עשויה לעזור לחנויות הפיזיות לספק חוויה דומה לזו של החנות הדיגיטלית", כך אמר סקוט אמונס, מייסד ומנהל מעבדת החדשנות בניימן מרקוס

סקוט אמונס, מייסד ומנהל מעבדת החדשנות בניימן מרקוס. צילום: ניב קנטור

"הנהגנו בחנויות שלנו המון שיפורים שהתאפשרו בזכות הטכנולוגיה, אבל אני יודע שיש לנו עוד הרבה לאן להתקדם", כך אמר סקוט אמונס, מייסד ומנהל מעבדת החדשנות בניימן מרקוס (Neiman Marcus).

אמונס דיבר במליאת הסיום של כנס Fashtech Stage, שנערך באחרונה בייזום ובהפקת אנשים ומחשבים, במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב.

"ניימן מרקוס, ואני יודע שגם הרבה קמעונאים אחרים, אימצו חדשנות ובפרט חדשנות טכנולוגית." אמר אמונס. "אני מנהל את מעבדת החדשנות במשך חמש השנים האחרונות. אני 14 שנים בחברה ועשיתי תפקידים רבים, אבל זה התפקיד המעניין והחשוב ביותר. אני מסתובב בעולם ופוגש יזמים טכנולוגיים בתחום האופנה".

"לניימן מרקוס יש 44 חנויות ברחבי ארצות הברית, אבל בתקופת המסחר האלקטרוני אנו פונים לכל העולם. המסחר האלקטרוני תורם 31% מההכנסות שלנו. היינו מאמצים מוקדמים של השיטה".

כצוות של איש אחד, אמר אמונס, "אני סומך על שותפים פנימיים כגון אנשי השיווק וצוותי החנות וכן על שותפים עסקיים וספקים שכדאי להם לתמוך בפרויקטים טכנולוגיים שיעזרו לקדם את המכירות של מוצריהם".

כך למשל, אמר, "אנחנו מאפשרים סריקה תלת-מימדית של כלה כדי לייצר ממנה בובה שתושם על העוגה בקבלת הפנים. דוגמה נוספת היא הכנסת מערכות MemoryMirror".

לראות הכל – 360 מעלות – בלי עזרה

"מדובר במסך 70 אינץ' שנמצא בתא המדידה, כאשר הלקוחה יכולה למדוד את הבגד, להסתובב 360 מעלות ולראות בסרטון כיצד היא נראית מזוויות שקשה לה להגיע אליהן, מבלי להזדקק לחברה או בן זוג כדי שיבדוק האם הבגד מתאים. אפשר להשוות סרטונים של כמה בגדים זה מול זה ואפילו לשלוח לעצמה עותק של הסרטון".

"הלקוחות מאוד אוהבים את זה, והכי חשוב זה גרם לשיפור במכירות. לאחר מכן התקנו גרסה של המערכת למדידת משקפי שמש כאשר מותג חשוב של משקפי שמש מימן את עלות הצבת המערכות בחנויות, ובאופן דומה אנו מכניסים כעת מערכת שתתמקד באיפור ותאפשר להשוות איפורים שונים וכל זאת על הלקוחה עצמה ולא על דוגמנית".

"גם בעמדות בחנויות הפיזיות וגם באתר שלנו העלינו תוכנה שמאפשרת חיפוש תמונות בהשוואה עם תמונות שהלקוחות מעלים. סרקנו לשם כך המון קטלוגים", אמר אמונס.

לדבריו, "היו גם כשלונות, ומה שטוב במעבדת המידע הוא שאפשר לדעת מהר מה מצליח ומה לא, ולהפסיק פרויקטים לא מוצלחים".

עוד תיאר אמונס את החנות החדשה שבונה החברה מאפס בפורת וורת' בטקסס. "מדובר בחנות גדולה המכילה את כל המחלקות והיא נבנית מראש לשימוש באמצעים טכנולוגיים רבים, כולל כל סוגי מסכי ה-MemoryMirror – מסכים שעליהם ניתן לראות הדמיה תלת-מימדית של מוצרים גדולים (כגון ריהוט), ועד לפרטים קטנים כגון מתן אפשרות ללקוחות ולעובדים לבחור את המוזיקה שתתנגן ברקע – ומתקן שמאפשר להטעין את הטלפון ולאחר ההטענה גם מפנה אל אותו מכשיר הודעות על מבצעים מותאמים אישית".

לסיכום אמר אמונס, כי "החדרת חדשנות עשויה לעזור לחנויות הפיזיות לספק חוויה דומה לזו של החנות הדיגיטלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים