פייסבוק תשקיע ב-2018 מיליארד דולר בתוכן וידיאו מקורי

החברה רוצה להגדיל את ההכנסות ולהיות One-stop shop של סרטים, סדרות ותוכן וידיאו אחר

הייתם עושים לייק להחלטה החדשה? צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) מתכננת להשקיע מיליארד דולר במהלך השנה הבאה בתוכן וידיאו מקורי שיתאים לשירותיה – כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). בדיווח צוטטו כמה מקורות מהתעשייה שקשורים למאמצי קידום הווידיאו של פייסבוק, הרשת החברתית ששואפת להפוך לגורם דומיננטי בפלח זה ולהיות One-stop shop של סרטים, סדרות ותוכן וידיאו אחר.

המטרה לטווח הרחוק היא למצוא דרכים חדשות להגדיל את הכנסותיה, לאור העובדה שפייסבוק צופה ירידה בעסקיה בעתיד. עם זאת, לא ברור עדיין המודל העסקי שהחברה מתכננת כדי להגדיל את ההכנסות מתוכן וידיאו מקורי – באמצעות פרסום מודעות או רישום מנויים.

אין זו הפעם הראשונה שפייסבוק מצהירה על כוונותיה לקדם את מאמציה כדי לכבוש את קטגוריית תוכן הווידיאו. ביוני האחרון דווח שהרשת החברתית מוכנה להשקיע שלושה מיליון דולר בכל פרק של תוכן מקורי שכזה, שיופץ באמצעות הפלטפורמה שלה, ודווח אף שהחברה מצויה בתהליך של בחינת סדרות מקוריות מז'אנרים ופורמטים שונים, שהיא מתאמצת להשיג מספקיות תוכן.

באחרונה גם החלה פייסבוק בהודו לבחון הוספה של כפתור וידיאו לאפליקציית האנדרואיד (Android) שלה. הכפתור משמש להמלצות על מגוון של תכני וידיאו למשתמשים. הוא זמין באמצעות אייקון הממוקם בין קיצורי הדרך "חברים" ו-"הודעות" בפס הניווט העליון. בעתיד, החברה צפויה לשתף פעולה עם ענקיות וידיאו, בהן נטפליקס (Netflix), שמשקיעה סכומים גדולים של כסף בתוכן זה, במאמץ להגדיל את בסיס המשתמשים שלה ולמשוך צופים לפלטפורמה שהיא מציעה כדי לצפות בסרטים ובסדרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים