צ'טבוטים, סלולר, ענן ואנליטיקה על במה אחת

ארבעה נציגים של סטארט-אפים דיברו על תחומים אלה בכנס הלשכה לטכנולוגיות מידע והציגו את פתרונות החברות בתחום

10 סטארט-אפים חדשים וחדשניים. מקור: Wowomnom, BigStock

צ'טבוטים, חיבור מערכות ה-ERP וה-CRM למובייל, ענן וחיזוי אנליטי – אלה ארבעת הנושאים שעמדו במוקד מסלול הספרינטים הטכנולוגיים, שהיווה חלק מכנס הפסגה הדיגיטלית של הלשכה לטכנולוגיות מידע. הכנס נערך ביום ה' האחרון ב-LAGO בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים, ואת המסלול הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

ארבעה סטארט-אפים הציגו במסגרת המסלול. ראשון עלה תום וקנין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Interactbot. הוא טען שהרובוטים יהיו בעתיד בכל מקום ותפקיד, ובעיקר הצ'טבוטים. "נדבר איתם היכן שנהיה ובכל אפליקציה, ובאמצעות לימודי מכונה הם ישתפרו וייתנו שירות המתקרב לזה שניתן על ידי בני אנוש. הם יבואו לידי ביטוי בתחומים רבים, כגון ערים חכמות, מסחר ושירות לקוחות".

תום וקנין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Interactbot. צילום: ניב קנטור

תום וקנין, מנהל הטכנולוגיות הראשי של Interactbot. צילום: ניב קנטור

יתרה מזאת, וקנין ציטט תחזית של גרטנר (Gartner) שלפיה עד 2020 אנשים ידברו עם צ'טבוטים יותר מאשר עם בני/ות הזוג שלהם. התחזית הזו נשמעת בשמיעה ראשונה מופרכת, אבל מבט על המגמה המתפתחת, כמו גם על הנתונים שכבר כיום, הרשתות החברתיות גורמות לאנשים לתקשר פחות ופחות זה עם זה, מראה שלא מן הנמנע שהתחזית אכן תתממש.

תחום הצ'טבוטים ההולך ומתפתח מצריך, לדבריו, את הפתרון שמציעה החברה – כזה שמנסה לסייע "לגרום למכונה להבין בני אנוש". הוא עושה זאת באמצעות ניתוח נתונים, תאימות לצרכי הלקוח ואינטגרציה מלאה. מדובר בפתרון שלא מצריך שורות קוד ותכנות מסובך.

חיבור בין ה-ERP וה-CRM לסלולר

עמיר צרויה, מנכ"ל Tukuoro, דיבר על חיבור בין מערכות ה-ERP וה-CRM הארגוניות לסלולר, כמו גם על תפקיד הקול בטרנספורמציה הדיגיטלית.

כחברה שמתעסקת בקול, הוא ציין שפירוש שמה הוא המילה "קול" במאורית – השפה הילידית של ניו-זילנד.

עמיר צרויה, מנכ"ל Tukuoro. צילום: ניב קנטור

עמיר צרויה, מנכ"ל Tukuoro. צילום: ניב קנטור

"אנחנו ניידים ומצפים לאינטראקציה עם הפלטפורמה בכל מקום, בכלל זה עם מערכות ה-ERP וה-CRM. המסכים הולכים ונהיים מצומצמים וקטנים יותר, ומדברים על מעבר למכשירים ללא מסכים כלל. כתוצאה מכך, המידע הולך ואובד, המשתמשים לא מזינים אותו והאינטראקציה עם הארגון היא בעייתית. אנחנו מפתחים ממשק קולי שמסייע לכך", אמר צרויה.

"הרעיון שלנו הוא לאפשר למשתמשי מערכות כגון ERP ו-CRM לדבר עם היישום מהטלפון הסלולרי, בלי צורך להקליד מידע. מדובר בדור הבא של ממשקי הקלט למחשב, שחוסך זמן ומשאבים, ועם רמת דיוק גבוהה", הוסיף.

הצפנת מידע בענן ו-On-Premise

אביעד להב, מייסד ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Kindite, דיבר על הצפנת מידע בענן ובארגון. החברה מציעה פתרון הצפנה הן לספקים והן ללקוחותיהם. מאחר שמדובר בפתרון מבוסס ענן, הוא לא מצריך התקנה או ידע כלשהו בהצפנה או בתכנות.

אביעד להב, מייסד ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Kindite. צילום: ניב קנטור

אביעד להב, מייסד ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Kindite. צילום: ניב קנטור

"הצפנה משמרת את הידע והכוח", אמר. הוא ציין כי "דרך ההצפנה השתנתה – מצופן אחבש לפני 2,000 שנה למכונות הצפנה בתחילת המאה ה-20 ול-AES (ר"ת Advanced Encryption Standard – סטנדרט מתקדם של הצפנה) כיום".

"יש מספר אתגרים למערכת ההצפנה בענן", הוסיף להב. "האחד הוא: איפה יושב המפתח שלה? אפשר לשים את ההצפנה בכניסה לדיסקים, האקרים לא עובדים על זה. מקום אחר – בכניסה לבסיס הנתונים, מה שבעיקר מאפשר חציצה בין משתמשים בו. אלא שהמקום הנכון לשים את ההצפנה הוא בצד הלקוח, לפני שהנתונים מגיעים לענן".

"אתגר אחר הוא עבודה עם הנתונים שבענן. שני פתרונות בהקשר זה הם הצפנת Gateway – הוא לא מספק אבטחה בענן אלא באתר הלקוח ולא מצליח להתרומם, והצפנה של בסיס הנתונים – שהוא הגיוני כמו להחביא את המפתח מתחת לשטיח. הפתרון שלנו יודע לעשות שני דברים במקביל: המפעיל בענן מעולם לא רואה את המידע של המשתמש, כי המפתחות אצל המשתמש, והוא מוריד את ההטמעה לקליק אחד", ציין.

בניית מודל לחיזוי

אחרון בסדר הדוברים היה ד"ר רונן מאירי, מנהל הטכנולוגיות הראשי והבעלים של DMway, שעסק בחיזוי אנליטי – התחום שבו הפתרון שמציעה החברה.

ד"ר רונן מאירי, מנהל הטכנולוגיות הראשי והבעלים של DMway. צילום: ניב קנטור

ד"ר רונן מאירי, מנהל הטכנולוגיות הראשי והבעלים של DMway. צילום: ניב קנטור

"ארגונים חייבים להשתמש בדטה כדי לקבל החלטות אסטרטגיות", אמר. "הם יכולים להישאר בכלכלה הישנה, אבל אז הם יתבססו על הרבה מאוד כוח אדם שיקבל החלטות אינטואיטיביות ופחות יעילות, או על הכלכלה החדשה, שמתבססת על אלגוריתמים – וזה הפתרון הנכון".

"אם זה כל כך טוב – למה זה לא קורה?", שאל והשיב: "משום שכיום אין הרבה ארגונים שיכולים לעשות את זה. אי אפשר שמדעני הנתונים של היום יתמכו בכל הארגון. בנוסף, בנייה של מודל חיזוי לוקחת מצריכה ממנו לעתים עבודה של שבועות. אנחנו מציעים בנייה אוטומטית ובזמן קצר ביותר של מודל איכותי ויציב לחיזוי – על ידי מי שמכיר את נתוני הארגון. חיזוי אנליטי לכולם הוא הדרך המעשית היחידה לפתרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים